Vähentääkö mtumma suklaa oikeasti ruokahalua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"läski"

Vieras
Tällaisen legendan olen joskus kuullut. Nyt pitäisi ylläpitää kesäksi kuntoon- suunnitelmaa, mutta kun tuo perus kotiruoka vain on niin suuri ongelma tälle pohjattoman mahan omaavalle ihmiselle.

Onko tuo tumma suklaa oikeasti avuksi? Kokemuksia?
Kaloreita siinä näyttää ainakin olevan ihan kivasti...

Kyllä vaan, sitä kun syö voi syödä lähes rajattomasti mitä haluaa. Kuulin että tummassa suklaassa on jotain mikä poistaa jotain elimistöstä ja siksi vaan laihtuu.

Oma kokemukseni on seuraava: Aloin aikoinani syömään päivittäin aina muutaman palan tummaa (70%) suklaata, koska se maistui mielestäni niin hyvältä. Ruokahaluni alkoi pikku hiljaa kadota. Yritin syödä vähän edes väkisin ja energiavajetta korjatakseni söin sitä suklaata edelleen päivittäin.

Aloin pikkuhiljaa olemaan huolestunut ruokahaluni katoamisesta. Juttelin miehellenikin, että minun varmaan pitäisi mennä lääkäriin, sillä ruokahalun katoaminenhan on usein merkki jostain sairaudesta.

Sitten menin hammaslääkärille, jonka odotushuoneesa käsiini osui lehti, jossa oli pieni artikkeli tumman suklaan tehosta laihdutuksessa. Artikkelin mukaan tummassa suklaassa oli jotain aivojen nälkäkeskukseen vaikuttavaa ainetta, joka poistaa ruokahalua. Lisäksi kaakaorasva kuulemma imeytyy tosi huonosti elimistöön eikä tumma suklaa sen takia edes lihota (eli suklaan rasva putoaa lähes sellaisenaan pönttöön).

Lopetin tumman suklaan syömisen siihen ja parissa päivässä ruokahaluni oli aivan normaali. Eli oma kokemukseni ilman mitään ennakkodotuksia todellakin oli, että tumma suklaa laihduttaa, koska se yksinkertaisesti vie ruokahalun. :)

Tuota voisi ainakin koittaa, tuskin siitä mitään haittaakaan on. Jos saisi tätä ylensyöntiä hillittyä....

Kuinka paljon söit päivässä, kuinka pian huomasit eron ruokahalussa? :)

levy päivällä ja levy tai levyjä iltasella. Mikäs sen mukavampaa kuin makoilla sängyllä ja syödä sukllatia, kahdessa viikossa loppui ruuan syönti lähes kokonaan. Enemmänkin olisin voinut syödä. :)

Minä söin tummaa suklaata varmaan noin 30 - 50 grammaa päivässä, eli en mitään levytolkulla.

En tiedä toimiiko homma kaikilla. Itselläni toimi ja kyse oli todellakin ns. "sokkotestistä" eikä mistään plasebosta, sillä en ollut edes kuullut tuollaisesta ruokahalun katoamisesta ennen kun itse koin sen.

Vähentää mut sitä täytyy syödä tarpeeksi. Just niinkun toi numero 8 neuvoi, levy aamulla ja sit päivällä toinen, välipalaksi ja iltapäiväruuaksi vielä yksi. Iltapalaksi voi syödä vielä yhen jos nälättää. Tulee melko kalliiks, mutta pitää huomioida että muuta ruokaa ei sit juuri kulu.

Niin ja kysymykseen kuinka pian huomasin vaikutuksen, en osaa vastata, koska en yksinkertaisesti yhdistänyt tummaa suklaata ruokahalun katoamista toisiinsa.

Mutta kokeile toimiiko sinulla. Tosin saattaa olla, että mikäli sitä ruokahaluaan kovin "kyttää", käy niin kuin aina laihdutuspäätösten alussa, eli nälkä vain kasvaa ja voisi päivittäin syödä vaikka hevosen. :D

[QUOTE="jou";25844663]Vähentää mut sitä täytyy syödä tarpeeksi. Just niinkun toi numero 8 neuvoi, levy aamulla ja sit päivällä toinen, välipalaksi ja iltapäiväruuaksi vielä yksi. Iltapalaksi voi syödä vielä yhen jos nälättää. Tulee melko kalliiks, mutta pitää huomioida että muuta ruokaa ei sit juuri kulu.[/QUOTE]

Itse söin murto-osan tuosta määrästä, mutta vaikutuskaan ei alkanut heti van pikku hiljaa. Ehkä suurilla määrillä aloittaminen nopeuttaa asiaa.

Nyt ostin 5 levyä ja kolme olen syönyt, tai siis eilen ostin ja tänään söin siis kolme levyä. Ei lähtenyt ruokahalu vaan söin vielä pizzan siihen päälle, jos huomenna sitten aloittais tän karppaamisen. :)