Vahtikaa hyvät ihmiset mitä lapsenne tekevät pihalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hui

Vieras
Tässä meidän kerrostalon pihalla on pyörinyt veljeskaksikko, joka on jo 5 ja 7v ikäisestä lähtien mennyt itekseen eri pihoilla, autoteiden yli yms. Nyt ovat 9 ja 7.No taannoin sitten isompi pojista kiipesi kerrostalon seinässä olevia tikkaita pitkin neloskerrokseen ja keikkui siellä tikkailla ilman että piti kiinni mistään. Meinasin sydärin saada.
Että mahtaakohan kaikki tietää mitä lapsensa tekevät? Lasten äidillä monta lasta ja ei ehdi ilmeisesti katsomaan isojen perään, sossut siellä jo käykin.

Mäkin kiipesin 5-vuotiaana katolle ja roikuin jaloistani tikkaissa. Ja äitini oli ja on edelleenkin ylihuolehtivaisuuden huippu. (vahtii nykyään lapsenlapsiaan kuin haukka) Mä vaan karkasin ulos kun äidin silmä sadasosasekunniksi vältti.

joo, äitien pitäisi aavistaa sisällä mitä niiden lapset tekee ulkona.

et sitten voinut mennä kyseiselle äidille kertomaan että tietäisi asiasta ja voisi lapsilleen puhua?

Ei kai ne yleensä tiedä ja harvoinpa lapset hölmöimmistä tempauksista avautuvatkaan. Mutta jotenkinhan sitä olettaisi, että ennen kuin lapset ulkona ravaavat ilman vanhempiaan niin heille opetettaisiin edes ne perussäännöt....

Vähän sietäisi kyllä perään katsella... Meilläkin tuossa tiellä kulkee välillä raskasta kalustoa ja ammattikoululaisten autoja pyyhältää aikamoista vauhtia, vaikka on 40km/h rajoitus. Talvella siinä lapset laskee välillä PULKKAMÄKEÄ, ihan siinä ajoväylällä ja nyt kesällä muutamankerran ovat laskeneet jollain polkuautoilla. Pari kertaa olen asiasta sanonut, mutta kun alle kouluikäisestä jo haistatellaan ja käsketään pitää huolta omista asioista, minkäs teet. Poliisille soitin kerran.

:headwall: ei sitten tullu mieleen käydä sanomassa vai ootko sinäki se pihan selän takana jauhaja ? ja vaikka ne perusjutut muksuille opettaa niin kellää ei tulis mieleen et silti tehdää jotain selän takana
miks ei sit vanhemmat kato aikuisten muksujen perään kun pettävät,ajavat kännis,tappelevat poliisi kyytiin asti jne....katos 9v pitäis jo jotain tajuta ilman silmiä selässä

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Ei kai ne yleensä tiedä ja harvoinpa lapset hölmöimmistä tempauksista avautuvatkaan. Mutta jotenkinhan sitä olettaisi, että ennen kuin lapset ulkona ravaavat ilman vanhempiaan niin heille opetettaisiin edes ne perussäännöt....

ja kun opettaa lapsille ne säännöt niin se automaattisesti sitten niin ettei lapsi koita koskaan mitään typerää?

lapset on lapsia. ne tekee typeryyksiä vaikka olisi kuinka hyvin opetettu sääntöjä. jotkut tekee herkemmin kokeilunhaluaan, toinen taas ei arkuuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

ja kun opettaa lapsille ne säännöt niin se automaattisesti sitten niin ettei lapsi koita koskaan mitään typerää?

lapset on lapsia. ne tekee typeryyksiä vaikka olisi kuinka hyvin opetettu sääntöjä. jotkut tekee herkemmin kokeilunhaluaan, toinen taas ei arkuuttaan.

Samaa mieltä. Mä olen ollut itse juuri se joka miettimättä on tehnyt vaikka mitä ja tullut ajatelleeksi sitten myöhemmin (jos sillonkaan ) että ei ollutkaan ihan järkevä ajatus. Kaksi vuotiaana karannut jo katolle keikkumaan ja lapsuuteni aikana kovin usein naapurit kauhuissaan kävivät meidän ovella vanhemmilleni kertomassa mitä kaikkea pihalla puuhailin..lähtien siitä että kiipeilin ja keikuin kok pihan metsikön puissa kerrostalon kuudennen kerroksen korkeudella ja korkeammalla..