T
Työtön kotiäiti
Vieras
Mulla on tyttö nyt 1,5 v jota hoidan vielä kotona. Kun äitiysloma loppui, hakeuduin työttömäksi työnhakijaksi ja aloitin työnhaun. Ihan toden teolla hain, hakemuksia on lähetetty aika nippu... Pari haastattelukutsua tuli, mutta töitä ei löytynyt. Nyt kuitenkin on alkanut koko ajan enemmän mieltä painamaan tytön hoitoonlaittaminen (alkuun olin ihan ok ajatuksen kanssa, nyt en enää...) ja mieli tekisi jäädä kotiin pidemmäksi aikaa... samalla on huono omatunto kun kuitenkin olen työtön ja nostan liiton rahoja. Mutta jos jään kotihoidontuelle, niin rahaa tulee huonommin... kuten mies sanoo, taitaa olla aika umpityhmä ratkaisu. Olenko mä kamala ihminen jos olen kotona työttömänä isommilla rahoilla...?
Samalla suunnitellaan uutta vauvaa, jos vaikka saisi alkunsa suht nopeasti niin olisi kiva jos ei tarvisi välissä mennä töihin. Nyt kuitenkin sekä äiti että anoppi on alkanut painostaa että hae tätä ja tätä paikkaa, tai uuteen koulutukseen ja tyttö päiväkotiin vaan... molemmat tuntuvat olevan sitä mieltä, että tytön olisi parempi päiväkodissa ikäistensä seurassa kuin minun kanssa kotona ilman virikkeitä. :ashamed:
Mä en vaan tiedä mitä tehdä, jäädäkö kotihoidontuelle kitumaan, pitää nykyinen tilanne ja kärsiä omantunnontuskat ja yrittää hämätä työkkäriä että haen töitä :ashamed: vai hakea töihin ja laittaa tyttö hoitoon :'(
Auttakaa, nuppi sekoaa...
Samalla suunnitellaan uutta vauvaa, jos vaikka saisi alkunsa suht nopeasti niin olisi kiva jos ei tarvisi välissä mennä töihin. Nyt kuitenkin sekä äiti että anoppi on alkanut painostaa että hae tätä ja tätä paikkaa, tai uuteen koulutukseen ja tyttö päiväkotiin vaan... molemmat tuntuvat olevan sitä mieltä, että tytön olisi parempi päiväkodissa ikäistensä seurassa kuin minun kanssa kotona ilman virikkeitä. :ashamed:
Mä en vaan tiedä mitä tehdä, jäädäkö kotihoidontuelle kitumaan, pitää nykyinen tilanne ja kärsiä omantunnontuskat ja yrittää hämätä työkkäriä että haen töitä :ashamed: vai hakea töihin ja laittaa tyttö hoitoon :'(
Auttakaa, nuppi sekoaa...