V
"vieras"
Vieras
Mulla loppu baareissa käyminen siihen ku ei saanut enää polttaa tupakkaa. Siitä lähtien kulttuuri muuttui siihen, että joku pitää "baarin" kotonaan. Eli musiikkia, ystäviä ja juomaa. Juomat tuo jokainen itse 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Nuorena baareissa oli kivaa ja siellä tuli oltua pe ja la... sekä joskus myös ke. Viinaa, naisia, kavereita ja tanssimista. Mikä siinä voi mennä pieleen?No nyt miltei kolmikymppisenä olen eri mieltä. Ensinnäkin se, että baareissa kiertäminen maksaa maltaita. Mulla menee vähintään se 200e illassa, mutta useimmiten paljon enemmän. Tuo on kuitenkin kohtalaisen iso raha, jolla saa aika paljon muutakin.
No mitä tuolla isolla rahalla sitten saa? Sillä saa sen, että ensin värjöttelet jossain baarijonossa. Siis jonossa, että pääset tuhlaamaa omia rahojasi!! Siihen pitää oikein jonottaa. Sitten tapaat vittupäise portsarin, joka luulee olevansa joku herra, vaikka oikeasti on ovinarri. Minua ärsyttää se, että tienaan ainakin 4 x enemmän kuin tuo portsari kuukaudessa ja silti hän esittää sitä herraa. En siis minä - maksava ihminen. Sisään päästyäsi sinun pitää maksaa 10e sisäänpääsymaksua. Siis anteeksi MITÄ? Se että tulen juomaan ja käyttämään rahaa tänne, niin pitää vielä erikseen maksaa maksu päästäkseni sisälle. No tämän jälkeen tulee narikka. Narikka pitää maksaa vaikka sisäänpääsymaksu on jo maksettu ja joissain paikoissa VAIKKEI ole mitään mitä sinne jättää. Se kun on kuulemma periaate.
Päästessäsi ovimiehistä tulee vastaasi hikinen satapäinen lauma kännisiä pellejä. Pöydät on kaikki varattu ja kulkeminen ravintolassa on aina jonkun tuuppimista. Baaritiskille on hirveä jono ja saattaa olla että vietät puolikin tuntia siinä odotellessasi yhtä rommikolaa. Saadessasi rommikolan ne pyytävät jonkun 10e!! Haloo!! Tuolla hinnalla ostaisin pullon rommia Alkosta ja pitäisin kauan hauskaa... tämä yksi juoma ei kestä kuin pienen hetken. No rommikolan jälkeen tekee mieli tupakkaa. No sitähän ei tietenkään saa polttaa enää missään ja lähdet hakemaan taas samasta ruuhkasta takkiasi, jotta pääset eristetylle alueelle ulos vetämään henkoset. Takaisin tullessasi saat tapella portsarin kanssa siitä että "mä olen se sama kaveri joka just haki takin", kun hän käskee sinua menemään jonon perukoille.
Päästessäsi takaisin mulkkuperse-portsareihin ohi ja suunnatessasi tanssilattialle, huomaat että joku on juuri oksentanut siihen kulkureitillesi. Väistät kätevästi oksennuksen ja suuntaat lavalle. Lavalla kenkäsi tahaantuvat sokeriseen siirappiin, kun tanssilattialle on kaadettu parisenkymmentä makeaa drinkkiä. Samaan aikaan pari metri-makea änekää juuri siihen nenäsi eteen tönimään ja todennäköisesti aukomaan päätään... olethan "viemässä heidän muijat".
Valomerkin ja 200e jälkeen lähdet jonottamaan takkiasi. Narikassa on taatusti tappelu meneillään ja joudut odottamaan puoli tuntia ennen poliisin saapumista paikalle. Takkisi saatuasi "hyökkäät" taksitolpalle, jossa on jo 100 muuta jonottajaa. Taksitolpan tunteina tulee muiden kesken itse osallistumatta tappelu jos toinen, minkä lisäksi pari kiilaajaa, joiden kanssa ei vain jaksa alkaa haastamaan riitaa. Päästessäsi kotiin puoli kuudelta, olet krapulainen, väsynyt ja vittuuntunut. Nukahdat.
Seuraavana päivänä heräät lompakko tyhänä rahasta, paha mieli ja erittäin paha olo.
Toinen vaihtoehto on viettä ilta kotona. Ostaa viiniä ja olutta, sekä kutsua hyviä ystäviä. Ei jonoa koskaan, vain parasta musiikkia ja tupakkaakin voi polttaa missä haluaa. Rahaa ei mene paljon mitään, hauskaa on enemmän ja kukaan ei tule aukomaan päätään missään jonossa.