+ vai - Kokemuksia haamuista ja epäselvistä r-testeistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lara--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lara--

Aktiivinen jäsen
21.11.2009
2 349
20
38
Ajattelin perustaa tällaisen pinon, jonka tarkoituksena on vatvoa r- testejä!
Moni puhuu viivanpaikoista ja haamuista, roskishaamuista...
Tule kertomaan tarinasi, täällä saa päästellä höyryjä!

Tarinani:

Ehkäisy jätetty 10/2009, yksi tyhjennysvuoto tullut 30.11.

-kp 28 ohut plussa Clear Bluella
-seuraavat testit negaa
-kp 35 labran virtsatesti negatiivinen
-kp 39 iltapissasta haamu iltapissasta Predictorilla
-kp 40 aamupissasta positiivinen predictorilla
-kp 41 aamupissasta haalea positiivinen predictorilla
-kp 42 aamupissasta negatiivinen RFSU:n liuska testillä

Olen käyttänyt siis kolmea eri testiä ja yhden tehnyt labrassa.

"Raskausoireita" närästys, ummetus, menkkajuilinnan tapaiset kivut, tissien arkuus, etovuus varsinkin sillon, kun närästää.

MUOKMUOKS!!! Kp46 tein digitaalisen ja raskaus siis varmistui :heart:

MUOKSMUOKS!!! Hedelmöitys tapahtui 8.1. eli kaikki testini olivat negatiivisia... Kaikkea se kuumeilu teettää :D

Mulla ei ole enää muistissa testipäivät noin tarkasti, mutta ajattelin että voisin kuvat mätkästä näytille testeistä (mukana myös muutama kaverin testi) jotta ihmiset voivat sitten vertailla omiaan näihin, kun pohtivat että onko kyseessä plussa vai nega.

Mammaksin liuskatestit, tehty samasta virtsasta...toinen oli siis tarkistustesti. Nämä tehty muutama päivä ennen, kuin kuukautisten pitäisi alkaa.

Samana päivänä, seuraavasta virtsasta tehty Clear Blue, joka vahvisti tuloksen, eli PLUSSA se oli.

Seuraavan kerran kun oli epäily siitä, että olisin raskaana, tein Apteekin oman raskaustestin.

Varmistustesti seuraavana päivänä Clear Blue (josta ei kuvaa) toi jälleen varmuuden sille, että meille on tulossa uusi vauva, eli tuo Apteekin oma oli PLUSSA.

Kaveri teki Predictorin testin, mutta en muista yhtään, että mikä kp oli kyseessä.

Seuraavana päivänä Clear Blue antoi puhtaan negan. Kaveri kuitenkin oli raskaana, eli tuo Predictor oli oikeassa ja se oli siis PLUSSA.

Toinen kaveri teki niinikään Predictorilla testin.

Hän ei ollut raskaana, eli tuo on NEGA vaikkakin minä itse kyllä näen tuossa viivan...onkohan kyseessä sitten viivanpaikka?

Maira: Mä soitanki puolilta päivin! Ja olen viemäs näytteen huomenna!
Huomasin vaan, että näistä on kauheesti keskusteltu, mutta pinot on vuosia vanhoja, joten ajattelin laittaa tällaisen spekulointi pinon vastaisuuden varalle :laugh:

mulla tuli varmaan viikon verran haamua r-testeihin. menin sit yliopistolliseen ja otatin hcg:n omaan laskuun joka oli vain 15, siitä tiesin että alkio on käyny vaan hipaisemassa limakalvoa eikä siitä vauvaa sit tullutkaan. toisen kerran kun haamuja tuli niin oli tuulimunaraskaus. Mulla on kaksi lasta ja molemmissa onnistuneissa raskauksissa testailu alkoi haamuilulla mutta hyvin nopeasti (päivän parin sisään) viivat alkoivat tummumaan ja niistä ei ollut enää epäselvyyttä olivatko oikeita plussia.

marras-joulukuu oli mulla kans tollasta haamu-nega-haamu-plussa-nega -kärvistelyä. Vimpan plussan jälkeen parin viikon päästä alkoi vuoto, tosi vähäinen, on kestäny nyt yli kolme viikkoa eli kesken taisi mennä. Mutta voin kyllä samaistua tuohon sun fiilikseen! =) ja näitä haamuja sain vaikka ja millä testillä!

