vaimon ja miehen kovin erilaiset siisteyskäsitykset!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pirkko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pirkko"

Vieras
Niin, hermot taas meni. Mies ei edes muka huomaa, et pitäis siivota tai sit hänen mielestään on tarpeeks siistiä. Ts. sit vasta siivotaan, kun oikein jo NÄYTTÄÄ likaiselta esim. vessat. Vaimo sit mäkättää, ku liian sekasta ja likasta, ja kukaan ei ikinä siivoo :( Vinkkejä, apuja??

Olen nyt 13v aikana tajunnut, että oma mieheni ei todellakaan huomaa mitään pientä epäsiisteyttä. Itse olen hyvin tarkka ( tosin nykyään en enää todellakaan kovin tarkka ) Ei ne näe sitä samalla tavalla.

Mä en jaksanut enää mäkättää, sanoin vain, että jos rakastat minua kuten olet sanonut, mitäs jos kultamurunen siivottaisiin yhdessä kun en itse jaksa :D.

En tiedä ratkaisua tuohon asiaan. Ei ole omakohtaista kokemusta. Mieheni on joskus ärsyttävän siisteysintoilija, varsinkin eräiden asioiden suhteen.

No mun mies oli tarkka siisteydestä, itse en niinkään. Se pesi jopa ikkunat joka mulle on jo ajatuksena ylivoimainen asia. Ei ole sukupuolesta kiinni siisteystaso.

[QUOTE="Pirkko";25530311]Niin, hermot taas meni. Mies ei edes muka huomaa, et pitäis siivota tai sit hänen mielestään on tarpeeks siistiä. Ts. sit vasta siivotaan, kun oikein jo NÄYTTÄÄ likaiselta esim. vessat. Vaimo sit mäkättää, ku liian sekasta ja likasta, ja kukaan ei ikinä siivoo :( Vinkkejä, apuja??[/QUOTE]

Mun vinkki; se siivoaa jota asiat häiritsevät. Toki kumppanilta voi niitä perusjuttuja siihen siisteyteen vaatia; omia vaatteita ei jätetä lojumaan tms. Mutta ei sille voi mitään että siisteyskäsitykset eroavat.

Meillä se on mies joka on siistimpi. Multa tuppaa tippumaan kaikki tässä ja nyt...

[QUOTE="Pirkko";25530339]Kumpikin on mielestään oikeassa. Itsepäisiäkin ovat mokomat.[/QUOTE]

Sitäpä tarkoitinkin että kumpikin on oikeassa. Itse en mäkättäisi, siivoaisin enemmän kuin mies jos minua sotku enemmän häiritsee, ja yrittäisin saada miestä myös osallistumaan edes jotenkin. Sitten hyvällä omalla tunnolla jättäisin esim. renkaan vaihdot sun muut vähän perinteisemmin miesten työt miehelle.

[QUOTE="vieras";25530380]Mun vinkki; se siivoaa jota asiat häiritsevät. Toki kumppanilta voi niitä perusjuttuja siihen siisteyteen vaatia; omia vaatteita ei jätetä lojumaan tms. Mutta ei sille voi mitään että siisteyskäsitykset eroavat.

Meillä se on mies joka on siistimpi. Multa tuppaa tippumaan kaikki tässä ja nyt...[/QUOTE]

Näin!

Mun mies on paljon tarkempi siisteydestä kuin minä. Harmi vain, ettei hänellä ole paljon aikaa siivoiluun, joten hän lähinnä huomauttelee asiasta minulle. Ei onneksi jäkätä tai käske, mutta huomauttaa että tuostakin voisi siivota jos aikaa löytyy. Ja toki itsekin siivoaa jos vain hällä aikaa on.

Itse olen lähinnä miettinyt siivouspäivää kerta viikkoon kalenteriin, jolloin kaikki osallistuvat ilman mutionoita ja loppuajan toteuttakoon boheemia elämäänsä.

[QUOTE="Pirkko";25530365]No, miten homma rulettaa?[/QUOTE]

homma rulettaa niin, että teen itse tai sitten pyydän häntä tekemään ystävällisesti ( en marmata enää kotitöistä ) Keittiössä mies on omatoiminen ollut aina. Ja muutenkin hän tekee niin paljon töitä, on kaiken liikenevän vapaa-ajan meidän ja lasten kanssa ja pihatyöt ja autot huoltaa ym. joten teen ihan mielelläni nämä sisähommat ja yhdessä tehdään sitten jos minun voimat alkaa loppua ( jos vauva valvottanut paljon )

Mun mies on paljon tarkempi siisteydestä kuin minä. Harmi vain, ettei hänellä ole paljon aikaa siivoiluun, joten hän lähinnä huomauttelee asiasta minulle. Ei onneksi jäkätä tai käske, mutta huomauttaa että tuostakin voisi siivota jos aikaa löytyy. Ja toki itsekin siivoaa jos vain hällä aikaa on.

Meillä on aivan sama tilanne. Ja itse asiassa se mua ärsyttää kaikkein eniten! Molemmat siis käymmä töissä ja vapaa-aikaa on yhtä vähän. Tekis jumankauta asialle jotain ainaisen mäkättämisen sijaan. Itse otan imurin käteen ja siivoan, jos näen tarvettä, enkä käytä aikaani ja energiaani mäkättämällä ympäriinsä!

Emäntä on kotona lasten vuoksi, yksi lapsi seurana siis päivät muut koulussa / eskarissa.

Ja hemmetti sentään, keittiö sotkussa, lattiat sotkussa, pyykkikasoja siellä ja täällä. Rouva istuu keittiössä massuttamassa kiisseliä ja silmät pyöreinä selittää "emmä pysty, emmä ehdi".

Oikeasti. ei kai sitä nyt kaikkea ehdikään. Mutta edes jotain. Jos mun ruoanlaitto alkaa sillä, että tiskaan kattilat ja muut astiat puhtaaksi, pyyhin pöydät ja järjestän tavarat, niin ei kauheasti tee mieli laittaa ruokaa.

Ja suuttuu, jos edes katsonkaan likakasoihin päin. Ja marmattaa muiden perheiden "epäpuhtaudesta", siinä vaiheessa on allekirjoittaneella pokassa pitelemistä.