Vaikea synnytys

pirkko pirteä

Uusi jäsen
16.07.2006
4
0
1
Saisinkohan tätä kautta kohtalo toveria jolla synnytys ei mennyt kuin piti?Synnytin heinäkuussa 2005.Synnytyksen jälkeen ei vuotoa saatu loppumaan joten ainoa ratkaisu oli kohdunpoisto.Kohtu poistetiin mutta ei vuoto loppunutkaan joten minut siirrettiin isompaan sairaalaan jossa minut leikattiin uudelleen koska emätin rupesi vuotamaan.Olin jo puoliksi kuollut näin lääkärini sanoi minulle mutta kovan työn ja tuntien jälkeen saivat he minut pelastettua.Olisi kiva kun löytäisi jonkun kenen kanssa puhua näistä karmeista asioista.Olen kyllä lääkäreiden ja mieheni kanssa puhunut mut jotenkin tuntuu että ei se riitä. :'(

Jotain tiedän kauheasta verenvuodosta synnytyksen jälkeen, joten voin kuvitella miltä sinusta tuntuu.
Minulla oli myös ekan synnytyksen jälkeen selittämätöntä vuotoa ja 2005 kolmannen synnytyksen jälkeen sama uusi, mutta pahempana. Pääsin sairaalasta kotiin lopullisesti kolmen viikon kuluttua synnytksestä. Minullakin oli kriittiset paikat, kun taju alkoi mennä ja vuoto vain yltyi ja yltyi. Jouduin kaavintaan, mutta sekään ei auttanut. Sielläkin vuosin niin paljon, että jouduttiin kutsua toinenkin lääkäri apuun.
Pahalta tuntuu vieläkin erityisesti siksi, kun kukaan ei ole löytänyt minullakaan syytä vuotoon.
Onko sinulla tutkittu hyytymistekijöitä??
Tämän viimeisen synnytyksen jälkeen lääkärit oli varmoja, että minulla on hyytymistekijävika. Sitä tutkittiin, mutta mitään ei verikokeissa löytynyt. Tämä on vain sellainen tauti, että lievänä se ei aina kuulema näykkään testeissä. Joten epävarmana tässä eletään edelleen.
Minulla nimittäin vuoto saatiin lopulta loppumaan suoneen tiputettavilla vahvoilla hyytymistekijälääkkeillä. Viimeinen vaihtoehto olisi ollut kohdunpoisto. Mutta kuten nyt luin viestistäsi, että sekään ei aina auta, vaan vuoto voi silti jatkua. Sitä en olekaan ennen osannut ajatella, kun aina lääkärit sanovat, että kohdunpoisto viimeisenä vaihtoehtona auttaa.

Minusta näin jälkikäteen pahinta on se, ettei tiedä mistä kaikki johtui.

mulla ei istukka irronnut ja jouduin istukan käsinirroitukseen. istukka irtosi mutta verentuloa ei saatu loppumaan . olin tod. kriittisessä tilassa ja menetin kaiken kaikkiaan 4,5 litraa verta. kohtu kaavittiin, kohdunpoistoa ei tarvinnut tehdä. verihiutaleita jouduttiin tilaamaan 200km päästä lisää.. melkoset määrät tiputtivat nesteitä ja verta minuun. kyselin syytä verenvuotoon mutta mitään syytä en saanut. en tiä onko sattumaa että raskaus sai alkunsa hoidoilla. en tiedä uskallanko enää ajatella toista lasta. sanoivat lääkärit että hyvin mahdollista että seuraavassakin synnytyksessä voi käydä samoin mutta siihen osataan varautua paremmin... kyllä synnytys meni uniin ja vieläkin näen kamalia unia siitä. vauva nyt 8kk

Yhteistyössä