* Edellisen kierron kp1 oli 16.10
* Oviksen bongasin 11.11, jolloin kierron pituudeksi määräytyi 34 päivää.
* kp 32 sain plussan raskaustestiin
* Himo testaaja kun olen, testasin uudelleen aina uutena päivänä, sillä eihän yhteen plussaan voi uskoa. Toista plussaa ei sitten tullutkaan. Kävin verikokeissa n. viikon kuluttua plussasta, joiden tulos oli nolla. Neuvolasta sanoivat kyseessä olleen joko kemiallinen raskaus tai varhainen keskenmeno.
* 14. pv joulukuuta kp 60 kävin yksityisellä gynellä ultrassa, joka totesi todella paksut limakalvot, mutta määräsi keltarauhashormoonit vuodon aloittamiseksi (paksut limakalvot voivat viitata aivan alkuraskauteen )
* terolutit aloitin 16.12 kp 62
* Raskausoireita ilmaantui, mutta testi näytti negaa
* 27.12 kp 73 alkoi vuoto, eli kierto muuttui kp1.
* Pari päivää vuoto oli hyvin minimaalista, ilman sidettä olisi perjaatteessa pärjännyt
*Vuoto muuttui kipuineen aivan kamalaksi kp3. Sidettä sai vaihtaa 10 minuutin välein, jos meinasi, ettei yli tullut. Vuodon mukana tuli paksuja ja isoja klönttejä.
* Sylkiovistesti muuttui negatiiviseksi muistaakseni kp 5 tai 6, mutta raskausoireet säilyivät (ja osaltaan lisääntyivät )
* kp 10 raskaustesti näytti haaleaa plussaa

nyt kp 17 ja tuon jälkeen ei raskaustesti ole näyttänyt mitään.

Siinäpä teille kummasteltavaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja minime:
marras-joulukuu oli mulla kans tollasta haamu-nega-haamu-plussa-nega -kärvistelyä. Vimpan plussan jälkeen parin viikon päästä alkoi vuoto, tosi vähäinen, on kestäny nyt yli kolme viikkoa eli kesken taisi mennä. Mutta voin kyllä samaistua tuohon sun fiilikseen! =) ja näitä haamuja sain vaikka ja millä testillä!

Ei vähäinen vuoto välttämättä tarkoita keskenmenoa. Oletko testannut lähipäivinä? Onko raskausoireita? Toivotaan, että vuodosta huolimatta kyytiläinen olisi vielä mukana ja kaikki hyvin.

Lara ajattelin tuoda tänne ajatuksen, joka mulle tuli kun sun r-testituloksia katsoessa tuli mieleen. Oisko sulla voinut olla ovulaatioa vasta tuolloin kp28, kun r-testiin eka kerran haamun sait? En tiedä et voiko r-testi näyttää ovulaation. Ja jos oviksen oot tikuttanut, niin sitten mun ajatusleikki ei päde ollenkaan. Kun aattelin et jos ovis ois ollu oletettua myöhemmin, siis vasta k28 tai sen jälkeen, niin se vois selittää sen et ekana tulee plussa, ja sit välissä negoja, ja sit alkaa tulla plussa, joka voimistuu koko ajan. Jos siis raskaus ei oliskaan vielä niin pitkällä kun aattelit, ja hedelmöittyminen ois tapahtunut oletettua myöhemmin. Mut kuten sanoin en todellakaan tiedä et voiko r-testillä nähdä ovista.

