Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:Jotenkin mulle tulee nyt semmonen kuva että ap:n ja parin muun mielestä ne, jotka on aikaisin oppineet kuivaksi, on revitty väkisin hyvä ettei tukasta vessaan ja käsketty istua niin kauan että persvärkki on juurtunut pottaan kiinni ja äiti kiljuu ovella että mihinkään et siitä lähde. Juu-u![]()
ei mulla sellasta kuvaa ole... vaan siis juurikin toi että lapsi istutetaan potalle hyvinkin pienenä ja nimenoman kellon avulla saadaan se lapsi sinen potalel asiat tekemään.. kunhan voidaan sanoa että lapsi on ollut päiväkuiva jo 1v5kk ikäisenä... siis välillä vaan tulee sellanen fiilis kun näitä ketjuja täällä lukee... tai iha irl juttuja kuuntelee... ja ne joiden lapset eivät ole syystä taikka toisetsa päiväkuivia vielä 3v mennessä on automaattisesti luokiteltu laiskoiksi, omaa helppoutta ajatteleviksi huonoiksi äideiksi...
mä olen vakaasti sitä mieltä että lapset ovat erilaisia ja oppivat asiat eri aikoihin... ja nimenomaan kannatan sitä että lapsi menee potalle kun ITSE niin haluaa.. omaan tahtiinsa oppii sen asian.. ei siksie ttä voisin ylpeillä sillä että mun lapsi onkin päiväkuiva JO siinä ja siinä iässä...
ja toi vaipan väkisin repiminen, tarkoitin sillä sitä että jos ehdotan lapselle ilman vaippaa oloa ja lapsi sanoo ettei halua niin en siltä sitä vaippaa väkisinkään pois ota... tai kieltäydy antamasta uutta...
hmm.
ymmärräthän sä kai sen että vaikka siellä potalla joku juoksisikin sen kellon kanssa, ei se lapsi opi kuivaksi vain koska äiti niin toivoo, vaan koska on siihen valmis.
musta se nyt ei ole mitenkään lapsen kauheaa rääkkäämistä jos hänet alle vuoden ikäsenä istutetaankin potalle vaikka joka ruuan jälkeen ja hän siinä istuu tyytyväisenä.
mun mielestä jokainen saa olla ylpeä lapsensa taidoista oppi ne sitten millon oppi.