vähintään yksi puhelu kun lähettää miehen kauppaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Onko niiden oikeesti jotenkin vaikeempi hahmottaa niitä purkkeja vai mikä siinä on. Jos on aina käyttänyt jotain tiettyä levitettä vaikkapa, niin miksi sieltä kaupasta täytyy soittaa, että jaa olikse tätä? Tai jos se muisti nyt sitten pätkii, nin miksei voi ottaa jotain toista? Mikä ihmeen kotivastaava minä olen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jos se pelkää että suutut jos se otti väärän ;)

No olis mies, tulis ja sanois et hän otti nyt tätä kelpas tai ei. Sitäpaitsi, jos olisin kauhee diktaattori, niin menisin itse kauppaan. Yleensä kun yhdessä käydään, niin minä se silti sieltä ne tavarat joudun etsimään. Häntä ei vaan kiinnosta niin paljoo että ottas vastuuta sellasesta asiasta.

No niinpä. Pyytää tekstarina kauppalistan (ei yleensä siis kovin pitkä miehen kauppareissuilla). Eilen pyysin puhelimessa tuomaan Gefilus-mehuja ja banaaneja, sekä lisäksi leivinpaperia. No pitihän sieltä kaupasta ensin soittaa, mitä mehuja nyt tarkoitin. Ihan sama, kunhan niissä lukee gefilus, kaikki käy. Hetken päästä uusi puhelu, ottaisiko jotain muitakin hedelmiä kuin banskuja? Ihan sama mutta ainakin banaaneja. Mahatautinen on aika kelju keskustelukumppani... Ja kotiin tullessa puuttui se leivinpaperi, mutta mehuja oli sitten 5 prk :D!

:laugh: mitä tohon osais sanoa ... meillä se taas menee melkeen isältä pojalle perintönä että mies käy kaupassa ja suunnittelee mitä syödään ja kokkaa perheelleen :) Harjoitus tekee mestarin :D ei muuta kuin tekee kaupassa käymisestä miehelleen rutiinin ja opettaa kokkaamaan niin siitä se lähtee :P

Alkuperäinen kirjoittaja Mies - Hki:
:laugh: mitä tohon osais sanoa ... meillä se taas menee melkeen isältä pojalle perintönä että mies käy kaupassa ja suunnittelee mitä syödään ja kokkaa perheelleen :) Harjoitus tekee mestarin :D ei muuta kuin tekee kaupassa käymisestä miehelleen rutiinin ja opettaa kokkaamaan niin siitä se lähtee :P

Koska teillä tuo oppi menee niin hyvin perille, niin mehän lähetetään nää meidän miehet teille oppiin :saint:!

Tossa teille pikku sivubisnesidea:
"Kaupassakäynti ja kokkausopas miehelle".

:laugh: hyvä idea :D tosin meikäläisellä tää tosiaan tulee melkeen veriperintönä joten .. jaa-a .. mitenkähän siinä kävis... mielenkiintoista se vois oikeasti olla :D vetää jotain kursseja :xmas:

Tosin nyt ton pojan syntymisen myötä oon tullu hajamielisemmaksi :o kun kokoajan "kiire" kotiin katsomaan miten se perhe voi :D

no kun se on sota jos vahingossa ukko tuo väärän. siks on parempi soittaa. muuten joutuu uudestaan mennä. :kieh: :D

mies soittaa aina ja kysyy oliko vielä jotain. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:

No olis mies, tulis ja sanois et hän otti nyt tätä kelpas tai ei. Sitäpaitsi, jos olisin kauhee diktaattori, niin menisin itse kauppaan. Yleensä kun yhdessä käydään, niin minä se silti sieltä ne tavarat joudun etsimään. Häntä ei vaan kiinnosta niin paljoo että ottas vastuuta sellasesta asiasta.

Olet ongelman ytimessä. Sinun pitää saada miehesi kiinnostumaan ruokapuolesta tai tyytyä siihen, ettei häntä kauheasti liikuta, mitä syötte.
Miehesi kuitenkin hienosti ottaa huomioon sinut ja mahdollisuuden, että sinua saattaa kovastikin kiinnostaa, mitä suuhusi pistät. Siksi hän varmistaa sinulta, jos ei ole varma siitä, mitä ostaisi. :D

Meillä mies käy pääsääntöisesti yksin kaupassa, ja aina sillä on listalla tavarat, mitkä pitää tuoda. Silti se tuo vähän mitä sattuu.
Muutama esimerkki:
- listassa lukee 400g paketti oivariinia, mies tuo 600g paketin. Ja joo, tuolla paketin koolla oli sillä kertaa merkitystä.
- Listassa lukee marinoituja kanasuikaleita (tarkoittaa perusmarinadia ), mies tuo mandariinimarinadissa olevia ja niitä ei meillä kukaan syö :x
- Listassa lukee liivatelehtiä, mies tuo 4 pkt (!! ) laakerinlehtiä...... :headwall: (ja näillähän saa hyytelökakun tehtyä!! )
- Listassa lukee maitoa, mies tuo laktoositonta maitojuomaa...

