vaikee päätös.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yx

Vieras
tunteita kiristäny metallialan äkillinen työttömyys, mies oli alkuvuoden töissä, sitten pamahti selkä joka leikattiin ja loppuvuoden on ollu koulussa. tarkotus oli työllistyä heti vuoden alussa, mut töitä ei vaan ole. nyt sai työ tarjoukset pohjois suomesta. mut muutto innostaa miestä yhtä paljon kun minuakin. mulle ei siellä mitään, uudelleen koulutukseen pitäs mennä mut siellä ei mitään sellaisia kouluja mihin vois mennä....
miestä ei paikassa kiinnosta muuta kuin hyvä tuntipalkka ja hyvät etenemis mahdollisuudet. kaverit jäis 400km päähän jos muuttaisimme.

mitä tekisitte mun sijassa?? kukaan ei voi tietysti tehdä päätöstä meidän puolesta.... mut olis kiva kuulla muidenkin näkemys asiaan....

Kyllä niitä kavereita löytyy ja työpaikkojakin pohjosestakin. Minä itse muutin miehen perässä Turkuun töitä etsimään ja taas sieltä etelä-pohjanmaalle ja töitä löytyi kyllä, menin tosin opiskelemaan uuden alan etelä-pohjanmaalla kun entiseen ammattiin ei ollut töitä. Kyllä se elämä välillä vie.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
vaikea kysymys... Mutta jos kyseessä on vakituinen työpaikka ja paikkakunta ei ole mikään kirpunkokoinen niin ainakin harkitsisin vakavasti muuttamista ja luultavasti muutettaisiin...

sehän se kun paikka on nimenomaan tuppu kylä. ja matkaa isompaan kaupunkiin on 100km. kaikki lähi paikat samanlaisia tuppukyliä

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
tunteita kiristäny metallialan äkillinen työttömyys, mies oli alkuvuoden töissä, sitten pamahti selkä joka leikattiin ja loppuvuoden on ollu koulussa. tarkotus oli työllistyä heti vuoden alussa, mut töitä ei vaan ole. nyt sai työ tarjoukset pohjois suomesta. mut muutto innostaa miestä yhtä paljon kun minuakin. mulle ei siellä mitään, uudelleen koulutukseen pitäs mennä mut siellä ei mitään sellaisia kouluja mihin vois mennä....
miestä ei paikassa kiinnosta muuta kuin hyvä tuntipalkka ja hyvät etenemis mahdollisuudet. kaverit jäis 400km päähän jos muuttaisimme.

mitä tekisitte mun sijassa?? kukaan ei voi tietysti tehdä päätöstä meidän puolesta.... mut olis kiva kuulla muidenkin näkemys asiaan....

olen muuttanut 600 kilometrin päähän juuriltani..vaikeaa oli mutta oikea päätös ja elämä nyt helpompaa.ja töiden perässä muutettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vaikea kysymys... Mutta jos kyseessä on vakituinen työpaikka ja paikkakunta ei ole mikään kirpunkokoinen niin ainakin harkitsisin vakavasti muuttamista ja luultavasti muutettaisiin...

sehän se kun paikka on nimenomaan tuppu kylä. ja matkaa isompaan kaupunkiin on 100km. kaikki lähi paikat samanlaisia tuppukyliä

tuppukylät on kivoja paikkoja ..tosin on sielki huonot puolensa..mutta toisaalta se on turvallsita että kaikki tuntee toisensa ja kaikki pitää huolta toisistaan..suosittelen :-)

joskus on ostettava vain meno lippu jos haluaa päästä eteenpäin.
työ kannattaisi ottaa vastaan jo tuon taantumankin pelossa, joka vasta ens vuonna alkaa.
nuorena on helppo lähteä toiselle paikkakunnalle, mutta aikuisena se tuntuu hankalalta.
loppupeleissä yhtä helppoa, kaikki on kiinni omasta asenteesta.
tosin kummitätini sanoi, että jos joku asia ei mene itsekseen niin se ei ole tarkoitettu. uskoin siihen vuosia, mutta viime kesänä heräsin siihen, että se saattaa joissain tapauksissa olla luovuttamista.

400km ei ole sellainen jota kuljetaan joka viikkoa, mutta hyvät ystävyys suhteet säilyy välimatkasta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mikä on tuppukylä? itse asun tällä hetkellä 2000 ihmisen kylässä. ja täällä on ihan mukavaa. on kyläyhditys ja kansalaisopisto. ihmiset on kiinnostuneita susta ja saatu jo kavereitakin.

ympäristö on puhdas ja turvallinen ja rauhallinen. asuminen halvempaa.

mieti kuin usein siellä kaupungilla käyt nyttenkään. ja kun asuu pohjoisessa 100km muuttuu hyvin lyhyeksi matkaksi.

kuitenkin. sieltä pääsee aina takaisin.

Yhteistyössä