Vaimentaako se vauvakuume oikeasti järjen äänen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuittaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuittaan

Vieras
Tälläkin palstalla saa lukea sellaisia asioita että huh huh. Vauva pitää tehdä heti kun ollaan palattu miehen kanssa yhteen koska nyt kaikki on niin ihanaa. Vauva pitää tehdä vaikka äidillä on masennusta ja syö lääkkeitä siihen. Vauva pitää saada vaikka juuri viikkoa aikaisemmin kirjotettiin kuinka mies hakkasi ja nyt jätän sen. Sitten oma lukunsa on nämä "vahingossa" raskautuneet. Jokainen aikuinen ihminen tietää miten tullaan raskaaksi ja miten estää se. Ei kuitenkin jakseta hakea jälkiehkäisyä kun kumi menee rikki. Ei käytetä lisäehkäisyä vaikka on oksentanut pillereitä pihalle/unohtanut ne ottaa/syönyt antibioottikuurin. Sitten ihmetellään kuinkas tässä näin kävikään ja miksi ihmeessä tuo mies ei olekaan innoissaan asiasta.

Hyvät naiset, joskus olisi hyvä miettiä ja päättää niitä asioita järjen eikä sydämen avulla.

:o mUSTA TÄÄ ON NIIN TÖRKEETÄ ALKAA YLEISTÄÄ JOTAIN MIELIALALÄÄKITYKSIÄ JA (sorry kapslokki ) muita ongelmia parisuhteissa yhden tai kahden kirjoituksen perusteella. Mitä se ap sulle yleensä tai kenelekään muulekaan kuuluu nää asiat??

osu ja uppos. anteeksi että oon olemassa. :(
vituttaa muuten tommonen asenne että lapsesta hommataan eroon tosta noin vaan. et abortti olis mukamas helppoo. en tiiä kun en oo kokenu sitä, kun en pysty siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja muiden asiat kuuluvat sinulle, koska................ ?

Eihän ne tietenkään kuulu mutta kun niistä tänne kirjoitetaan niin tuleehan ne luettua. Lukeehan moni iltapäivälehtien lööpit ja kommentoi siellä julkkisten elämää vaikka ne asiat ei oikeesti heille "kuulu". Samalla tavalla täälläkin kerrottuja asioita voi kommentoida ja ihmetellä.

Ei se ole niin vakavaa tämä elämä. En usko ikinä katuvani sitä että olen lapsia tehnyt, mutta jos jättäisin tekemättä perustuen järkeen, niin varmaan vanhempana katuisin ja tajuaisin että elämän tarkoitushan on olla onnellinen, ei järkeillä jokaista asiaa niin pitkälle että ei uskalla toteuttaa mitään haaveita. Kerran täällä vain eletään ja sillä periaattella että en kadu asioita joita tein vaan niitä jotka jätin tekemättä....

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
vituttaa muuten tommonen asenne että lapsesta hommataan eroon tosta noin vaan. et abortti olis mukamas helppoo. en tiiä kun en oo kokenu sitä, kun en pysty siihen.

elä välitä. ap luulee olevansa joku Jumala, jolle muiden asiat jostain syystä kuuluu. pidä sinä huoli omasta perheestä ja anna koirien räksyttää. tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja muiden asiat kuuluvat sinulle, koska................ ?

Eihän ne tietenkään kuulu mutta kun niistä tänne kirjoitetaan niin tuleehan ne luettua. Lukeehan moni iltapäivälehtien lööpit ja kommentoi siellä julkkisten elämää vaikka ne asiat ei oikeesti heille "kuulu". Samalla tavalla täälläkin kerrottuja asioita voi kommentoida ja ihmetellä.

no aivan vapaasti sinä sitten siinä ihmettelet. toivottavasti opit jotain samalla. anna toisten elää ja pidä sinä huoli omasta perheestäsi.

:hug: Mä jokaisen tän tyylisen avauksen luettuani ajattelen sua... Laita toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tai täll kertaa silmästä ;) Nenä pystyyn, ja iloitse tulevasta perheenjäsenestä!!

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
:o mUSTA TÄÄ ON NIIN TÖRKEETÄ ALKAA YLEISTÄÄ JOTAIN MIELIALALÄÄKITYKSIÄ JA (sorry kapslokki ) muita ongelmia parisuhteissa yhden tai kahden kirjoituksen perusteella. Mitä se ap sulle yleensä tai kenelekään muulekaan kuuluu nää asiat??