Jokatapauksessa onnea raskaudesta! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja minde-:
Lara ajattelin tuoda tänne ajatuksen, joka mulle tuli kun sun r-testituloksia katsoessa tuli mieleen. Oisko sulla voinut olla ovulaatioa vasta tuolloin kp28, kun r-testiin eka kerran haamun sait? En tiedä et voiko r-testi näyttää ovulaation. Ja jos oviksen oot tikuttanut, niin sitten mun ajatusleikki ei päde ollenkaan. Kun aattelin et jos ovis ois ollu oletettua myöhemmin, siis vasta k28 tai sen jälkeen, niin se vois selittää sen et ekana tulee plussa, ja sit välissä negoja, ja sit alkaa tulla plussa, joka voimistuu koko ajan. Jos siis raskaus ei oliskaan vielä niin pitkällä kun aattelit, ja hedelmöittyminen ois tapahtunut oletettua myöhemmin. Mut kuten sanoin en todellakaan tiedä et voiko r-testillä nähdä ovista.

Jokatapauksessa onnea raskaudesta! :flower:

Näin siinä melko varmasti on käynyt, mulla oli kk joitain päiviä myöhässä kun tein haamun, sitten tuli negaa pitkästi ja yhtäkkiä alko haamuilu ja sitten se plussa tulikin, eli ovis oli vasta sillon kun menkat oli jo myöhässä jonka ilmeisesti testikin näytti haamuna, sitten siinä meni oma aikansa ja plussa pärähti.. :)

Melkein uskallan väittää että Lara-:n laskettuaika pompahtaa sen pari kolme viikkoa eteenpäin ultrassa.

Mutta onnea kuitenkin hirvittävän paljon!!

:flower: =) :heart:

Jos tässä pinossa r-testejä vatvotaan, niin oman kokemuksen voin kertoa herkästä First Signal -testistä, jonka tein joskus.. Mulla anto niin vahvan viivanpaikan tai haamun, että luulin jo olevani raskaana. En osta enää koskaan kyseistä testiä.. Ajattelin, että seuraavan kerran kun tarvii testata niin teen digitaalisen "raskaana - ei raskaana" -testin.

Citymarketin ja Prisman liuskoihin olen saanut monta kertaa ihan värillisen viivan ja en oo ollu raskaana. Noihin on luotto mennyt ihan kokonaan. Tällä kertaa testasinkin suoraan Apteekin Omalla, aina on näyttänyt niinkuin on pitänytkin. :)

http://www.aijaa.com/v.php?i=5231891.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5231966.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=5237134.jpg

Muoks. Noihin First Signal testeihin oon saanu kanssa samoja viivoja kun Elinah84.

Mäkin odottajana vielä tähän omaa kokemusta.

Mulla kävi niin että kp 22/28 hättäsenä menin testaamaan ja sain first signal testiin ihan haalean mutta selkeän plussan alta 2 minuutin.
Seuraavana aamuna ajattelin tehdä samalla testillä varmistuksen ja nega oli.
No hermohan meni ja seuraavina päivinä tein testejä,kaikki negoja 8:n päivän ajan.
Soitin neuvolaankin ja kyselin apuja;meinas että ollut keskeytynyt keskenmeno.Antoi kuitenkin lähetteen hcg määritykseen!

No 10 päivää tästä ekasta "plussasta"olo oli todella raskautunut ja miehellekin sanoin että nyt tuhlaan sen digi testin joka kaapissa odottaa,ellei menkat ala.
Ja niin sain plussan testiin 10 päivää ekan testin jälkeen :D
Ja sillä matkalla mennään yhä,rv 10+ :heart:

Ultrassa lääkäri vahvisti että tämä herkkä testi on kuitenkin silloin ekalla kerralla reagoinut ovikseen,ultran mitat sopi hyvin siihen päivään ja sikiö oli pienempi kuin mitä normaalin kierron mukaan olisi pitänyt.Sanoi että hcg ja lh hormoonit ovat kuitenkin niin samankaltaisia että nämä herkät testit nimenomaan voivat näyttää oviksen plussana raskaustestissä(vaikkei periaatteessa pitäisi)

No ainakin tiedän etten koskaan,kenellekään,suosittele herkkiä r-testejä,ainakaan tätä first signal testiä!

