Vähäuninen vajaa 1½v ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Nukkuu max. 10h yö-unet ja päivällä usein vaan n.1h 15min,joskus jopa 2h...mutta esim. tänään vain 40min. Tuntuu tuo n.11h vuorokaudessa aika vähältä,kun tuttujen samanikäiset nukkuu yöllä 12h ja päivällä 2-3h.
Olen kyllä nykyään tyytyväinen, kun useinmiten nukutaan kuitenkin jo ilman yöheräämisiä. :)

Jos lapsi on tyytyväinen ja pirteä, niin ei huolta. Unen tarve on niin yksilöllistä. Meillä suurin piirtein saman verran unta saman ikäisellä. Joskus harvoin nykäsee 11h yöunta ja joskus harvoin 2,5h päiväunta, mutta pääsääntöisesti vuorokausiannos unta on 11-12h yhteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ainakaan tänään ei ole ollut tyytyväinen ja pirteä,kokoaikaista käninää koko iltapäivä päikkäreiden jälkeen. Useinmiten kyllä on suhtkoht ok.

Yhdestä känkkisiltapäivästä en olisi huolissaan, mutta jos lapsonen vaikuttaa joka päivä siltä, että unta on liian vähän, niin jotenkinhan sitä unta kannattais pyrkiä lisäämään. Mutta miten, se onkin eri juttu. Tarpeeksi fyysistä aktiviteettia, jotta unta riittää (muttei liikaa, ettei mene ihan ylikierroksille ).

Omalla pojalla tosiaan tuo määrä on ihan riittävä. Ei kiukuttele väsymystään (osaa kyllä myös kiukutella toki ).

En mä huolissani ookkaan,tänään tosiaan nukkui vain 40min,mikä on vielä puolisen tuntia normaaleja lyhyitä päikkäreitä vähemmän...ja tuo tämän päiväinen ei riittänyt. Tylsää kun koko ajan itkee ja rähisee,mikään ei kelpaa,ei edes iskä joka nyt yrittää viihdyttää.

Meillä kanssa yhtä vähäuninen, mutta ihan tyytyväinen lapsi. Tosin aika vilkas. Joskus nukkuu 12 tunnin yöunet, ehkä kerran kk. Ei kyllä haittaa mua. Pääasiassa, että on terve ja nukkuu lähes heräämättä yöt. Lapsi n. 1 1/2 vuotias.

Yhteistyössä