Vaisu mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkeptinenNainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SkeptinenNainen

Vieras
Olen toipunut avioerosta ja läytänyt uuden miehen, jonka kanssa olen kulkenut 1,5 vuotta. Meillä menee hyvin, olemme rakastuneita ja suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta. Minua vain mietityttää suuri ero libidoissamme. Olen tottunut mieheen, joka sekoaa jo pelkästä seksin saamisen ajatuksesta vaan tämäpä mies ei tunnu innostuvan mistään. Saan kyllä seksiä niin paljon kuin haluan. Hänellä seisoo ja seksi on ihan tyydyttävää. Minua vaivaa ainoastaan puuttuva intohimo. Mies sanoo, ettei hän ole koskaan kenenkään kanssa ollut sen innokkaampi, että hän vain on tällainen kuin on. Mutta voiko tällainen suhde toimia loppuiän? Mitä, kun seksi muuttuu arkisemmaksi minullekin, jaksanko sitten vielä tehdä aina aloitteen ja hoidella homman muutenkin melkein yksin? Onko kellään kokemuksia?

Valitettavasti on todettava kokemuksesta 25 vuotta, että suhteen alkulaimeus
vain pahenee vuosien myötä. Eikä siihen auta muu kuin eroaminen.
Kivireen perässä vetäminen on aivan turhan raskasta. Viehätysvoima ei riitä millään
tasolla. Polttopuiden määrää lisäämällä tilanne ei silti parane, että syttyminen tapahtuisi
liekkeihin. Valitan kokemuksella. Elämä on turhan lyhyt haaskattavaksi.

"Miheheni on vain 99%:sti täydellinen" Ei muuta kuin vaihtoon vaan kyllähän sitä kannattaa kokeilla jos vaikka löytyisi se täydellinen.
Annas olla niin vähän 40:n ikävuoden jälkeen valitellaan vanhanapiikana, kun olen jäänyt yksin.
Pyöräytät nyt aluksi pari kersaa tämän surkimuksesi kanssa ja huomaat n. 10 vuoden sisällä, että elämään mahtuu/ kuuuluu paljon muutakin kuin kiimainen yhdyntä. Jos ei kuulu, jättäydy yksiksesi ja vaihda ammattia! Itseään myymällä saa kuulema tosi hyvät tulot, paljon sitä itseään ja miehet ovat varmasti aina kiimaisia kaikki.

Ensin valintakriteerit ovat huikeat, mutta ihastuminen/rakastuminen tekee sokeaksi näkemäänristiriitaa vaatimusten ja todellisuuden välillä. Seuraa silmien avautumisvaihe, jota taas seuraa muuttamisyritysvaihe. Nykyään yhä useammin toivottomien muuttamisyritysten jälkeen aloitetaan sama alusta uudessa suhteessa. (Maritataavitsainen-ilmiö = vaikeuksia saada suhteitaan vakiintumaan.)

Samaa ensimmäisen suhteen huumaa on mahdoton saavuttaa, vaikka sen haluaisikin kokea yhä uudestaan ja uudestaan. Helpointa pettymys on selittää toisen osapuolen puutteilla. Avioerossakin toinen osapuoli on aina syyllinen, aina.

Luonto on järjestänyt niin, että lapset syntyisivät mahdollisimman nuorille pareille, koska niiden selviytymismahdollisuudet ovat silloin suuremmat. Nainen on nuorena helposti hedelmöitettävissä ja miehet ovat silloin innokkaimmillaan. Kova kilpailu takaa innokkaimpien voittavan ja saavan jälkeläisiä. Intohimo perustuu paremminkin järjettömyyteen kuin järkeen.

Lapsien jälkeinen parisuhdeseksi ei ole enää intohimoista, vaan parisuhdetta ylläptävää ja paria yhdistävää. Maritataavitsainen-syndroomainen jää toistamaan parisuhteen ensimmäistä vaihetta. Avioerossasi olet hylännyt siirtymisen seuraaville tasoille ja aloittanut kaiken alusta; jäänyt ikäänkuin koulussa luokallesi.

Alkuperäinen kirjoittaja SkeptinenNainen:
Mies sanoo, ettei hän ole koskaan kenenkään kanssa ollut sen innokkaampi, että hän vain on tällainen kuin on.

Kyllä ennuste siitä, että mies muuttuisi innokkaammaksi on kyllä aika huono. Toisaalta voisi ajatella, että kuinkahan monella miehellä se innokkuus ja intohimoisuus sitten säilyy vuosikausia eteenpäin? Sehän on enemmänkin nuorten miesten ominaisuus? Saat seksiä niin paljon kuin haluat, mutta joudut aina tekemään aloitteen? Kyllähän mieskin voi oppia tekemään aloitteen. Ei se nyt niin vaikeaa pitäisi olla. Keskustelkaa.

Ei se mies siitä ainakaan kiihkeämmäksi muutu suhteen edetessä, karisee vaan viimeisetkin intohimon muruset ja kohta hän ei jaksa enää edes huomioda sinua sängyssä. Sitten sitä seksiä on silloin kun miehelle sopii, ei koskaan silloin kun sinä haluaisit. Nimittäin jos mies ei nytkään erityisemmin syty ja ole kiimainen, ei se kyllä myöhemminkään sitä ole eikä sitä saa enää innostettua seksiin mitenkään spontaanisti.

Tylsä mies sulla ap, koin eksäni kanssa samaa laimeutta ja nyt olen tyytyväisempi eroomme kuin ikinä :) Nimittäin kyllä niistä aikuisistakin miehistä löytyy intohimoisia ja himokkaita yksilöitä, nuhjakkeeseen ei tarvitse tyytyä!