Vaihtaisitko yhdistelmäpillereihin jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohju

Vieras
Olisit kokeillut minipillerit, kapselin ja hormonikierukan mutta eivät sovi. Yhdet minipillerit kyllä menettelee joten kuten mutta niidenkin kanssa on välivuotoja liiankin usein.

Mietin yhdistelmäpillereitä ja olenkin jo niitä saanut reseptille. Viimeksi söin yhdistelmiä joskus 17-vuotiaana jonkun vajaa 3kk, en muista enää miksi lopetin ne.

Lähinnä mietin kun mulle tulee niin helposti niitä suonikohjuja. Teen kyllä aikalailla suurimman osan päivästä seisomatyötä mutta en mitenkään erikseen harrasta liikuntaa, haluaisin mutta aika ja jaksaminen ei vaan töiden jälkeen riitä. Paino on noussut 4kg sen jälkeen kun otin käyttöön minipillerit bmi nyt 24. Verenpaine normaali matalahko. Ei veritulppia suvussa.

Silti mietin onko yhdistelmät mulle hyvä/turvallinen valinta?

Lähinnä nuo suonikohjut häiritsee että voiko ne olla merkki lisääntyneestä vaarasta saada tulppa jos käyttää yjdistelmiä?

Itsellani minipillerit sotki vuodot aivan totaalisesti imetyksen lopettamisen jalkeen ja pitkan harkinnan jalkeen paadyin kuparikierukkaan mika sopii mulle loistavasti. Yhdistelmia mieti kanssa mutta en halunnut enaa karsia hormonaalisen ehkaisyn sivuvaikutuksista.