Vaihteeksi: pohdintaa mamutuksen hyvistä puolista (kyse oikeista pakolaisista)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 825
19 181
113
Älkää sitten luulkokaan etten ole enää maahanmuuttokriittinen. Olen sitä edelleen, ihan samalla tavalla. Mutta jotenkin mun päänuppi yrittää keksiä jotain positiivista monista asioista.
Sit ei mitään keljuilua "kun suominaiset saa yllätys-käyrää jota tarjoillaan puskasta."

- länsimaisille ihmisille tuodaan se kolmansien maiden ihmisten hätä ja köyhyys lähemmäksi. Eikä niin että poissa silmistä, poissa mielestä.
...ja mun mielestä länsimaisille ihmisille tekee hyvää muistutus siitä että elämä ei ole pelkkää "kun iPad ei toimi"-itkua. Pakolaisten elämä on todellista, kouriintuntuvaa.
- Muita?

• Tykkää
Reactions: Lispetti
No äkkiähän heilläkin on padit hanskassa kun tänne asettuvat.:)

Mä tykkään eri kulttuureista ja Suomi tarvitsee mun mielestä buustia esim. perhekulttuuriin. Ollaan ehkä vähän turhan etäisiä. Eikä hoideta omiamme kun tarve vaatii.

Tykkään kun kadulla kävelee kaikenlaisia ihmisiä. Rakastan erimaiden musiikkeja, on ihanaa istua iltaa ulkomaalaisen kanssa jos hän innostuu vaikka laulamaan ja/ soittamaan.
Ja ihan olla vain ja seurustella; jotakin uutta ja erilaista.

Mun mielestä ulkomaalaiset on kivan puheliaita ja heillä on koskettavia ja jännittäviä tarinoita kerrottavana!
Olen ollut onnekas ja kuullut useita.:)

Eräskin Somalimies kertoi jännän tarinan jossa hän Suomeen tullessaan majoittui iäkkäämmän naisopettajansa luo. Noh, yksi asia johti toiseen ja niin eespäin.:D

No äkkiähän heilläkin on padit hanskassa kun tänne asettuvat.:)

Mä tykkään eri kulttuureista ja Suomi tarvitsee mun mielestä buustia esim. perhekulttuuriin. Ollaan ehkä vähän turhan etäisiä. Eikä hoideta omiamme kun tarve vaatii.

Tykkään kun kadulla kävelee kaikenlaisia ihmisiä. Rakastan erimaiden musiikkeja, on ihanaa istua iltaa ulkomaalaisen kanssa jos hän innostuu vaikka laulamaan ja/ soittamaan.
Ja ihan olla vain ja seurustella; jotakin uutta ja erilaista.

Mun mielestä ulkomaalaiset on kivan puheliaita ja heillä on koskettavia ja jännittäviä tarinoita kerrottavana!
Olen ollut onnekas ja kuullut useita.:)

Eräskin Somalimies kertoi jännän tarinan jossa hän Suomeen tullessaan majoittui iäkkäämmän naisopettajansa luo. Noh, yksi asia johti toiseen ja niin eespäin.:D
Et ois kertonu noita paria viimestä lausetta. Mulla oli ihan hyvä fiilis sitä ennen ketjun aiheesta. :D

Voi ku mulla olis niin paljon kerrottavaa. Toi nyt ei ollu vielä mitään.:D
No valikoi niistä stooreista vähemmän arkaluontoset eikä mitään "somalin ja vanhan opettajattaren suhde." Että tästä jotenki epätoivoisesti sais muun kun mamuvastaisen ketjun. :laugh:

No valikoi niistä stooreista vähemmän arkaluontoset eikä mitään "somalin ja vanhan opettajattaren suhde." Että tästä jotenki epätoivoisesti sais muun kun mamuvastaisen ketjun. :LOL:
Mitäs siinä nyt on pahaa, paitsi sen valkosen kurpan toiminta.:cautious:
Hän oli nuormies vielä sillon.:D

Mitäs siinä nyt on pahaa, paitsi sen valkosen kurpan toiminta.:cautious:
Hän oli nuormies vielä sillon.:D

"Iäkäs opettajatar yllätysrakasteli puskassa nuoren mamumiehen. Alueen maahanmuuttajat pelkäävät kulkea öisin tiellä."

Pakolaiset eli oikeasti hädänalaiset ihmiset pakenevat henkensä edestä ja ovat tyypillisesti aika motivoituneita elämään. Kyllä mä uskon, että heistä iso osa ihan oikeasti päätyy ainakin jollakin tavalla yhteiskuntaa rakentaviksi yksilöiksi, olettaen tietysti, että mahdolliset traumat eivät ole saaneet ylivaltaa psyykkeestä.

Ja maahanmuutosta yleensä, niin tietysti työperäinen tai koulutusperäinen maahanmuutto on myös jees. Eikä se luonnollisestikaan katso ihonväriä.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä