Vaikea ymmärtää, kuinka aikuinen ihminen jaksaa ravata baareissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierasss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierasss

Vieras
Vaikea ymmärtää, kuinka aikuinen, jolla vieläpä perhe, jaksaa jatkuvasti käydä baareissa.

Itsekin tuli silloin "nuorempana" käytyä. Tuhannen kännissähän siellä tuli oltua ja miesseuraa haettua. Aika aikaansa kutakin. Kun löysin mieheni ja aloimme perustaa perhettä suuntautui mielenkiintoni muihin asioihin.

Nykyään käyn baarissa ehkä muutaman kerran vuodessa, jos on polttarit, pikkujoulut tai vastaavat. Mieluummin menen vaikka johonkin konserttiin tai ystävän kanssa syömään hyvään ravintolaan.

Baarissa ihmiset käyttäytyvät vastenmielisesti. 99 % tuntuu olevan kaatokännissä: sönköttää ja jankuttaa samoja asioita sylki toisen naamalle lentäen, puhuu ohi suun, kaveruksillekin tulee riitaa jne. Nuokkumista, lääppimistä, liian kovaa melua. Kenenkään kanssa ei pysty keskustelemaan järkevästi.

En kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään miksi joku haluaa joka viikonloppu tuollaiseen ympäristöön, miten tuollainen voi olla rentouttavaa?

• Tykkää
Reactions: Joxu ja nokkimus
Vaikea ymmärtää, kuinka aikuinen, jolla vieläpä perhe, jaksaa jatkuvasti käydä baareissa.

Itsekin tuli silloin "nuorempana" käytyä. Tuhannen kännissähän siellä tuli oltua ja miesseuraa haettua. Aika aikaansa kutakin. Kun löysin mieheni ja aloimme perustaa perhettä suuntautui mielenkiintoni muihin asioihin.

Nykyään käyn baarissa ehkä muutaman kerran vuodessa, jos on polttarit, pikkujoulut tai vastaavat. Mieluummin menen vaikka johonkin konserttiin tai ystävän kanssa syömään hyvään ravintolaan.

Baarissa ihmiset käyttäytyvät vastenmielisesti. 99 % tuntuu olevan kaatokännissä: sönköttää ja jankuttaa samoja asioita sylki toisen naamalle lentäen, puhuu ohi suun, kaveruksillekin tulee riitaa jne. Nuokkumista, lääppimistä, liian kovaa melua. Kenenkään kanssa ei pysty keskustelemaan järkevästi.

En kerta kaikkiaan pysty ymmärtämään miksi joku haluaa joka viikonloppu tuollaiseen ympäristöön, miten tuollainen voi olla rentouttavaa?

Onko tää nyt sitä poissulkumenetelmää ja äitimyyttiä?

Jokainen tavallaan, itse tykkään kerran pariin kuukauteen käydä vetämässä ne sössölärvit hyvässä seurassa. Suuri osa kavereista vielä siinä sinkkuriemuelämäntilanteessa. Nähdään toki muutenkin, mutta hauskaa tuo on vieläkin. Sori etten mahdu muottiin.

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Onhan se. Mun on myös vaikeaa ymmärtää aikuisia ihmisiä, jotka tekevät tuttaviensa edesottamuksista aloituksia kaksplussaan. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miksi joku haluaa toisten asioita päivitellä...

Mun on hyvin helppo ymmärtää asia vaikka itse en ole koskaan baareissa ravannutkaan. Paljon vaikeampi mun on ymmärtää ihmisiä, jotka ennen ravasivat innoissaan baareissa, mutta iän ja lasten myötä heistä on tullut tekopyhiä valittajia, jotka eivät ymmärrä minkä takia ihmiset ravaavat baareissa.

Itese olen perheen perustanut nuorena ja en ole koskaan pitänyt baareja vain sinkkujen seuranhaku paikkoina vaan ihan kaikkien aikuisten "olohuoneina". Harmivain, että kun sinne menee, niin aika rientää pikkutunneille, joten mulla ei yksin kertaisesti vain riitä aika joka viikkoisiin baareiluihin, kun on niin paljon muutakin kivaa tekemistä.

Tämä on asia, jota ei parane kritisoida. Kyllähän joka mamman nyt pitää raskaan työviikon päätteeksi baariin päästä ja seuraava päivä maata krapuloissaan, että jaksaa taas lapsiaan tulevan työviikon sen pari tuntia illassa! Ja kyllä hoitovapaalla oleva mammakin tarvitsee perseet olalle kerran viikossa, että jaksaa taas viikon lastaan.

Tämä on asia, jota ei parane kritisoida. Kyllähän joka mamman nyt pitää raskaan työviikon päätteeksi baariin päästä ja seuraava päivä maata krapuloissaan, että jaksaa taas lapsiaan tulevan työviikon sen pari tuntia illassa! Ja kyllä hoitovapaalla oleva mammakin tarvitsee perseet olalle kerran viikossa, että jaksaa taas viikon lastaan.

:D

No en kyllä jaksaisi enää ravata baareissa, vaikka vielä nuori olenkin. Opiskelijabileissä käytiin pahimmillaan neljästi viikossa, joten tuli kiintiö täyteen. Nyt käyn vain silloin tällöin, jos on isommat pirskeet kaveripiirissä ja halutaan jatkaa vielä bileitä baarissa. Parasta siellä on kavereiden hyvä seura, muutoin en viitsisi mennä.

Ne, kenelle baareissa käyminen on aina tarkoittanut pelkkää perseiden vetämistä, eivät varmasti ymmärräkään miten muut jaksaa :D

Itse taas olen tottunut käymään baareissa lähinnä istumassa ystävien kanssa, katsomassa samalla hyvää livemusiikkia, stand uppia jne. Yleensä olen selvinpäin ja kotona ennen puoltayötä. En siis osaa kuvitella baarireissuja juuri erilaisina kuin saunailtaa tyttökaverin luona jne.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Ihmiset tykkää tehdä erilaisia asioita, ei kaikkien tarvii käyttäytä samoin, kuin joku toinen.

Itse kävin syyskuussa kaverini kanssa baarissa, ehin kolme tuntia olla, kun tulin kesken illan kipeeks. Onneks join vaan neljä kaljaa. Seuraavana päivänä lääkäriin ja mulla oli keuhkokuume.

Viimesin reissu kaverini kanssa oli tammikuussa ja oli kiva olla kaverin kanssa, mutta olis voinu tehdä kuitenkin jotain muuta. Oon 26v ja enkä meinannu jaksaa millään olla. Väsytti ihan hirveesti, vaikka kaverini kanssa hauskaa olikin. Mutta, tota toi, että lääppijöitä riittää, tulevat iholle, jankuttavat ja semmosta ihme lässytystä ja yritetään muka iskeä. Mulla tuli mittaa täyteen siinä vaiheessa kun joku kihloissa oleva nuori mies tuli mua iskemään. Sanoin, että olen kihloissa ja mulla on tytär, enkä kaipaa muitten miesten seuraa. Jos miehen kipee olen, niin kotonani otan omalta mieheltä. Ei vaan silti menny jakeluun, saaks mä halata sua, oot tosi seksikäs. Kaunis oot kyllä, nää mä halusin sulle sanoa. Itse tohon, että voitko nyt lähtee, mulla on juttu kesken kaverin kanssa. En voi, koska mä haluun sut. Hermostuin ja käskin suksii sen vittuun. Tuntu toi hyvin menevän jakeluun ja jätti mut rauhaan. Törkeetä joo, myönnän itekkin, mutta ei älynny hyvällä. Eli, baarit ei ole mun paikkani enää. Voin juoda ihan hyvin pikku känät kotona ja ei tarvi vartoo mitään yö busseja ja palella. Tai maksaa hirveitä summia taksiin ja pääsee heti nukkumaan, kun tuntuu, että väsyttää. Ei vaan nykysin jaksa tollasta enää. Käytän nekin rahat mielummin meikkeihin ja vaatteisiin :).

Joskus on ihan kiva käydä kavereitten kanssa esim. jossain klubilla bändejä katsomassa tai muuten viihteellä. Mun kaverit vaan alkaa olla niin vanhoja ettei ne enää jaksa :cool:

Ei vaan, ei tuu enää lähdettyä ihan niinku nuorena, vaikka lasten puolesta nykyään pääsisikin. Päin vastoin, luultavasti niissä baareissa joissa tykkään käydä, törmäisin omaan jälkikasvuuni

.

Oot ollu jatkuvasti väärissä baareissa/ väärässä seurassa :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Aina menee ilta pilalle siinä vaiheessa kun pääsee baariin! kivaa on porukalla kotona syödä hyvin ja hyvää viiniä. Baarissa latistuu tunnelma. oikeesti täytyis olla 1000kännissä että olis edes kohtalaisen kivaa... ja se krapula...

Mä saatan käydä baaris välillä monta kertaa viikos. Tänäänki oon menos ja huomenna päivällä. Onpa viä tarkat kellonajat ku mun pitää olla siä. Mutta saanpa edes palkkaa siitä. :cool:

No joo kyllä sitä tulee asiakkaanaki välillä oltua enkä mä tajua miks baaris käyminen pitääs lopettaa lasten saamiseen. Ei se baaris käyminen tarkoota sitä, että pitää vetää perseet olalle ja iskiä joku pano. Siellä voi viettää ihan vain aikaa tutus seuras ja ottaa rennosti.

Olethan sinä itsekin juossut baareissa. Pitäisikö siis sinuakin ajatella olleen vastenmielinen, kuten sanoit muiden siellä käyvien olevan. Käythän sinä nytkin ulkona, yhtä lailla se on "vastenmielistä" kuin baareissa ravaaminen.

Itse en hirveästi baareissa käy koska korvani ei kestä melua (tiedän, että korvatulpat on keksitty), mutta en arvostele muita sen takia jos siellä käyvät.

