Vaihtaisiko työpaikkaa? enemmän omaa aikaa ja vähemmän palkkaa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
vai vähemmän omaa aikaa ja enemmän palkkaa, kumpi on teille tärkeämpää?

Työpäivät nykyisessä työssä 7,40h/pvä, normaali päivätyö. Palkka käteen n. 1300€/kk. Työmatkoihin menee yhteensä 2 tuntia päivässä.

Uudessa työssä työpäivän pituudet olisi 5-6h/pvä. Päivätyö. Palkka käteen n. 1000€/kk. Työmatkat saattaa pysyä samana tai lyhentyä huomattavasti.

Nykyisin olen siis lastenhoitaja päiväkodissa, ja olen ajatellut vaihtaa iltapäiväkerhon ohjaajaksi tai koulunkäyntiavustajaksi.

niin minä tein loppuvuodesta, ja olen ollut tyytyväinen päätökseen. Teen 25h/vko, entisen 38h sijaan. Työpaikkaa piti vaihtaa koska edellisessä paikassa ei voinut tehdä osarina.

no eipä siitä verojen jälkeen paljoa jää :O ok, mulla on hippasen suurempi veroprosentti kuin tarvis (varmuuden vuoksi), mutta 1300-1400€ jää käteen joka tapauksessa korkeintaan.

Itseäni harmittaa että vapaa-aikaa on niin vähän ja työkin tuntuu välillä niin pakkopullalta, että tosiaan olisin lyhyemmän työpäivän tarpeessa. Mutta sellasia ei päiväkodin maailmassa tunneta... eli työpaikan vaihto olisi edessä. Kaikki tututkin vaan on sitä mieltä ettei kannata ja 300€/ kk vaikuttaa suuresti elämään... tuntuu silti että olisin valmis vähentämään menoista turhuuksia jos vaan saisin olla enemmän kotona ym.

Yhteistyössä