Johon muuten sain edellisessä kierrossa,jossa en ollut raskaana,selkeän roskishaamun vain 10 minuuttia testin teon jälkeen....

Onnea teille kaikille plussanneille ja onnellista odotusta! :flower:

Oon monesti tätä testi asiaa miettiny ja tullu siihen lopputulokseen että olis kaikille parempi kun noita superherkkiä ei edes myytäis...
Perustelen sen sillä että on väärin että nainen hätäpäissään (tunnustetaan tai ei, hätäsiä me ollaan.. ) testaa ns. etuajassa ja saa plussan, siinä sitten intopiukeena alkaa jo valmistautuu tulevaan vauvaan ja kenties kertoo asiasta eteenpäin, siitä viikko ja vuoto alkaakin..Yritä siinä sitten kerätä niitä murusia itestäs ja selitellä muille..Karu totuus kun on se että monasti siinä käy niin että raskaus menee kesken jo ennenkun tavallinen raskaustesti sitä näyttää... :/

Ihan sama kun mietin sitäkin että alkuraskauden ultra sais olla sellanen nou nou juttu ellei ole hemmetin hyviä perusteita, on "helpompi" surra jotain mitä et ole kongreettisesti nähnyt tai tuntenut, kaikki menee siinä kohtaa ihan mukkelismakkelis kun oot käyny rv 8-9 ultrassa ja nähnyt sikiön, sitten käykin se pahin...

Vähän meni ot, anteeksi, eikä tarkoitus ole loukata ketään, nää on vaan niitä asioita mitä oon miettiny itekseni..

• Tykkää
Reactions: hwli
Maira anteeksi tämäkin ohi aiheen Mutta juu, noinhan se olis järkevä, ja monesti miettinyt itsekkin, että eihän niitä herkkiä testejä osais edes kaivata, jos niitä ei olis koskaan keksitty! Kyllähän me kaikki tiedämme, miten meidän pitäisi toimia :laugh:

ALkuraskauden ultrasta, mä olen ainakin sellanen panikoija, että mielummin näen, että pieni on oikeassa paikassa, ja sydän sykkivänä heti kun se on mahdollista, sillä muuten pelkäisin kaiken olevan huonosti, kuten tuulimuna tai kohdun ulkoinen raskaus, siihen asti, että normaalisti ultrattaisiin, eli toooodella pitkän ajan jälkeen. Ja silloin se raskaus saattaisi päättyä huonosti jo ihan oman stressin takia... :ashamed:

first signal testistä, olen aina saanut selvän viivanpaikan kyseiseen kasettimalliseen testiin. Kerran sain jopa todella värikkään haamuplussan, testiajan jälkeen, tosin silloin kyse taisi olla kemiallisesta raskaudesta tai jostakin muusta ihme asiasta, josta tarkkaa selkoa ei kukaan ole saanut...

Eli siis kyllä se vaan niin on,ettei etenkään herkkiä testejä saa tulkita enää testiajan jälkeen! Helpommin sanottu kuin tehty :ashamed:

Hyviä arvauksia heitetty ilmaan!
Itsekkin oon miettiny tota...
Meen ultraan torstaina!
Sitten vipellän kertomaan kuinka pitkällä ollaan. :)

On se kyllä tosi outoo jos r-testi reagois ovulaatioon, mutta mun tapauksessa se selittäis kaiken. :laugh:
Mun mielestä ainakin noi herkät liuskat näyttää heikommin plussan, kun esim. apteekin oma testi. Onpas "herkkiä" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja KS09:
first signal testistä, olen aina saanut selvän viivanpaikan kyseiseen kasettimalliseen testiin. Kerran sain jopa todella värikkään haamuplussan, testiajan jälkeen, tosin silloin kyse taisi olla kemiallisesta raskaudesta tai jostakin muusta ihme asiasta, josta tarkkaa selkoa ei kukaan ole saanut...

