Ä
äi-ti
Vieras
Poika melkein 2v on aina ollut haastava nukutettava. Hänen kanssaan ei ikinä ole toiminut semmoinen, että puoliunisena omilleen sänkyyn unta hakemaan. Ihan laitokselta tähän päivään saakka on pitänyt nukuttaa urakalla. Ekan vuoden verran lapsi piti imettää uneen, yritin kyllä kovasti noudattaa ohjetta, jonka mukaan lapsen ei saisi antaa nukahtaa rinnalle, mutta se ei toiminut. Ei puhettakaan pienestä kitinästä, joka olisi tyyntynyt, vaan hysteeriseksi muuttuvaa karjuntaa. Tassuttelu ei toiminut. Pinnasänky, hyödytön kapistus, lapsi ei nukkunut kuin viereeni.
Vuoden vanhana vieroitin rinnasta, lapsi on nukahtanut kainalooni. Itse nukahtaminen käy nopeaan, kun lapsi lopulta asettuu paikoilleen viereeni. Mutta sitä edeltävä aika, 30min-2h on pelkkää suoraa huutoa ja tyynyjen ja peittojen riepottelua. Joka ilta.
Muutama kk sitten hän sai oman sängyn meidän vuoteemme viereen ja uutuudenviehätyksessä pari iltaa meni kivasti. Sitten lapsi kai huomasi, että nukkuminen on nukkumista silti ja huuto alkoi taas. Olen yrittänyt olla tekemättä nukkumapaikasta numeroa, eli viereen saa halutessa tulla. Yleensä viereen nukutettuna lapsi siirtyy kesken yön omaan petiinsä, ei se siis ainakaan pelota.
Mutta millä helkatilla sen huudon saa kuvioista pois???
Vuoden vanhana vieroitin rinnasta, lapsi on nukahtanut kainalooni. Itse nukahtaminen käy nopeaan, kun lapsi lopulta asettuu paikoilleen viereeni. Mutta sitä edeltävä aika, 30min-2h on pelkkää suoraa huutoa ja tyynyjen ja peittojen riepottelua. Joka ilta.
Muutama kk sitten hän sai oman sängyn meidän vuoteemme viereen ja uutuudenviehätyksessä pari iltaa meni kivasti. Sitten lapsi kai huomasi, että nukkuminen on nukkumista silti ja huuto alkoi taas. Olen yrittänyt olla tekemättä nukkumapaikasta numeroa, eli viereen saa halutessa tulla. Yleensä viereen nukutettuna lapsi siirtyy kesken yön omaan petiinsä, ei se siis ainakaan pelota.
Mutta millä helkatilla sen huudon saa kuvioista pois???