Aina on ylläri purkaa miehen tuomat kauppakassit, koskaan ei voi tietää, mitä sieltä tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä mies käy pääsääntöisesti yksin kaupassa, ja aina sillä on listalla tavarat, mitkä pitää tuoda. Silti se tuo vähän mitä sattuu.
Muutama esimerkki:
- listassa lukee 400g paketti oivariinia, mies tuo 600g paketin. Ja joo, tuolla paketin koolla oli sillä kertaa merkitystä.
- Listassa lukee marinoituja kanasuikaleita (tarkoittaa perusmarinadia ), mies tuo mandariinimarinadissa olevia ja niitä ei meillä kukaan syö :x
- Listassa lukee liivatelehtiä, mies tuo 4 pkt (!! ) laakerinlehtiä...... :headwall: (ja näillähän saa hyytelökakun tehtyä!! )

Aina on ylläri purkaa miehen tuomat kauppakassit, koskaan ei voi tietää, mitä sieltä tulee...

ei kauheeta! :laugh: :laugh:
teillä onkin kauppakassit kuin kinderin yllärimunat sitten. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hhm:

Olet ongelman ytimessä. Sinun pitää saada miehesi kiinnostumaan ruokapuolesta tai tyytyä siihen, ettei häntä kauheasti liikuta, mitä syötte.
Miehesi kuitenkin hienosti ottaa huomioon sinut ja mahdollisuuden, että sinua saattaa kovastikin kiinnostaa, mitä suuhusi pistät. Siksi hän varmistaa sinulta, jos ei ole varma siitä, mitä ostaisi. :D

Niin justiinsa. Kun hälle on ihan sama vaikka kokkailun aloittaessaan hoksaisi, että pirkule, eihän kaapissa ole mitään tai että siellä on vaikka vaan maustamattomat pihvit eikä mitään muuta. Sitten hän lähtee kaupasta hakemaan vaikka ranskiksia kaveriksi. Näin aina kun hän kokkaa. Hän havahtuu kaappien tyhjyyteen minuuttia ennen ruoka-aikaa ja hakee nakkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Muutama esimerkki:

ei kauheeta! :laugh: :laugh:
teillä onkin kauppakassit kuin kinderin yllärimunat sitten. :D

Aivan... Noista laakerinlehdista se on kuullu ja monesti... :kieh:

Muutama esimerkki:

*tipuu ihan kokonaan ja nauraa* :laugh: tota, eiks tossa vaiheessa kannattaisi kanssa kysyä, että mites sen optikon laita oli? :D

Muutama esimerkki:

*tipuu ihan kokonaan ja nauraa* :laugh: tota, eiks tossa vaiheessa kannattaisi kanssa kysyä, että mites sen optikon laita oli? :D

No höh. Olen mäkin kantanut kotiin mm. väärää jarrunestettä. Eikä vika ollut silmissä. En vain tajunnut silloin, että välttämättä se ensimmäinen silmään osuva purkki ei ole oikea.
Mies oli tietysti harmissaan, mutta eipä ole tapauksen jälkeen siitä kuittaillut.
Kyllähän me kaikki mokaillaan joissain asioissa, ja toki siitä saa vitsailla, mutta mun mielestä kuittailu ja jatkuva muistuttelu siitä, kuinka silloin töpeksit, ei ole kivaa. Se vain saa aikaan sen, ettei toista todellakaan enää kiinnosta auttaa kyseisessä asiassa.

Onko niiden oikeesti jotenkin vaikeempi hahmottaa niitä purkkeja vai mikä siinä on. Jos on aina käyttänyt jotain tiettyä levitettä vaikkapa, niin miksi sieltä kaupasta täytyy soittaa, että jaa olikse tätä? Tai jos se muisti nyt sitten pätkii, nin miksei voi ottaa jotain toista? Mikä ihmeen kotivastaava minä olen?

Kotivastaava on jos ei toiselle ole vastuuta antanut. Kannattaa kirjoittaa ne ostoslistat huolellisesti tai hoitaa ne ostokset itse, jos sillä oikeasti on niin suuri merkitys onko se oivariinipaketti 400g vai 600g.

Minun mielestäni turha miehille naureskella täällä, jos eivät ole ruokaa laittaneet perheelle niin että tietäisivät että se mandariinimarinadi ei porukkaan uppoa. Liivatteet ja laakerinlehdet nyt eri asia, hauska juttu tuo lukihäiriö ;)

Vähintään kerran soittaa, että mä oon nyt tää kaupas. Yleensä tuo mitä pyytää ja vähä lisääkin varooksi;-) Pääasia ku käy kaupas joskus ettei aina tarvi itte mennä.

Noi laakerinlehdet oli pahat:-)

Alkuperäinen kirjoittaja Eemelin äiti:
Vähintään kerran soittaa, että mä oon nyt tää kaupas. Yleensä tuo mitä pyytää ja vähä lisääkin varooksi;-) Pääasia ku käy kaupas joskus ettei aina tarvi itte mennä.

Noi laakerinlehdet oli pahat:-)

:heart: Se onkin mun mies, joka osaa näin yllättää... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
no kun se on sota jos vahingossa ukko tuo väärän. siks on parempi soittaa. muuten joutuu uudestaan mennä. :kieh: :D

mies soittaa aina ja kysyy oliko vielä jotain. :heart:

Sama meillä. Lisäksi välillä jos mies käy kaupassa, niin on saattanut iskeä ihme pula-aika, kun esim sokeri tai kermaviili on kaupasta kokonaan loppu... :laugh: Mut mä en enää jaksa laittaa sitä kauppaan kovin usein kun se on niin työlästä. Pääse helpommalla kun menee itte. N

Yhteistyössä