Vakavia ongelmia parisuhteessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maahinen64
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heräsin yöllä puoli kolmelta ja yhtäkkiä tajusin että mieheni on oikeasti tehnyt jo päätöksen erota, ei vain ole saanut sitä sanottua jostain syystä. Valitettavasti intuitioni ovat usein oikeassa, vaikka nyt en niin tahtoisikaan olevan.

Puhuimme toissailtana ja sain silloin sen käsityksen että vaikkei olekaan vielä miettinyt loppuun asti, niin tunteita olisi vielä jäljellä. Eilen sitten tulin hyvillä mielin töistä kotiin ja sain kalsean vastaanoton. Koko ilta välttelyä ja muutenkin osoitettiin ettei kannatakaan yrittää tulla lähelle. Yöllä sitten en jälleen saanut unta ja tuntui pahalta olla toisen vieressä, niin lähellä mutta kilometrien päässä. Siirryin lopulta muualle nukkumaan. Tosin uni ei tullut. Mikä ihme miehiä vaivaa, onko päättäminen noin hankalaa, vai onko kuitenkin toinen nainen kuvioissa? Naisena minua on pidetty haluttavana ja kauniina. Piirittäjiä on riittänyt, joten kyse ei ainakaan siitä ole että olisin niin ruma ettei katsoa voi. Tosin nyt kyllä tuntuu rumalta enkä tunne itseäni edes naiseksi enää. Väsyttää niin ettei ajatukset ole selkeitä. Olen koko aamun kirjoittanut ja kirjoittanut. Kun sitten luin tekstit niin tuntui ettei koko hommassa ole järjen hiventäkään enää.

Nyt on muutamat kerrat puhuttu ja aina on miehen puheissa ollut että haluaa miettiä asioita itsekseen. Pikkuhiljaa olen alkanut huomioimaan merkkejä toisesta naisesta: kännykkä kulkee koko ajan mukana, puhelut kuulomatkan ulottumattomissa, ihmeellisiä menoja yms. En tiedä onko tuo luulottelua, mutta yksi mahdollisuus kuitenkin.
Kosketukset selkeästi etoivat häntä, joten lopetin ne. Maanantaina sitten käytiin parisuhdeterapeutilla ja siellä terapeuttikin ihmetteli hänen haluaan ottaa etäisyyttä, kun läheisyys on ongelmana. Totesi vielä että mies toimii kuten murkkuikäiset, mikään mitä sanotaan ei kelpaa. Nämä toteamukset hän sanoi kyllä hyvin hienovaraisesti ja tilaisuus itsessäänkin oli sellainen johon kumpikin olimme tyytyväisiä.
Minulta kuitenkin ns. loppui pinna. En enää kestänyt ajatella että hän edelleen miettisi kotona ja kun tulin kotiin, niin soitin miehelleni josko menisi muualle yöksi ja hakisi seuraavana päivänä tavaransa kun olen töissä. Sanoin etten aio ottaa häneen mitään yhteyttä, vaan miettiköön rauhassa ja ottakoon sitten itse yhteyttä kun tietää mitä tahtoo.
Olen kuitenkin alkanut tässä miettimään, että ottaisinko edes takaisin jos olisi tulossa. Mitä minä teen miehellä jonka pitää miettiä rakastaako minua, eiköhän sen jo tiedä miettimättäkin. Tosiasiassa miettii sitä onko valmis luopumaan puolesta omaisuudesta, josta velkojen jälkeen ei kummallekaan jää tarpeeksi jotta elintaso voitaisiin säilyttää. Tai sitten kokeilee toimiiko suhde jonkun toisen kanssa ja pitää jalkaa oven välissä jollei toimi.
Sen verran minussa löytyy ylpeyttä ja itseni arvostusta etten aio yhteyttä ottaa ja jos hän ilmoittaa palaavansa niin sanon ettei vielä tarvitse tulla, koska minäkin haluan miettiä asioita.

kyllä minä eroisin jos tuntus ett oon toisen tiellä...eikö se oo selvä merkki että toinen ei rakasta enää jos koskaan on rakastanukkaa?!?!?!

ei piä olla tyhmä

En koskaan ennen tätä ole edes epäillyt ettei mieheni olisi rakastanut minua. Kaikkea muuta olisin voinut epäilläkin, mutta en sitä. Ei kukaan olisi kestänyt lähellekään 27 vuotta ilman että rakastaa.
Nyt onkin sitten jo toinen tilanne.

Nämä miesten "haluan miettiä itsekseni asioita" - jutut ovat poikkeuksetta (ei edes lähes) sitä, että uusi on katsottuna. Jos epävarmuuttaa hetkittäin lähdön suhteen ilmenee kyse lienee siitä, että toinen nainen ei ole antanut ihan sataprosenttista vakuutusta loppuelämän yhdessä olemisesta.

