Vaimo vihaa pelaamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kypsä

Vieras
Otsikko kertoo lähes kaiken..

Vaimoni vihaa pelaamista eikä ymmärrä sitä ollenkaan.

Ja kun hän ei sitä ymmärrä tai pidä siitä en mäkään saisi.

Asian ongelma on nyt vaan siinä, että oon koko ikäni pelannut jos jonkinmoisia pelejä ja niistä on tullu keino vähentää stressiä yms.
Mutta ei vaimo ei tätäkään saa millään mahtumaan pieneen päähänsä.

Mulla on kuulemma ongelma kun haluan pelata tunnin pari päivässä ihan rauhassa.. Tai edes jokatoinen päivä tms..

Ai niin ja sit on se toinen asia, kun hän joutui luopumaan ratsastuksesta raskauden takia niin mun täytyis nyt muka sen takia luopua pelaamisesta kun hän on luopunut niin paljosta.

Ymmärrän tavallaan tuon, ettei välttämättä ole kivaa olla vaan kotona yksin päivät pitkät kun mä oon töissä. Mut sit päästään taas siihen, että mulla kyllä sais olla joku "oikea" harrastus..
Kertokaapa millä helvetin tavalla eroaa "oikea" harrastus ja pelaaminen? Ajan tällä nyt takaa sitä, että jos lähden oikeisiin harrastuksiin jäisi vaimo taas yksin kotiin enkä olisi edes sen vertaa läsnä mitän pelaamisen ajan olisin kotosalla..

Kyllä, olen yrittänyt puhua hänelle mutta ei auta..

Tuntuu ettei kotona voi enää muuta tehdä kun siivota ja istua yhdessä sohvalla ja katsoa telkkaria..

Suohon oot jalkasi plompsauttanut. Ja mitä enemmän rimpuilet, sitä syvemmälle vajoat. Ratsastusjuttu on suorastaan naurettava.

Ainoa, mikä voisi toimia, olisi ehkä se että sovitte että kummallakin on viikossa seitsemän tuntia. Sen voi siis jakaa vaikka tuntiin joka ilta. Ihan omaa aikaa. Ja toinen on velvollinen sen ajan hoitamaan pian syntyvää lasta.

(luonnollisesti oma aika ei myöskään voi olla yöllä niin että toinen joutuu sit seuraavana aamuna hoitamaan kaik jutut kun valvonut vain koisaa)

Kummallista. Ei ex-rouvakultani koskaan sanonut pahaa sanaa shakista.
Ja lasten kanssa sain pelata monopolia, afrikan tähteä ja kimbleä rajattomasti.
Oli mulla aikaa vievä harrastuskin, eli humpansoitto. Treenit kerran viikossa ja keikka kerran kuussa. Ex-rouvakulta ei siitä koskaan sanonut pahaa sanaa.
Jos illalla katottiin yhdessä leffa niin se yhdessä tarkoitti sitä, että yks kuori porkkanat, toinen teki dippikastikkeet ja kolmas kipaisi kaupalla hakemassa unohtuneet juustolautastarpeet. Ei niinku notkuttu koneen ääressä viimeiseen minuuttiin ja sit siirretty perse sohvalle.

Jos saan arvata, niin sä olet päivän töissä, sit tulet kotiin ja syöt jonka jälkeen siirryt ruudun ääreen räiskimään. Jolloin olet teoriassa paikalla mutta et läsnä.
Jolloin yhtä hyvin voisit vaikka viettää illan kitaten kaljaa.
Ja ihmetellä jos puoliso ei siitä tykkää.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ei ole mitään perustetta jatkaa tuollaisessa suhteessa. Kontrolloiva puoliso on pelkkää myrkkyä parisuhteelle ja mielenterveydelle. Hankkiudu eroon moisesta pian, teet palveluksen itsellesi.

Asiankannattajan edellistä lainaan;

"Jos saan arvata, niin sä olet päivän töissä, sit tulet kotiin ja syöt jonka jälkeen siirryt ruudun ääreen räiskimään. Jolloin olet teoriassa paikalla mutta et läsnä."

Ja totean, että tuohonkin ongelmaan se sovittu "oma aika" auttaisi. Munakello päälle kun peliaika alkaa ja sit tunnin päästä on turha nurista.

Asiankannattajan edellistä lainaan;

"Jos saan arvata, niin sä olet päivän töissä, sit tulet kotiin ja syöt jonka jälkeen siirryt ruudun ääreen räiskimään. Jolloin olet teoriassa paikalla mutta et läsnä."

Ja totean, että tuohonkin ongelmaan se sovittu "oma aika" auttaisi. Munakello päälle kun peliaika alkaa ja sit tunnin päästä on turha nurista.
Voi olla, että auttaa.

