vaikuttiko joku synnytyksen alkamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuu

Vieras
siis jos on omia kokemuskia.. niin onko teillä ollut joku juttu , jonka uskotte auttaneen synnytyksen alkamaan? Esim jos siis olitte just ennen synnytyksen alkua käynyt lenkillä, tai tehnyt jotain erikoista joka vois vaikuttaa?

Ja en nyt tarkota mitään käynnistyspillereitä vaan jotain ihan muita juttuja :)

Kyllä seksi vaikutti. Nimenomaan yhdyntä, itsetyydytys ei auttanut.

Jouduttiin vähän ennen laskettua aikaa lopettamaan iltaseksi miehen kanssa kun sitä seuraavat supparit vei aina yöunet. Ja seksistä se sitten lähti se synnytyskin käyntiin.

mulla kahdesti käynnistyny reippaan kävelylenkin seurauksena. kolmas tuli hätäsektiolla viikolla 30 ja saas nähä miten tän uuden tulokkaan kans käy...

[QUOTE="mä";22381060]uskomuksia monenlaisia, mutta oikeasti mikään ei auta. lapsi syntyy kun on siihen valmis.[/QUOTE]

Mä en ole ihan varma uskonko mä tuohonkaan. Mulle on sanottu jo viikkotolkulla, että siellä ollaan lähtökuopissa ja painoa on jo yli 4 kiloa ja viikkoja kohta 42, mutta kun ei vaan synnytys ala. Toisin sanoen uskon vauvan olevan jo ihan valmis tähän maailmaan, mutta eipä vaan synny.

Synnytyksen käynnistyminenhän on ilmeisesti niin monimutkainen prosessi, että sitä ei vieläkään kunnolla tunneta. Omassa tapauksessani esim. uskon, että mulla on jotain häikkää hormoneissa (ainakin oksitosiinissa, jolla nimenomaan on iso rooli mm. synnytyksen käynnistymisessä)

Yhteistyössä