Hyvä päätös tehdä lopullinen ratkaisu ukon puolesta, sitähän he enimmäkseen odottavatkin. Alitajunnassa ehkä että jos romanssi toisen kanssa saa surkean lopun voi yrittää takaisin paluuta tyyliin "itsehän sinä minut ajoit pois".

Alkuperäinen kirjoittaja Säpsähtely sängyssä:
Nämä miesten "haluan miettiä itsekseni asioita" - jutut ovat poikkeuksetta (ei edes lähes) sitä, että uusi on katsottuna.

Minulla on tästä asiasta sama käsitys. Kyynisyyttä ehkä, mutta.... usein niin totta :(

Karsastan aina kaikkia yleistyksiä, enkä kyllä vielä olisi varma suhteesta. Monet varmasti pitävät minua sinisilmäisenä, mutta kannattaa myös muistaa että tunnen mieheni jo monen vuoden takaa. Voi olla että joku syrjähyppy on ollut, mutta sellaisen en aio antaa pitkää liittoamme estää jatkumasta.

Ei tosiaan välttämättä tarvitse olla kolmatta osapuolta. Pitkään suhteeseen voi vain kyllästyä. Ja kaipaa ehkä aidosti omaa tilaa miettiä asioita. Vähemmistönä kai näin, mutta kuitenkin.

Itse 10 vuoden miettimisen jälkeen vasta ratkaisun tehneenä tiedän, miten työläs prosessi vanhasta elämästä (ja tavarasta)luopuminen voi olla.

Näin syrjästä katsottuna miehesi käy läpi sitä. Yhtenä hetkenä hän on varma, toisena ei. Sitä pitkittää ja pitkittää lopullista päätöstä, jollei jostakin tule kunnon potkua persuuksiin. Helkkarin raskasta koko perheelle!!!! Taloudellisen puolen ja materian miettiminen panee monen pojan pohtimaan, mikä kannattaa ja mikä ei. Niillä ei kuitenkaan tunnetyhjiötä täytetä.

Teille en uskalla ennustaa uuden autuuden koittamista. Vieraantumiseen on ollut niin monta ja pitkäaikaista tekijää. Paremminkin ihan täydellisen henkisen ja laillisesti toteutuneen eron jälkeen muutaman vuoden kuluttua saattaisi olla mahdollista, että sattuisittekin rakastumaan uudelleen, mutta silloin se olisi jo toinen tarina. Eikä sitä kannata jäädä odottamaan ja laittaa jarruja päälle elämässä sen toivossa.

Kun päätös on tehty, tunne on vapauttava. Kuin raskaan ikeen alta laskettaisiin vapauteen. Tietää, minkä eteen tekee töitä ja yrittää. Sinä olet tehnyt ratkaisevan konkreettista. Mielestäni ihan oikein ja molempien elämää parantavan liikun. Ehkä jossittelet asioita vielä jonkin verran mielessäsi, mutta uskon, että huomaat piankin toimineesi oikein.

Olen jo päättänyt etten enää takaisin miestäni ota vaikka hän päätyisikin siihen. Uskon että olisi pitänyt erota jo 15 vuotta sitten, eikä turhaan pysytellä yhdessä. Helpottava päätös. En halua takaisin miestä joka ei rakasta ja halua minua. Eiköhän maailmalta sellaisiakin miehiä löydy (jossain vaiheessa) jotka ovat valmiita pitämään naista muunakin kuin kodinhoitajana

Voimia sinulle jatkoon. Kyllä sinä hienosti selviät. Minäkin luulen, että miehelläsi on toinen nainen katsottuna valmiiksi, yleensä niillä on aina, ei ne muuten uskalla edellisestä liitosta lähteä. Tuttavapiirissä on lyhyellä ajalla ollut useita pitkien suhteiden eroja, ja jokaisessa miehellä on ollut uusi katsottuna. Naiset ovat edelleen sinkkuina, mutta jokainen mies on jo vähintään kihloissa uuden kanssa. Osa naimisissa jo. Kaikilla nämä kihlaukset ja yhteenmuutot muutama kuukausi exästä eroamisesta.

Olen oppinut olemaan yksin.Samalla kaipaan naisen kainalooni.Suoraan sanon,jos sellainen ihme toteutuisi,miten sitäisi olla naisen kanssa.Siitä on vuosia vierinyt naisen kanssa olosta.Vissiin pitäs hankkia sudenpentujen kässäri,ja sieltä tietoa,kuinka olla naisen kanssa.Oppisko enää?Jos oikein kovasti haluaisi,voisihan ehkä oppia.
Toisinpäin,oppisiko pitkään sinkkuna ollut nainen olemaan miehen kanssa?

Yhteistyössä