Vahtikaa niitä muksujanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra Majuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko sä jäänyt vaille äidin rakkautta kun olet noin katkera kaikkia naisia kohtaan? Oletko vieläkään saanut p*llua? Sekin kun taitaa vaikuttaa sun katkeruuteesi. Lisäksi taidat olla masokisti kun tykkäät kiduttaa itseäsi tällä naisvaltaisella palstalla.

No mä en edes asuisi veden äärellä pienten lasten kanssa. Mahdollisimman kaukana kaikista vesistä, kiitos. Täällä pohjanmaalla se onneksi onnistuu kun ei täällä oo ees järviä ja joen rannalta en ikimaailmassa ostais asuntoa tai taloa. Vesi on niin vaarallinen juttu pienten kanssa etten ikinä sais rauhaa jos olis lähellä joku vesistö.

Tuon takia me ei IKINÄ muuteta meren, joen, järven tms. välittömään läheisyyteen...

Mulle puettiin ipanana aina pelastusliivit päälle kun lähdin mökillä ulos. Tuntui ihan dorkalta juoksennella pellarit päällä kuivalla maalla, mutta nyt todellakin ymmärrän tarkoitusperän...

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Niin tai isä olisi vahtinut lasta nukkumisen tilalta. Oikeesti :headwall:

Jos iskä oli nukkumassa vapun jälkeistä krapulaa pois niin saa kans luvan katsoa peiliin. Mut jos oli unilla vaikkapa yötyön vuoksi niin asia eri.

Mut joo, 2-vuotiasta ei mun mielestä vielä päästetä silmistä ja tehdä ulkohommia. Kamala opetus tuolle äidille, en soisi kenellekään tuota. Turha tätä äitiä kuitenkaan käydä mollaamaan ja haukkumaan,virheitä sattuu kaikille, onneks ei ollut sitten kohtalokas tällä kertaa.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä.
Ja oikeesti,se perheen isä oli PÄIVÄUNILLA,ei sen tehtävä ollu vahtia lapsia vaan sen lasten äidin joka niiden kanssa ulos meni.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilith Le Mort:
Ja mitä isä tekikään silloin kun äiti teki pihatöitä?

Nukkui, mikä on täysin sallittua. Isä ei vienyt lapsia pihalle leikkimään, sen teki äiti. Mutta vahinko tuo äidiltäkin oli, ei tuota kuitenkaan mitenkään saa isän syyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Niin tai isä olisi vahtinut lasta nukkumisen tilalta. Oikeesti :headwall:

No oikeesti. Eikös se ketä ulkona on kuulu sitä lasta vahtia. Turha tähänKIN asiaan sitä isää on vetää jos kerran äiti vahti huonosti.

Me asutaan meren rannalla ja mä en kyllä uskalla kääntää edes katsettanii tosta mun 2-vuotiaasta... Jos on pakko tehdä pihahommia niin pitää olla joku muu aikuinen, joka katsoo perään kokoajan.

Eli mun on kyllä peesattava ap:tä. En ikinä voisi kuvitellakaan lapseni olevan "kymmenisen minuuttia" mun näköpiirin ulkopuolella, vaikka en rannassa asuisikaan!!!!

Miksi tämmösestä tragediasta pitää tehdä sukupuoli-asia? Ihan yhtä lailla se lapsi ois voinu joutua veteen, jos äiti ois ollu nukkumassa ja mies pihatöissä. Tää nyt vaan ei ole mikään äitiyden tai isyyden asia, vaan vanhemmuuden ja tottakai vanhempien pitää olla tarkkana, ettei tämmöstä pääse sattumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kätevä emäntä:
Eiköhän se äiskä ollu tarpeeksi valpas kun sai elvytettyä lapsensa takaisin elävien kirjoihin.

Jos olisin sen mies ottaisin siitä eron kun on noin tyhmä.

Meillä on mökki järven rannalla ja kyllä siellä ei vaan yksinkertaisesti jätetä lasta ilman valvontaa. Lisäksi pidetään huolta lapsen uimataidosta (=uimataito, "itsensä pelastaminen" ja uinti aina kohti rantaa) ja ihan viimeisenä apuna on koira, joka ei varmasti päästä lasta rantaan nostamatta mekkalaa (mutta tähän ei siis luoteta vaan tämä vain on lisänä).

