Vähänkö harmittaa ja olen pettynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Myy"

Vieras
Meidän piti mennä tänä viikonloppuna miehen kanssa pitkästä aikaa kahdestaan hotelliin minilomalle. Kävi kuitenkin niin että lapsia hoitamaan lupautunut henkilö joutui perua, emmekä saaneet ketään muuta tilalle. Hänelle tuli ylipääsemätön este, joten en ole hänelle vihainen. Minkäs sille voi.

Kuitenkin olin odottanut tätä jo pitempään. Meillä on menossa avioliitossa heikompi aika ja olisimme tarvineet yhteistä aikaa. Ajattelin että olisi voitu kuitenkin jotain kehittää kotonakin yhteistä kun ei tuonne reissuun päästy.

Mitä sitten viikonloppuna tapahtui todellisuudessa. Mies veti kaljaa kahtena iltana. Ensin perjantaina kotona sohvalla, sitten lauantaina päivällä oli auttamassa kaveriaan. Tästä kaverin auttamisestakaan en tiennyt mitään etukäteen, oletin ilman muuta että tehdään jotain mukavaa perheen kesken kun ei reissuun lähdetty. Illalla sitten lähti baariin. Ennen baariin lähtöä ensin vonkasi seksiä (jostain kumman syystä mulla ei ollut fiiliksiä), sanoi että vielä välittää minusta ja on hienoa että ollaan yhdessä näin pitkänkin ajan jälkeen vielä.

Tänään yritin kysellä että tehtäiskö jotain mukavaa yhdessä vai lähdenkö tekemään opiskeluhommia. Ei edes vastannut. Laitoin sitten pyykit ja tiskit ja lähdin. Sinne jäi mies lasten kanssa. Itkua pidättelin. Mietin vaan että tämä selvä. En voi kun miettiä et mitä v****a teen tässä liitossa?!?!? Se on aivan se ja sama tuollaiset pari kännissä lausuttua kohteliaisuutta takki päällä baariin lähtiessä sanottuna. Tekis jotain mikä kertois että tosissaan on tätä mieltä että välittää ja rakastaa. Se on niin helppoa kännissä sanoa ja lupailla kaikenlaista.

Että tällanen romanttinen parisuhdeviikonloppu mulla! Nyt kun luen itse tätä kirjoitusta niin tulipa ruikuttaja olo. Tein kuitenkin muutakin viikonloppuna kuin valitin. Yritin järjestää kahdenkeskeistä aikaa ja keksiä mukavaa tekemistä koko perheelle. Kyselin mieheltä että mitä hän haluaisi tehdä. Olisi voitu mennä sen mukaan mitä hän haluaa tehdä.

Kauankohan sitä jaksaa tätä vielä katella. Mulla on niin paha olla. Erota en haluaisi, mutta tällainen elämäkään ei toimi. Mua pelottaa että teen kohta jotain typerää joka pakottaa miehen tekemään jonkun ratkaisun. En oikein näe tästä ulospääsyä. Mä en halua kokeilla että miten jaksaisin sitä eron jälkeistä paskaa lasten tapaamisista ja miehen kanssa riitelyä. Tiedän että hänen kanssaan ei voisi erota mitenkään sovussa. Asiat tulisivat eron jälkeen olemaan huomattavasti vaikeampia kuin nyt.

Minkä helvetin takia naiset ylianalysoivat asioita ja tekevät elämästään tarkoituksellisesti niin saatanan vaikeaa? Jos kaikki ei aina mene juuri niin kuin on itse kuvitellut niin sitten on itku puserossa ja ero mielessä. Lukekaa nyt tuokin täysin turha valitus ja ihmetelkää.

Ei voi ymmärtää, ei ikinä.

Minkä helvetin takia naiset ylianalysoivat asioita ja tekevät elämästään tarkoituksellisesti niin saatanan vaikeaa? Jos kaikki ei aina mene juuri niin kuin on itse kuvitellut niin sitten on itku puserossa ja ero mielessä. Lukekaa nyt tuokin täysin turha valitus ja ihmetelkää.

Voi ja sinä itket joka ketjussa miesten oikeuksien perää, taidat olla pahasti kaulimen vallan alla.

