Vaimolla alkoi masennus jo ennen synnytystä ja se.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihanan prinsessan iskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ihanan prinsessan iskä:
mä sanoi hänelle mitä jos sä teet itsemurhaa(Mä pelkän)mut hän vastasi että ,,Oletko sä hullu,, vaikka kerran hän sanoi että ,,olen niin huono äiti että parempi jos mä kuolen,,

Mene heti huomenna hakemaan apua älä kuuntele vaimoasi vaan teet nyt sen minkä voit estääksesi pahemman! Äiti ei välttämättä itse ymmärrä omaa tilaansa!
Ehkä ymmärrä omaa tilansa,kun monta kerta hän sanoi miks mä olen niin masentunut,mut imetyksen takia hä ei halua puhua neuvolassa

Alkuperäinen kirjoittaja Ihanan prinsessan iskä:
mä sanoi hänelle mitä jos sä teet itsemurhaa(Mä pelkän)mut hän vastasi että ,,Oletko sä hullu,, vaikka kerran hän sanoi että ,,olen niin huono äiti että parempi jos mä kuolen,,

Mene heti huomenna hakemaan apua älä kuuntele vaimoasi vaan teet nyt sen minkä voit estääksesi pahemman! Äiti ei välttämättä itse ymmärrä omaa tilaansa!
Ehkä ymmärrä omaa tilansa,kun monta kerta hän sanoi miks mä olen niin masentunut,mut imetyksen takia hä ei halua puhua neuvolassa

Kirjoituksestasi päätellen olet venäläinen. Mutta vaimosi ei voi vedota tohon imetykseen voihan hän jatkaa siitä huolimatta jos hän sais apua ja sä voisit erityisesti olla häntä varten ja tukena muutenkin enemmän kuin esim normaalitilanteessa. Kun oikeesti olen itse nähnyt kerran sen sukulaiseni itse murha yrityksen tavalla jota en voi kertoa!

Eihän se ole edes varmaa että vaimosi masennusta alettaisi hoitamaan lääkityksellä. Parhaassa tapauksessa keskustelu ammatti ihmisen kanssa voi alkaa selvittämään solmuja ja parantamaan vaimosi olotilaa.
Rohkeasti vaan neuvolaan puhumaan asiasta. Meillä miehelle ensimmäisessä vauvan neuvolassa terveydenhoitaja painotti miehelle että täytyy ulkopuolisena tarkkailla vaimon jaksamista ja pitää silmällä ettei tule mitään masennuksen oireita ja jos tulee, niin puuttumaan niihin mitä pikimmin.

Kirjoituksestasi päätellen olet venäläinen. Mutta vaimosi ei voi vedota tohon imetykseen voihan hän jatkaa siitä huolimatta jos hän sais apua ja sä voisit erityisesti olla häntä varten ja tukena muutenkin enemmän kuin esim normaalitilanteessa. Kun oikeesti olen itse nähnyt kerran sen sukulaiseni itse murha yrityksen tavalla jota en voi kertoa!
Mä olis voinut olla tukena enemmän ,mutta olen koko päiviä töissä,vaan huomenna on vaapa päivä

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ja huomenna vapaapäivänäsi menet neuvolaan keskustelemaan,näin autat parhaiten vaimoasi
saako sinne mennä ihan noin vaan?vai mielimmin jos mä soitan sinne?Yritän vielä kerran keskustella vaimon kanssa ja ehkä hänelle pitäis naytää tämä ketju että kaikki ovat sama mieltä että pitäisi puhua neuvolassa ja että 6kk imetystä on jo hyvä

Ja huomenna vapaapäivänäsi menet neuvolaan keskustelemaan,näin autat parhaiten vaimoasi
saako sinne mennä ihan noin vaan?vai mielimmin jos mä soitan sinne?Yritän vielä kerran keskustella vaimon kanssa ja ehkä hänelle pitäis naytää tämä ketju että kaikki ovat sama mieltä että pitäisi puhua neuvolassa ja että 6kk imetystä on jo hyvä

Kyl sä voit soittaakkin sinne ensin ja sanot että nyt heti on päästävä juttelemaan ni kyllä pystyvät ajan samalle päivälle järkkäämään. Olin huolissani iho oireista tytölläni ja soitin eka ja sanoivat et on parvorokkoa mut kun katoin minkä näköistä se on netistä ni ei muistuttanut yhtään ja sit vaan menin sinne näyttämään neidin ni oli sit eri mieltä ja varasi lääkärille ajan samalle päivälle. Vaik toi on eri asia mut vakavampi on sun vaimos tilanne eikä välttämättä saa puhelimetse sitä todellisesta tilanteesta selvää!

uskon että saat ajan jo huomiseksi,soittele heti aamusta,kerro että asiasi kiireellinen ja kerro ihan niinkuin asia on,ne kyllä ottavat sinut vastaan,kun pääset sinne niin kerro kaikki mitään pois jättämättä

voit sä näyttääkin ketjun mut meniskö sit enempi sisäänsä et kun ei välttämättä haluis myöntää omaa jaksamuuttaan mikä johtuu siis masennuksesta. Ja tosiaan kun tuo imetys hälle on päälle päsmärinä ni johtusko nyt että täällä hoilotetaan et jos imetä sen ja sen verran aikaa täysin ni on huono äiti vaikkakaan asia ei ole noin!

sinuna en näyttäisi ketjua vaimollesi,vaan menet omine nokkinesi sinne neuvolaan kun olet ekaksi soittanut,mitään väärää et ole tekemässä vaimoasi kohtaan vaan oikein menettelet

nyt menee jo enemmän provon epäilyksi kun lähes samanlailla kirjoittaa ku suomalaiset

Niin ja välil oli huomattavasti erillaista kirjoitusta mistä huomasi et ei ol mut viimeksi kirjoitetuissa ei huomaa

mä tiedän että kaikki nettin juttuihin ei kannatta uskoa,mut mä olisin onnellinen jos se olisi provo

niin mutta mene hemmetissä oikeesti hakeen apua tei tilanteeseen jos tää ei oikeasti ole pilailua. En mä pahalla tota sanonu mut oikeesti et sä täältä saa muuta apua kun että hae apua neuvolasta tai viet yksityiselle lääkärille jos tää tilanne kerran on päällä. Ennenkuin käy niin että hän yrittää sitä itsemurhaa! Tää asia ei ol leikin asia ja niihin ois lähisukulaisten syytä puuttua herkästikin vaikka se on vaikeata!

Joo minäkin suosittelisin neuvolan puoleen kääntymistä... jostain vaimosi pitää saada apua, ennenkuin tilanne karkaa hallinnasta. :/

Mutta tuosta imetyksestä... jos vauva on jo puolivuotias, niin saa varmaan jo kiinteitäkin. On varmaan (ei ole varmaa tietoa!) olemassa sellaisiakin masennuslääkkeitä, minkä kanssa voi imettää jonkin varoajan kanssa? Siis että muutama tunti lääkkeen oton jälkeen saisi taas imettää? Jos näin on, niin imetys onnistuisi varmaan ihan hyvin kiinteiden ohella eikä korviketta tarvisi ainakaan paljoa käyttää. Tämä siis sen vuoksi jos asia on vaimollesi niin tärkeä, kyllähän puoli vuotta imetystä on jo hyvä saavutus. =)

Yhteistyössä