Mut ei aina. Alkoholistikin voi olla selvinpäin, et niinku tänään ei juoda. Tai tässä tapauksessa pelata. Alkoholisteilla tota kutsutaan kuivan huikan kaudeksi jolloin viina hallitsee elämää vaikka ei just nyt joisikaan. En tiedä miksi tuota pelaajilla kutsutaan mut jos ny on väkisin irti koneesta koska tuli vaimolle luvattua niin ei siinä kauheesti ole läsnä silloinkaan.

Voi olla, että auttaa.

Mut ei aina. Alkoholistikin voi olla selvinpäin, et niinku tänään ei juoda. Tai tässä tapauksessa pelata. Alkoholisteilla tota kutsutaan kuivan huikan kaudeksi jolloin viina hallitsee elämää vaikka ei just nyt joisikaan. En tiedä miksi tuota pelaajilla kutsutaan mut jos ny on väkisin irti koneesta koska tuli vaimolle luvattua niin ei siinä kauheesti ole läsnä silloinkaan.

Ei toi mun mielestäainakaan totaaliselta riippuvuudelta vaikuta kun kerran aapee käy töissäkin.

Ja jos aapeen eukko nai -ja päätti vielä tehdä penskankin!- pelaavan miehen kanssa niin miten se nyt sit yhtäkkiä onkin ihan ei, ei ja ongelma?

Pelaamista hyödyttömämpää tekemistä joutuu oikein miettimään. Ei edistä oikeasti kenenkään hyvinvointia mitenkään. Jos sen ajan käyttäisi liikuntaan tai nikkarointiin tai yhteiseen tekemiseen, niin saisit jotain aikaan. Pelaajat ei tätä näe. Onneksi oma ukko tajusi ennenkuin minulla lopahti häneen kiinnostus.

Ei toi mun mielestäainakaan totaaliselta riippuvuudelta vaikuta kun kerran aapee käy töissäkin.

Ja jos aapeen eukko nai -ja päätti vielä tehdä penskankin!- pelaavan miehen kanssa niin miten se nyt sit yhtäkkiä onkin ihan ei, ei ja ongelma?
Kerrankos sitä lapsia tehdään väärän puolison kanssa?
Tai puoliso ajanmittaan osoittautuu vääräksi?

En mä kauaa viihtyisi naisen kanssa joka tykkää kännykästään enemmän kuin minusta.

Kysymys aloittajalle: peladitko samoissa määrin seurustelun ja yhdessä asumisen alkuaikoina myös? Jos kyllä, niin silloinhan tämä ongelma olisi pitänyt käydä ilmi jo aiemmin, vai oliko alkuhuuma niin voimakas, ettet pelaillut niin paljon, ja aikaa tuli käytettyä enemmän sen puolison kanssa yhdessä olemiseen ja tekemiseen?

Vai onko kyse ehkä enemmänkin siitä, että raskaus ja vastuu tulevasta lapsesta hiukan teitä kumpaakin rassaa?

Ymmärrän vaimon huolen tuosta pelaamisen määrästä, sillä jos syntymän jälkeenkin pelaat pari tuntia päivässä töiden päälle, siinä ei sitten paljon jää aikaa vaimon ja lapsen tarpeisiin, ja vaimo tulee väistämättä väsähtämään jos ei niissä kotiaskareissa ja vauvanhoidossa saa riittävästi apua, ja myös sitä omaa aikaa itselleen, jolloin sinun täytyy huolehtia lapsesta.

Pelaamista hyödyttömämpää tekemistä joutuu oikein miettimään. Ei edistä oikeasti kenenkään hyvinvointia mitenkään. Jos sen ajan käyttäisi liikuntaan tai nikkarointiin tai yhteiseen tekemiseen, niin saisit jotain aikaan. Pelaajat ei tätä näe. Onneksi oma ukko tajusi ennenkuin minulla lopahti häneen kiinnostus.
Edistääkö palstailu tai some yhteistä hyvinvointia? Edistääkö kaikki mitä sinä teet vapaa-ajallasi yhteistä hyvinvointia.

Uusfeminismi on aikamme vitsaus. Sitten viel ihmetellään, miksi erotilastot ovat mitä ovat ja syntyvyys on hälyttävässä laskussa. Sitä niitätte mitä kylvätte.

Päivät menee töissä, joskus illat. Teen siis kaksivuorotyötä.

Ja kyllä kun tulen töistä syön, mutta syön vaimon kanssa ja kyselen päivän kuulumiset yms.

En koe mitään tarvetta mennä pelille suoraan töistä. Enkä välttämättä edes jokapäivä.

