"Vahtiiko" ne työkkärissä, että hakeeko oikeesti töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HG
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HG

Vieras
Kävin tänään ilmottautumassa työnhakijaksi. Katottiin läpi mun tiedot ja tavoitteet, lätkäs kortin käteen, et tavataan syyskuussa, jos et sitä ennen työllisty/pääse koulutukseen :o
Muistelen, että kun viimeks olin työkkärin asiakkaana (parikymppisenä eli yli 10v sitten), ne seuras jotenkin, että mä oikeesti hain niihin mulle sopiviin paikkoihin? Ja et siellä työkkärissä oikeen yhdessä etittiin niitä haettavia paikkoja ja suunniteltiin hakemuksia yhdessä ym?
Ei sen väliä, kyllähän mä osaan itsenäisestikin töitä hakea mutta yllätyin vaan, kun oli niin pikanen visiitti tänään :)

Kyllä ne joskus vahtii aika tarkkaankin. Mutta hyvä jos sulla näin päin! Mun jotkut tutut on ainakin saaneet ihan niitä "työhönosoituksia", eli että ne antaa jonkun paikan, jota on siis "pakko" hakea, ne tarkistaa että on hakenut.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sieltä työkkäristä tulee niitä kehotuksia hakea joitain paikkoja, niitä täytyy sitte myös hakea. Niitä nimittäin seuraavat.

Nimenomaan. Ei ne varmaan muuten seuraa. Varsinkin kun tilanne on mikä on... Aika heikko. Mä jäin metallialalta, muotinvalmistushommista työttömäks, TRE työkkärissä vaan mies naureskeli, että turha töitä edes etsiä...! :o Noh, olen raskaana joten eipä kukaan mua palkkaiskaan :'(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sieltä työkkäristä tulee niitä kehotuksia hakea joitain paikkoja, niitä täytyy sitte myös hakea. Niitä nimittäin seuraavat.

Jeps, näin se menee :) Ainakin isot ukaasit oli ansioturvan menetyksestä, jos ei hae paikkaa. Minä pääsin "luistamaan" läpi, kun oli jo tiedossa pikkusen myöhemmin alkava työpaikka (varma sellainen siis).

Niin ja tosiaan mä oon hakenut yhtä koulutusta työkkärin kautta, se alkas elokuun lopussa, jos pääsen siihen. Et tietty voi olla, että mulle ei kesän aikana kauheesti paikkoja tyrkytetä... paitsi jos on jotain lyhyttä sijaisuutta sit tarjolla kesän ajaksi. Saa nähdä!

Mä oon 2 viimeisellä kerralla ollut raskaana ja on vain kerrottu ne pakolliset ja lähetetty kotiin lusmuilemaan. Seutaavaa käyntiä ei ole sovittu vaan työttömyys on jatkettu äitiyslomaan asti. Varmaan nuorten kohdalla ollaankin tarkempia ja autetaan sekä pönkitetään enemmin, jotta nuori työllistyisi.

Juu ja siis alle 25-vuotiaat on todella paljon tarkemmassa syynissä kuin yli 25-vuotiaat. Jäin kaverin kanssa yhtä aikaa työttömäksi samasta paikasta, ja tosiaan hän yli 25, mä alle, niin juoksin työkkärissä 3-4 kertaa sillä aikaa, kun hällä oli 1 käynti.

Yhteistyössä