E
ei vaikuta
Vieras
Ei kai tuo tuloero vaikuta ystävyyteen. Usein kyllä itsekseni ihmettelen erään ystäväperheeni rahankäyttötapoja. Tili vingutetaan heti tyhjäks palkkapäivänä ja taas kituutetaa loppu kuukausi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28000824:Ei vaikuta. Jos tiedän, että ystävälläni ei ole varaa, niin silloin mä tarjoan.
Melkein tirahdin itkuun lukiessani tämän viestin.
Ryhtyessäni yrittäjäksi on alku tehnyt tosi tiukkaa ja joudun miettimään bussirahasta lähtien kaiken säästänkö kävelemällä (mikä on kunnolle tietenkin hyvä asia) ja voiko kampaamoreissua siirtää edes viikon(esiinnyn, minkä vuoksi siellä on pakko käydä). Ystävät ja tutut, jotka olen tuntenut vuosia ja myös hyväpalkkaisen ex-työni aikana eivät vaan tajua kertoessani jo pelkän kahvilareissun olevan harkinnan takana.
Olen aina ollut antelias ja jos olen tiennyt, ettei jollakin ole rahaa kutsun hänet mukaani/vieraakseni ja haluan tarjota. Olen lähettänyt rahaa vähävaraisille ystävilleni, ostanut ruokakasseja jonkun kärvennellessä lastensa kanssa viimeisillä senteillään yms. Jos joku on kokenut jääneensä velkaa olen sanonut, että auta minua sitten kun itse olen pulassa.
Annan yhä siitä, mitä minulla on. Jos tiedän tuttavaperheessä olevan sairautta tai vain jotakin, missä voin käytännössä auttaa, koetan parhaani tehdä jotakin. Jos ei muuta, niin kannustaa ja kiittää miten joku osaa.
Pärjään kyllä, mutta olisi aivan ihanaa jos joku vanha ystävä tai tuttu tarjoaisi puolestaan. Varmaan ulvoisin kurkku suorana ilosta, että joku sittenkin muisti ne vanhat jutut.
Ap:n kysymykseen siis lyhyt kuittaus, että tässä vaiheessa elämääni olen täsysin ulkopuolella kaikesta mikä tässä maassa maksaa ja johon ei ole varsinaista tarvetta. En tapaa ihmisiä siksi, että harva haluaa lähteä vaikkapa kävelylle juttelemaan tai istumaan kesällä puiston penkille kotoa täytetty vesipullo juomana![]()