Mutta kun sanallakin mainitsen että voisin pelata hetken olen addikti ja kasvatan tulevasta lapsestamme peliriippuvaisen sosiaalitaidottoman pellen...

Vaimo taas ei tee mitään.. ei yhtään mitään.. joskus ja jouluna käy uimassa..ymmärrän että viimeisillään raskaana ei pahemmin mitään pysty tekemään.. Mutta siis ei edes sen vertaa että lukisi, neuloisi tai mitä vaan mitä voi kotona tylsyyteen tehdä. On vaan ja katsoo telkkaria ja lukee kesävauvaryhmien keskusteluja ja nukkuu puoleenpäivään..

Minä maksan laskut, omani ja suurimman osan yhteisistä ja juma***** hoidan vielä sen hevosen kun ei itse pysty..

Ei nyt mee nallekarkit tasan tässä taloudessa..

Päivät menee töissä, joskus illat. Teen siis kaksivuorotyötä.

Ja kyllä kun tulen töistä syön, mutta syön vaimon kanssa ja kyselen päivän kuulumiset yms.

En koe mitään tarvetta mennä pelille suoraan töistä. Enkä välttämättä edes jokapäivä.

Mutta kun sanallakin mainitsen että voisin pelata hetken olen addikti ja kasvatan tulevasta lapsestamme peliriippuvaisen sosiaalitaidottoman pellen...

Vaimo taas ei tee mitään.. ei yhtään mitään.. joskus ja jouluna käy uimassa..ymmärrän että viimeisillään raskaana ei pahemmin mitään pysty tekemään.. Mutta siis ei edes sen vertaa että lukisi, neuloisi tai mitä vaan mitä voi kotona tylsyyteen tehdä. On vaan ja katsoo telkkaria ja lukee kesävauvaryhmien keskusteluja ja nukkuu puoleenpäivään..

Minä maksan laskut, omani ja suurimman osan yhteisistä ja juma***** hoidan vielä sen hevosen kun ei itse pysty..

Ei nyt mee nallekarkit tasan tässä taloudessa..
Älä hyvä mies jää tuollaiseen suhteeseen. Älä helvetissä.

T: samanlaisessa suhteessa aikanaan ollut, omassa kodissaan vankina ollut mies

Meillä kanssa ennen eukko marisi pelaamisesta mutta onneksi tajusi lopettaa ennenkuin meni lusikat jakoon. Televisiota olisi vain pitänyt vahdata ja kaiken huipuksi itte alkoi aina nukkumaa televisio päällä ja minun ei olisi saanut sillä välin pelata kun hän nukkui.
Riideltiin monta kertaa asiasta mutta vihdoin saatiin tolkku tuohon marinaan ja nyt on ok.
Suunnilleen joka toinen ilta pelaan ja joka toinen ilta tehdään jotain muuta.
Tuntuu että naisilla on tarve määräillä että jos heillä ei ole mitään kivaa tekemistä niin ei miehelläkään saisi olla.

Tsemppiä sinulle ja pidä puolesi. Pelaaminen on hieno harrastus ja se ei ole eukolta mitään pois kunhan muistatte tehdä yhdessäkin jotain.

Tuntuu että naisilla on tarve määräillä että jos heillä ei ole mitään kivaa tekemistä niin ei miehelläkään saisi olla.

Tsemppiä sinulle ja pidä puolesi. Pelaaminen on hieno harrastus ja se ei ole eukolta mitään pois kunhan muistatte tehdä yhdessäkin jotain.
Tämä on niin totta. Ex-vaimon kanssa aloin joskus huvikseni kellottamaan aikaa kuinka kauan kestää nalkutuksen ja valittamisen aloittamiseen siitä hetkestä kun istuudun töiden jälkeen sohvalle. Ja vertailun vuoksi kokeilin usein puuhastella täysin merkityksettömiä asioita joista hän ei mitään ymmärtänyt mutta joista ei myöskään ollut ns. mitään hyötyä. Jos olin hetkenkin aikaa tekemättä mitään tai tein jotain joka hänen mielestään vaikutti sellaiselta tekemiseltä josta vain minä pidän (pelaaminen, rakentelu, auton ropailu), nalkutus alkoi välittömästi. Jos tein jotain täysin merkityksetöntä jota hän ei ymmärtänyt, nalkutusta ei tullut. Tämä siis sen jälkeen kun olin tullut raskaan työpäivän jälkeen kotiin hänen istuttuaan kotona tv:n ääressä koko päivän. Ja kotitöistäkin tein ison osan siitä huolimatta.

Aloittajalle sanoisin suoraan että dumppaa se ämmä. Nyt. Kiität itseäsi myöhemmin.

Yhteistyössä