En tiedä, kuinka onnistuisi, jos asuisi rannan lähellä.. Alkaisiko ote lipsua asian suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja järven rannalle:
Meillä on mökki järven rannalla ja kyllä siellä ei vaan yksinkertaisesti jätetä lasta ilman valvontaa. Lisäksi pidetään huolta lapsen uimataidosta (=uimataito, "itsensä pelastaminen" ja uinti aina kohti rantaa) ja ihan viimeisenä apuna on koira, joka ei varmasti päästä lasta rantaan nostamatta mekkalaa (mutta tähän ei siis luoteta vaan tämä vain on lisänä).

En tiedä, kuinka onnistuisi, jos asuisi rannan lähellä.. Alkaisiko ote lipsua asian suhteen.

no me asutaan joen rannalla ja kyl meillä on tiukka vahtiminen lapsien suhteen.6 ja 7 veet osaavat olla jo kaksistaankin ulkona,on kerrottu joen vaarat ja miksi sinne ei saa mennä

Alkuperäinen kirjoittaja ++:
joo kyl 10 minuuttia on pitkä aika olla vahtimatta lapsia...et äiti saa syyttää vaan ihan itseään..

näin juuri!! Mä en jättäis 2 vuotiasta vahtimatta 10minuutiksi edes turvallisessa pihassa, saati sitten tuollaisessa missä on järvi vieressä

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa vieras:
Me asutaan meren rannalla ja mä en kyllä uskalla kääntää edes katsettanii tosta mun 2-vuotiaasta... Jos on pakko tehdä pihahommia niin pitää olla joku muu aikuinen, joka katsoo perään kokoajan.

Eli mun on kyllä peesattava ap:tä. En ikinä voisi kuvitellakaan lapseni olevan "kymmenisen minuuttia" mun näköpiirin ulkopuolella, vaikka en rannassa asuisikaan!!!!

Miten te uskallatte asua meren rannalla? Miten kukaan uskaltaa asua pienten lasten kanssa jonkun vesistön rannalla? Mä olisin ihan hermoraunio jos mun pitäis joka sekunti olla valppaana vahtimassa ettei lapset vain mene veden ääreen.

Alkuperäinen kirjoittaja järven rannalle:

Muoks. 10 min on pitkä aika. Lipsumisella tarkoitin, että hakisi vaikka lisää vettä kastelukannuun... tähän menee 1min, mutta voi olla kohtalokas vaikka lapsi olisi juuri silloin kaukana rannasta..

Alkuperäinen kirjoittaja km:

Miten te uskallatte asua meren rannalla? Miten kukaan uskaltaa asua pienten lasten kanssa jonkun vesistön rannalla? Mä olisin ihan hermoraunio jos mun pitäis joka sekunti olla valppaana vahtimassa ettei lapset vain mene veden ääreen.

en mäkään uskaltaisi noin pienten.Ja jos olisi pakko olisi pihapiirissä kunnon aita ja portit.

Kyllä on puistattavaa sakkia taas täällä. Asioita tapahtuu, vaikka kuinka vahdittais ja huolehdittaisi. Niitä voi sattua kenelle tahansa. Vahtikaa ja huolehtikaa vaan, niin pitääkin. Mutta ottakaa nyt pää pois sieltä perseestä. Kamala tapahtuma joka tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja km:

Onhan se vähän raskaampaa. Meillä on kyllä se hyvä puoli, että leikkialueet on sijoitettu toiselle puolelle pihaa, rannan puolella ei oo muuta kuin ranta ja talon toiselle puolelle on kielletty menemästä. 2-vuotias ei nyt mistään vielä mitään tajua, mutta sitä onkin vahdittava kuin haukka. Onhan tää sinällään raskasta, että en uskalla sisältä edes jotain kipasta hakemassa tai päästää lasta sen verran aiemmin ulos, että laittais ite kengät jalkaan jne.