[QUOTE="vieras";25066125]Mistä sä voit olla varma että eron jälkeen olis huonommin? Mä en taas usko tota[/QUOTE]

Olen lähipiirissä katellu vierestä miten perseelleen ne asiat menee eron jälkeen. Mä en uskalla ottaa sitä riskiä. Mulla ei jaksaminen riittäs enää siihen riitelyn määrään. Miehen suku on vielä sellasta että en vois enää jäädä asumaan tänne paikkakunnalle. Se olis harmi koska munkin läheiset asuvat täällä ja meiltä menis lasten kanssa tukiverkko ja lapset joutuisivat vaihtamaan koulua yms.

Tiedän että tämä on typerää ja aika turhaa valittaa sitten nykystä tilannetta jos ei halua erota. Mä en nää tästä mitään sellasta tietä ulos että mun kannalta asiat vois kääntyä hyvin. On vaan paska tai enemmän paska vaihtoehto.

Mä oon jotenkin elätelly toivoa että tämä meidän parisuhde vois vielä muuttua, että mies huomais miten se tekee mulle pahaa oloa käytöksellään ja ottais siitä opikseen, haluais että mulla olis parempi olla. Näin ei taida käydä. Mä olen nyt niin monta kertaa yrittänyt puhua niistä asioista joiden pitäisi meidän liitossa muuttua ja mistä mulle tulee paha olla.

Mä oon umpikujassa. Mä jopa toivoin kun kuulin erään perheellisen tuttavani kuolleen että olisimpa se ollut minä niin olisin päässyt ulos tästä tilanteesta. Ne lapset olis tarvinneet varmaan äitiään.

Mitäs jos sun muijas (jos yleensä sellainen on) alkais juosta viikonloppuisin, kahtena iltana kavereilla ja baareissa. Sä jäisiti lasten kanssa kotios, yksin aina. Miltä mahtaisikaan tuntua. Ja lisätään tähän vielä pointti, että naisesi tekisi vielä viikolla töitäkin eli näkisitte hyvin vähän. Sinä olisit lasten kanssa ja rouva tienaisi ja menisi miten parhaaksi näkee.

Voi ja sinä itket joka ketjussa miesten oikeuksien perää, taidat olla pahasti kaulimen vallan alla.
Ai kato siellä on taas joku näitä "mä oon seurannu sua jo jonkun aikaa"-näppäimistösotureita jotka urheina hyökkäävät erinäisten harmaiden nimimerkkiensä takaa silloin kun sopivaksi katsovat.

Arvaa kiinnostaako sinun mielipiteesi minua enemmän vai vähemmän kuin kilo sontaa?

Mitäs jos sun muijas (jos yleensä sellainen on) alkais juosta viikonloppuisin, kahtena iltana kavereilla ja baareissa. Sä jäisiti lasten kanssa kotios, yksin aina. Miltä mahtaisikaan tuntua. Ja lisätään tähän vielä pointti, että naisesi tekisi vielä viikolla töitäkin eli näkisitte hyvin vähän. Sinä olisit lasten kanssa ja rouva tienaisi ja menisi miten parhaaksi näkee.
Mistäköhän helvetistä sä nyt puhut ja missä ketjussa luulet olevasi?

No tota, miksi sitä yhteistä aikaa piti olla juuri lauantaina? Miksi miehen ehdottama sunnuntai ei kelvannut?

Itse en näe vikaa miehesi käytöksessä. Hän ei rikkonut lupauksiaan vaan sinun ennakko oletuksiasi vastaan, joista mies ei edes tiennyt. Yhtä vähän kun sinä tiesit hänen suunnitelmistaan.

Minusta sinä kuulostat lapselliselta, jos tuon takia olet valmis eroamaan miehestä, saat luultavasti etsiä lopun elämääsi uutta mieleiselläsi tavalla käyttäytyvää kumppania.

Mistäköhän helvetistä sä nyt puhut ja missä ketjussa luulet olevasi?

Eikös tossa just tullut että ap:n mies pomppaa joka viikko baareissa. Eli kun sitä tasa-arvoa kaipaat niin ei muuta kuin ajatusleikki kehiin jossa muijasi (jota sinulla ei ole) käy liikenteessä joka viikonloppu. Onhan hälläkin oikeus, eikös joo, koska sullakin?

Ai niin sä olet se kun tienaa ja siittää eli sulla on oikeus tehdä kaikki tasan niin kuin tykkäät. Hyvää matkaa Thaimaaseen, sieltä löytyy sieviä kotiorjia.