Missähän räkälöissä sitä on tullut roikuttua?

Aina menee ilta pilalle siinä vaiheessa kun pääsee baariin! kivaa on porukalla kotona syödä hyvin ja hyvää viiniä. Baarissa latistuu tunnelma. oikeesti täytyis olla 1000kännissä että olis edes kohtalaisen kivaa... ja se krapula...

Miksi menet baariin jos ilta menee pilalle? Miksi juot niin paljon, että tulee krapula? Ei vaan jaksa ymmärtää. Ei kannata tehdä sellaista mistä "kärsii".

Nuorena baareissa oli kivaa ja siellä tuli oltua pe ja la... sekä joskus myös ke. Viinaa, naisia, kavereita ja tanssimista. Mikä siinä voi mennä pieleen? ;) No nyt miltei kolmikymppisenä olen eri mieltä. Ensinnäkin se, että baareissa kiertäminen maksaa maltaita. Mulla menee vähintään se 200e illassa, mutta useimmiten paljon enemmän. Tuo on kuitenkin kohtalaisen iso raha, jolla saa aika paljon muutakin.

No mitä tuolla isolla rahalla sitten saa? Sillä saa sen, että ensin värjöttelet jossain baarijonossa. Siis jonossa, että pääset tuhlaamaa omia rahojasi!! Siihen pitää oikein jonottaa. Sitten tapaat vittupäise portsarin, joka luulee olevansa joku herra, vaikka oikeasti on ovinarri. Minua ärsyttää se, että tienaan ainakin 4 x enemmän kuin tuo portsari kuukaudessa ja silti hän esittää sitä herraa. En siis minä - maksava ihminen. Sisään päästyäsi sinun pitää maksaa 10e sisäänpääsymaksua. Siis anteeksi MITÄ? Se että tulen juomaan ja käyttämään rahaa tänne, niin pitää vielä erikseen maksaa maksu päästäkseni sisälle. No tämän jälkeen tulee narikka. Narikka pitää maksaa vaikka sisäänpääsymaksu on jo maksettu ja joissain paikoissa VAIKKEI ole mitään mitä sinne jättää. Se kun on kuulemma periaate.

Päästessäsi ovimiehistä tulee vastaasi hikinen satapäinen lauma kännisiä pellejä. Pöydät on kaikki varattu ja kulkeminen ravintolassa on aina jonkun tuuppimista. Baaritiskille on hirveä jono ja saattaa olla että vietät puolikin tuntia siinä odotellessasi yhtä rommikolaa. Saadessasi rommikolan ne pyytävät jonkun 10e!! Haloo!! Tuolla hinnalla ostaisin pullon rommia Alkosta ja pitäisin kauan hauskaa... tämä yksi juoma ei kestä kuin pienen hetken. No rommikolan jälkeen tekee mieli tupakkaa. No sitähän ei tietenkään saa polttaa enää missään ja lähdet hakemaan taas samasta ruuhkasta takkiasi, jotta pääset eristetylle alueelle ulos vetämään henkoset. Takaisin tullessasi saat tapella portsarin kanssa siitä että "mä olen se sama kaveri joka just haki takin", kun hän käskee sinua menemään jonon perukoille.

Päästessäsi takaisin mulkkuperse-portsareihin ohi ja suunnatessasi tanssilattialle, huomaat että joku on juuri oksentanut siihen kulkureitillesi. Väistät kätevästi oksennuksen ja suuntaat lavalle. Lavalla kenkäsi tahaantuvat sokeriseen siirappiin, kun tanssilattialle on kaadettu parisenkymmentä makeaa drinkkiä. Samaan aikaan pari metri-makea änekää juuri siihen nenäsi eteen tönimään ja todennäköisesti aukomaan päätään... olethan "viemässä heidän muijat".

Valomerkin ja 200e jälkeen lähdet jonottamaan takkiasi. Narikassa on taatusti tappelu meneillään ja joudut odottamaan puoli tuntia ennen poliisin saapumista paikalle. Takkisi saatuasi "hyökkäät" taksitolpalle, jossa on jo 100 muuta jonottajaa. Taksitolpan tunteina tulee muiden kesken itse osallistumatta tappelu jos toinen, minkä lisäksi pari kiilaajaa, joiden kanssa ei vain jaksa alkaa haastamaan riitaa. Päästessäsi kotiin puoli kuudelta, olet krapulainen, väsynyt ja vittuuntunut. Nukahdat.

Seuraavana päivänä heräät lompakko tyhänä rahasta, paha mieli ja erittäin paha olo.

Toinen vaihtoehto on viettä ilta kotona. Ostaa viiniä ja olutta, sekä kutsua hyviä ystäviä. Ei jonoa koskaan, vain parasta musiikkia ja tupakkaakin voi polttaa missä haluaa. Rahaa ei mene paljon mitään, hauskaa on enemmän ja kukaan ei tule aukomaan päätään missään jonossa.

Kumman valitset ?

Yhteistyössä