vähennetäänkö työkokemusvuosista äitiysloma aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "random"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"random"

Vieras
Eli kun minulla tulee kohta 5 vuotta täyteen että on ollut työsopimus voimassa oman alan hommissa, mutta vuosi siitä meni äitiyslomalla. Lasketaanko sitä tuohon työkokemukseen mukaan koska työsopimus on kuitenki ollut voimassa? Mietin vain että mikä palkka mulle nyt kuuluu sitten kun alotan uudessa työssä.

Olitko keräämässä työkokemusta äitiyslomalla?

Työsuhde ja töissä oleminen mielestäni eri asia.
Jos ei ole ollut töissä niin miten sitä työkokemusta on silloin kertynyt?

Työkokemus kertyy työsopimuksen voimassaoloajalta, ei työssäoloajalta, eli kyllä, äitiysloma lasketaan mukaan. Eri asia olisi, jos työsuhteesi oli ollut määräaikainen ja katkolla tuon ä-loman ajan.
Ja tuolle edelliselle vastaajalle, kertyy se työkokemus vapaapäiviltä ja lomiltakin, ei siellä töissä tarvitse olla 24/7. Näin se vaan menee.

[QUOTE="yks";28802162]Työkokemus kertyy työsopimuksen voimassaoloajalta, ei työssäoloajalta, eli kyllä, äitiysloma lasketaan mukaan. Eri asia olisi, jos työsuhteesi oli ollut määräaikainen ja katkolla tuon ä-loman ajan.
Ja tuolle edelliselle vastaajalle, kertyy se työkokemus vapaapäiviltä ja lomiltakin, ei siellä töissä tarvitse olla 24/7. Näin se vaan menee.[/QUOTE]

Mutta hoitovapaa ei kerrytä....eli vain äitiysloma kerryttää..

Olitko keräämässä työkokemusta äitiyslomalla?

Työsuhde ja töissä oleminen mielestäni eri asia.
Jos ei ole ollut töissä niin miten sitä työkokemusta on silloin kertynyt?

Mutu mutu. Musta tuntuu. Kuule, ihan sama miltä sinusta tuntuu, mutta koska ap:lla on ollut työsopimus voimassa ko. ajan, niin hän voi esim. cv:ssään mainita olleensa töissä 5 vuotta, eikä siihen tarvitse eritellä, että olinkin töissä vain 4 vuotta ja 3 kk, koska osan aikaa olin äitiyslomalla.

[QUOTE="kkk";28802170]Mutu mutu. Musta tuntuu. Kuule, ihan sama miltä sinusta tuntuu, mutta koska ap:lla on ollut työsopimus voimassa ko. ajan, niin hän voi esim. cv:ssään mainita olleensa töissä 5 vuotta, eikä siihen tarvitse eritellä, että olinkin töissä vain 4 vuotta ja 3 kk, koska osan aikaa olin äitiyslomalla.[/QUOTE]

Juu minäkin olin töissä 7 vuotta, tosin siinä on 2 äitiyslomaa ja hoitovapaa, oikeasti olin öissä 2 vuotta jos sitäkään, elämä on...

Yhteistyössä