Testiajan jälkeen ei saa tulkita, joten se on luultavasti ollut vaan ihan merkitsemättä mitään =) Varmaan kaikissa testeissä lukee se, ettei saa enää testiajan jälkeen vilkastakaan, koska se voi olla ns. väärä plussa. Eli ei mitään kemiallista edes, vaan ihan että jotain virtsan ainetta siihen viivanpaikkaan kertyny (näin oli jossain testissä ainakin) ja yleisesti ottaen taas se, että varsinkin herkissä niitä saattaa tulla kun kerta muutenkin naisella on koko ajan jonkun verran sitä hormonia kehossa..niin saattaa sitten plussana näkyä, vaikka ei oikea oliskaan.

Noissa digitaalisissa on kyllä se kätsy, ettie niitä voi enää jälkikäteen kuikuilla =) Mutta itekki hankin noita ihania liuskoja sen tähen, että en raaski suoriltaan uhrata tota digitaalista. Että jaa-a :laugh:

LARA: toi että sulla oli viikko sitten hcg-arvo 5, antaa kyllä viitteitä raskauden tämänhetkisestä kestosta. Tässä viitearvot:

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Kiitos Gardenia! Olen tätä tutkaillutkin...

Olisin siis nyt luultavasti neljännellä- viidennellä viikolla? (jos viikko sitten tiistaina 5...)
Tämäkin tukisi tota minden miettimää vaihtoehtoa ;)

Jos hedelmöitys olisi ollu 28.12. niin laskuri antais 5+1.. Hmm-... :)
Onneks enää kaks päivää, kun tämäkin arvoitus ratkeaa :laugh:
(toivottavasti...)

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Ajattelin perustaa tällaisen pinon, jonka tarkoituksena on vatvoa r- testejä!
Moni puhuu viivanpaikoista ja haamuista, roskishaamuista...
Tule kertomaan tarinasi, täällä saa päästellä höyryjä!

Tarinani:

Ehkäisy jätetty 10/2009, yksi tyhjennysvuoto tullut 30.11.

-kp 28 ohut plussa Clear Bluella
-seuraavat testit negaa
-kp 35 labran virtsatesti negatiivinen
-kp 39 iltapissasta haamu iltapissasta Predictorilla
-kp 40 aamupissasta positiivinen predictorilla
-kp 41 aamupissasta haalea positiivinen predictorilla
-kp 42 aamupissasta negatiivinen RFSU:n liuska testillä

Olen käyttänyt siis kolmea eri testiä ja yhden tehnyt labrassa.

"Raskausoireita" närästys, ummetus, menkkajuilinnan tapaiset kivut, tissien arkuus, etovuus varsinkin sillon, kun närästää.

MUOKMUOKS!!! Kp46 tein digitaalisen ja raskaus siis varmistui :heart:

Olin ultrassa ja olen raskaana n. rv 4+3.

En tiedä mikä toi eka Clear Blue on, ei ainakaan positiivinen!

Jos Predictor olisi näyttänyt oikeeta positiivista olisin ollut rv2+5 eli mahdotonta/ko? Mutta väriä siinä oli ja testiajan sisällä. En sitten osaa sanoa mikä siinäkin oli :laugh:
Lääkäri totesti, että raskaushormoni alkaa erittymään heti hedelmöityksestä, eikä kinnityksestä niinkun minä luulin...

Mene uudestaan ultraan kahden viikon päästä, ja sitten tulen kertomaan varmaa tietoa koska olen ollut raskaana ja mikä on ollut haamu.
Tämän hetken tiedon mukaan (raskauden kestosta, kun ei nyt voi olla täysin varma päivälleen...) olisin saanut ekan kunnon positiivisen rv3+5 :)

Toivon kovasti, että pysyy matkassa!

:heart:

Yhteistyössä