[QUOTE="vieras";25066237]No tota, miksi sitä yhteistä aikaa piti olla juuri lauantaina? Miksi miehen ehdottama sunnuntai ei kelvannut?

Itse en näe vikaa miehesi käytöksessä. Hän ei rikkonut lupauksiaan vaan sinun ennakko oletuksiasi vastaan, joista mies ei edes tiennyt. Yhtä vähän kun sinä tiesit hänen suunnitelmistaan.

Minusta sinä kuulostat lapselliselta, jos tuon takia olet valmis eroamaan miehestä, saat luultavasti etsiä lopun elämääsi uutta mieleiselläsi tavalla käyttäytyvää kumppania.[/QUOTE]

Missä kohtaa ap:n mies muka ehdotti yhteistä sunnuntaita? Meni multa ohi.

[QUOTE="vieras";25066237]No tota, miksi sitä yhteistä aikaa piti olla juuri lauantaina? Miksi miehen ehdottama sunnuntai ei kelvannut?

Minusta sinä kuulostat lapselliselta, jos tuon takia olet valmis eroamaan miehestä, saat luultavasti etsiä lopun elämääsi uutta mieleiselläsi tavalla käyttäytyvää kumppania.[/QUOTE]

Mies tiesi että meidän oli tarkoitus lähteä lomalle yhdessä ja saisimme pahasti tarvitsemaamme aikaa yhdessä.
Hän ei ehdottanut mitään tekemistä koko viikonloppuna se olin minä joka yritin tänäänkin keksiä jotain yhteistä tekemistä joka olisi häntäkin kiinnostanut.

Jos minä olen lapsellinen pahoittaessani mieleni siitä että mies ei yhtään ota minua tai lapsia huomioon viikonloppuna vaan kännää ja menee omia menojaan, niin kait sitten olen. Meillä on jo 20v parisuhdetta takana ja oikeasti nyt heikompi aika menossa, mies tiesi että tämä viikonloppu oli minulle tärkeä. Mitään mukavaa ei tästä nyt tullut, ei edes tavallista perheen kesken puuhaamista.

Tausta on niin pitkä etten ala sitä tässä kertomaan, mutta ei ole kyse vain yhden viikonlopun pieleen menemisestä ja sen perusteella eroamisesta. Kyse on vuosikausien ongelmista.

[QUOTE="Myy";25066328]Mies tiesi että meidän oli tarkoitus lähteä lomalle yhdessä ja saisimme pahasti tarvitsemaamme aikaa yhdessä.
Hän ei ehdottanut mitään tekemistä koko viikonloppuna se olin minä joka yritin tänäänkin keksiä jotain yhteistä tekemistä joka olisi häntäkin kiinnostanut.

Jos minä olen lapsellinen pahoittaessani mieleni siitä että mies ei yhtään ota minua tai lapsia huomioon viikonloppuna vaan kännää ja menee omia menojaan, niin kait sitten olen. Meillä on jo 20v parisuhdetta takana ja oikeasti nyt heikompi aika menossa, mies tiesi että tämä viikonloppu oli minulle tärkeä. Mitään mukavaa ei tästä nyt tullut, ei edes tavallista perheen kesken puuhaamista.

Tausta on niin pitkä etten ala sitä tässä kertomaan, mutta ei ole kyse vain yhden viikonlopun pieleen menemisestä ja sen perusteella eroamisesta. Kyse on vuosikausien ongelmista.[/QUOTE]

Pahoittelen, luin väärin viestisi. Jos mies ei ehdottanut sunnuntainakaan mitään yhteistä eikä edes vastannut sinulle, ymmärrän täysin tuskastumisesi. Voi kun tuli paha mieli nyt, kun kirjoitin tuolla tavalla luettuani itse väärin tekstisi:(

[QUOTE="vieras";25066345]Pahoittelen, luin väärin viestisi. Jos mies ei ehdottanut sunnuntainakaan mitään yhteistä eikä edes vastannut sinulle, ymmärrän täysin tuskastumisesi. Voi kun tuli paha mieli nyt, kun kirjoitin tuolla tavalla luettuani itse väärin tekstisi:([/QUOTE]

Ei se mitään, sentään myönsit tulkinneesi väärin, ei täällä palstalla kovin usein välitetä siitä vastataanko jollenkin tylysti :)