Enhän mä sanonut että kaikki ja jokainen. Ihmettelin vaan kun näitä tapauksia, tavalla tai toisella, tuntuu olevan useampiakin. Ja edelleen, vaikka olisikin vain yksi tapaus, saa sitäkin ihmetellä. Pahoittelen, jos kirjoituksesta sai sen käsityksen et tarkoitin kaikkia naisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Ei se ole niin vakavaa tämä elämä. En usko ikinä katuvani sitä että olen lapsia tehnyt, mutta jos jättäisin tekemättä perustuen järkeen, niin varmaan vanhempana katuisin ja tajuaisin että elämän tarkoitushan on olla onnellinen, ei järkeillä jokaista asiaa niin pitkälle että ei uskalla toteuttaa mitään haaveita. Kerran täällä vain eletään ja sillä periaattella että en kadu asioita joita tein vaan niitä jotka jätin tekemättä....

timmi asenne! niin sitä pitää siskot.

Minä en ymmärrä niitä, joille vauvan saamisesta tulee pakkomielle!! Kun ei 5. kierrosta ole tärpännyt, podetaan lapsettomuutta. Ollaan kateellisia jopa ystäville jotka raskautuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja kuittaan:
Hyvät naiset, joskus olisi hyvä miettiä ja päättää niitä asioita järjen eikä sydämen avulla.

ois aika tylsä elämä, jos ei ikinä tekis mitään tunteella. säälin ap:ta, jos hän aina tekee kaikki päätökset järjellä. hän ei raukka saa sitten syyä koskaan suklaata eikä juoda kaljaa. reppana. ymmärrän, että sitten pitää tulla tänne ihmettelemään.

Samaa mieltä. Joskus sattuu vahinkoja, paremmissakin piireissä. Ei se ihan niin mene, että sitten heitetään laps roskikseen kun ei nyt oikein sovi. Olen aina ollut aborttioikeuden kannattaja, mutta kyllä on hyvä jos aikuinen ihminen ottaa vastuuta teoistaan ja ottaa sen lapsen vastaan jos on tullakseen. Silloin saattaa tarvita vähän vertaistukea ja vuodatusta ja sehän on yksi syy miksi tämäkin palsta on olemassa.

En mä missään vaiheessa tarkoittanut, että abortti pitää aina tehdä. En sanonut niin, eikä ollut tarkoitus edes siihen suuntaan vihjaista. Enkä tarkoituksella nyt halua sua ottaa silmätikuksi, mutta sunkin tapauksessa ihmettelin vaan miksi et käyttänyt lisäehkäisyä vaikka tiesit riskit. Tulee vaan sellainen tunne, et halusit tulla raskaaksi, koska jos oikeesti EI HALUA niin kyllä asiat hoitaa sillä tavalla et ei ainakaan tietoisesti ota niitä riskejä.

Minä en ymmärrä niitä, joille vauvan saamisesta tulee pakkomielle!! Kun ei 5. kierrosta ole tärpännyt, podetaan lapsettomuutta. Ollaan kateellisia jopa ystäville jotka raskautuvat.

Tää on aihe ihan erikseen, eikä sitä voi käsittää semmonen, joka on (aikuisten ) OIKEASTI kärsiny lapsettomuudesta, ja sen tuomasta tuskasta. Nimim. 2.5v pikkukakkosta yrittäny, ja 2 raskautta menettäny sinä aikana.

[quote="HelloShitty"

En mä missään vaiheessa tarkoittanut, että abortti pitää aina tehdä. En sanonut niin, eikä ollut tarkoitus edes siihen suuntaan vihjaista. Enkä tarkoituksella nyt halua sua ottaa silmätikuksi, mutta sunkin tapauksessa ihmettelin vaan miksi et käyttänyt lisäehkäisyä vaikka tiesit riskit. Tulee vaan sellainen tunne, et halusit tulla raskaaksi, koska jos oikeesti EI HALUA niin kyllä asiat hoitaa sillä tavalla et ei ainakaan tietoisesti ota niitä riskejä. [/quote]

Nyt kuule jo syö pääs!! |O Että sulla on pokkaa!!

