Vaikkua korvassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Oltiin poitsun kans neuvolassa tänään ja pyysin et se täti kattois pojan korvat kun se vatkaa niitä kokoajan...lääkäriin en oo varannut aikaa kun se ei oo kipee, ne vaan tuntuu kutiavan kauheesti.
Täti sano et toisessa on niin paljon vaikkua et tärykalvoo ei nää, toisesta näki sen ja oli ihan ok. Sano viel et vaikku on märän oloista, et ei oo kuivunut sinne... Kysyin et voiko sitä millään putsata niin sano et imee se täytyy jos kovin vaivaa...Ja sit se vielä sano et korva tulehdus voi tulla kahdessa tunnissa. Ja sano vielä et toisaalta olis hyvä että poika olisi yhden korvatulehduksen sairastanut, niin tietäisi vähän oireista tai jotain.

Nyt mä oon ihan ulalla...Eli kauan mun pitää antaa ton pojan vatkata noita korvia et vien puhdistukseen tai tarviiko ne yleensäkän puhdistusta??
Vai odotanko ekaa korvatulehdusta??
Mä oon ihan pihalla...

täh..meillä oli eilen neuvola ja korvat tosi vaikussa..ei oo ollu tulehduksia..anto neuvon että osta ceridal lipolotion suihketta korviin mikä ennalta ehkäsee vakun muodostumista ja pehmentää sitä..laitoin sitä eilen

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
täh..meillä oli eilen neuvola ja korvat tosi vaikussa..ei oo ollu tulehduksia..anto neuvon että osta ceridal lipolotion suihketta korviin mikä ennalta ehkäsee vakun muodostumista ja pehmentää sitä..laitoin sitä eilen

Paljo toi Ceridalin suihke maksaa? Meille suositeltiin sitä kans kun viimeks oltiin osastojaksolla ja kuulokokeet otettiin.

Mun mies oli saanut saman ohjeen. Siis tuosta ceridalista.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:

Paljo toi Ceridalin suihke maksaa? Meille suositeltiin sitä kans kun viimeks oltiin osastojaksolla ja kuulokokeet otettiin.

ei ollut kun 6e.ja sentit päälle ;)

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:

Ei oo muistaakseni kovin kallis se pieni pullo. Muutaman euron.

Ceridalia täälläkin suositeltiin. Pojalla ollut pienestä pitäen todella vaikkuiset korvat niin, että ei erota mitä siellä on. Yhden kerran ne on vain huuhdeltu.
Ceridalia olen nyt joskus käyttänyt ja se kyllä auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ettekö siis putsaa lastenne korvia topsylla? se on ihan sallittua, välttyy tulehduksilta, kun säännöllisesti puhdistaa

Ei niitä saa mennä sisältä ronkkimaan. Ainoastaan korvakäytävän suulta saa puhdistaa. Tiedän muutaman tapauksen jotka on lapseltaan tärykalvon puhkaissut tuolla tyylillä. Lapsi parka :'(

Niin eihän sitä saisi kaivella, mutta olen kyllä kaivellut molemmilta pojilta.Ekalla ei ole ikinä ollut korvista vaivaa, tokalla on taas korvatulehdus. Oma äitini kaivoi korviani pinnillä :o

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ettekö siis putsaa lastenne korvia topsylla? se on ihan sallittua, välttyy tulehduksilta, kun säännöllisesti puhdistaa

No en todellakaan putsaa..vai ulkokorvasta ja korvakäytävän ihan suulta!! en tod menis ronkkimaan..se käytävä on niin lyhyt

Yhteistyössä