Tää on aihe ihan erikseen, eikä sitä voi käsittää semmonen, joka on (aikuisten ) OIKEASTI kärsiny lapsettomuudesta, ja sen tuomasta tuskasta. Nimim. 2.5v pikkukakkosta yrittäny, ja 2 raskautta menettäny sinä aikana.

varsinainen tai sekundäärinen lapsettomuus on varmasti kova pala kelle tahansa. se, ettei toi ihminen ymmärrä sitä, osoittaa vaan harvinaisen epäempaattista luonnetta.

En mä missään vaiheessa tarkoittanut, että abortti pitää aina tehdä. En sanonut niin, eikä ollut tarkoitus edes siihen suuntaan vihjaista. Enkä tarkoituksella nyt halua sua ottaa silmätikuksi, mutta sunkin tapauksessa ihmettelin vaan miksi et käyttänyt lisäehkäisyä vaikka tiesit riskit. Tulee vaan sellainen tunne, et halusit tulla raskaaksi, koska jos oikeesti EI HALUA niin kyllä asiat hoitaa sillä tavalla et ei ainakaan tietoisesti ota niitä riskejä.

minusta tämä on jo todella törkeää ja menee henkilökohtaisuuksiin. modet?

Ootko muuten ap tietoinen, että ehkäisystä huolimatta voi tulla raskaaksi ja eipä moni tajua jälkiehkäisyä ottaa joka seksikerran jälkeen, jos tavallienn ehkäisy käytössä?
Tai jos vaikka kortsu menee rikki, niin jälkiehkäisyn tehokaan ei ole 100% :)

Otappa selvää faktoista ennen kuin tulet mielipiteitäsi levittämään! :)

kuule..oisko siks ettei se maailma siihen lopu. jos olisi niin paha paikka niin olisin joo käyttäny lisäehkäisyy.

kysmys sulle:

kui moni luulet että haluu lapsen jos käyttää ehkäisyä? :o kerro mulle! sähän tiiät parhaiten kun kerran tiiät senkin että mä halusin lapsen. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja hanki elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja kuittaan:

ois aika tylsä elämä, jos ei ikinä tekis mitään tunteella. säälin ap:ta, jos hän aina tekee kaikki päätökset järjellä. hän ei raukka saa sitten syyä koskaan suklaata eikä juoda kaljaa. reppana. ymmärrän, että sitten pitää tulla tänne ihmettelemään.

No kylläpäs sä vedit hätäsen johtopäätöksen :) Mun mielestä tämä vauva asia on vaan niin suuri, et siinä on pakko kuunnella sitä järjen ääntäkin. Vai mitä te sanoisitte 14v tytölle joka suunnittelee hankkiutuvansa raskaaksi yhden illan jutulle vain sen takia koska hänen sydän sanoo nyt niin? Joskus on vaan katsottava mikä se todellinen tilanne ja mietittävä onko tämä oikeesti nyt sellainen tilanne missä vauvan olisi hyvä olla? Miksi kukaan ei puolusta sitä, en nyt mainitse nikkiä, mutta joka juuri kertoi viikkoa aikaisemmin kuinka miehensä taas kävi häneen käsiksi ja kuinka nyt varmasti eroaa, mutta sitten tulikin kertomaan kuinka yrittävät vauvaa? Oikeestiko te ette ihmettele sitä?

varsinainen tai sekundäärinen lapsettomuus on varmasti kova pala kelle tahansa. se, ettei toi ihminen ymmärrä sitä, osoittaa vaan harvinaisen epäempaattista luonnetta.

Mitä on sekundäärinen lapsettomuus?

Todellakin tunnen empatiaa niitä kohtaan, jotka oikeasti kärsivät lapsettomuudesta!! Mutta en ymmärrä erästä tuttuani, joka valitti kärsivänsä lapsettomuudesta, kun olivat tosiaan pari kk yrittäneet toista lastaan, heillä oli jo esikoinen joka tärpännyt helposti. Lisäksi ko. ihminen oli minulle kateellinen, kun meillä tärppäsi ennen heitä. Sitä en vaan oikeasti ymmärrä, toki tilanne olisi ollut eri jos hekin olisivat OIKEASTI lapsettomuudesta kärsineet. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Peesailen.Kuka pystyy järkevästi selittämään yhdenkään lapsen tekemistä tähän maailmaan :saint: ?