Vakiintuisinko ilman seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luonnonoikku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Luonnonoikku

Vieras
Hei,

Olen kolmekymppinen nainen, joka haluaisi kovasti vakiintua (ostaa asunnon, perustaa perheen, asettua aloilleen). Olen tavannut mukavan miehen, jonka kanssa kaikki muu toimii - paitsi seksi. Meillä on samankaltainen huumorintaju ja nauramme usein. Hän on älykäs, kiinnostava, ymmärtäväinen, hellä, kiltti, kaikin puolin mukava. Meillä on yhteiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. Tulen toimeen hänen sukulaistensa kanssa. Viihdymme molempien kavereiden seurassa ja meillä on muutamia myös yhteisiä ystäviä.

Ainoa mutta on, että seksielämämme ei toimi. Minä olen erittäin seksuaalinen, suorastaan kyltymätön nainen. Hän taas on ujohko mies, jota seksi ei tunnu paljoa kiinnostavan. Erektio-ongelmiakin on. Hänellä tuntuu kaikenkaikkiaan olevan alhaisempi seksuaalivietti kuin aikaisemmilla kumppaneillani. Ja liian pieni kalu minun makuuni. Olen yrittänyt olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen, mutta seksi ei vain lähde toimimaan, vaikka luotamme jo toisimme ja nautimme läheisyydestä muutoin.

Olisiko aivan törkeää vakiintua tämän miehen kanssa (hän haluaisi jakaa elämänsä kanssani) ja joko avoimesti tai salaa harrastaa satunnaista seksiä muiden miesten kanssa? Uskoisin kestäväni, vaikka hän tekisi samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
No kauankos sitä seksiä on tullut harjoiteltua?

Ei ehkä tarpeeksi kauaa, nelisen kuukautta. Mutta olen ollut myös miesten kanssa, joiden kanssa seksi on ollut ensimmäisistä kerroista (!) huumaavaa, taivaallista, ihanaa, räjähtävää, tyydyttävää. Jos me emme neljän kuukauden rävellyksen jälkeenkään pääse lähellekään eräitä lyhyitä seksisuhteitani, pääsemmekö koskaan?

Minun mielestän ineljä kuukautta on kaikenkaikkiaankin kauhean lyhyt aika yhdessä. Ylipäätään kaikkien vakiintumispäätösten teon suhteen. Jospas antaisit vaan ajan kulua, ja katsot mitä vuoden kuluttu on ilmassa. Niin seksin, asunnonoston kuin perheenperustamisenkin suhteen.

Ei noin lyhyen seurusteluhteen aikana ole edes oppinu tuntemaan vielä toista kunnolla, ei seksuaalisessa eikä muussakaan mielessä.

Kovia kyrpiä saa kaupasta, eli ei ensimmäiseksi ei tarvitse rynnätä pettämään. Lisäksi ilman kaluakin voi pitää huisin hauskaa :-)

Alkuperäinen kirjoittaja Luonnonoikku:
Hei,

Olen kolmekymppinen nainen, joka haluaisi kovasti vakiintua (ostaa asunnon, perustaa perheen, asettua aloilleen). Olen tavannut mukavan miehen, jonka kanssa kaikki muu toimii - paitsi seksi. Meillä on samankaltainen huumorintaju ja nauramme usein. Hän on älykäs, kiinnostava, ymmärtäväinen, hellä, kiltti, kaikin puolin mukava. Meillä on yhteiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. Tulen toimeen hänen sukulaistensa kanssa. Viihdymme molempien kavereiden seurassa ja meillä on muutamia myös yhteisiä ystäviä.

Ainoa mutta on, että seksielämämme ei toimi. Minä olen erittäin seksuaalinen, suorastaan kyltymätön nainen. Hän taas on ujohko mies, jota seksi ei tunnu paljoa kiinnostavan. Erektio-ongelumiakin on. Hänellä tuntuu kaikenkaikkiaan olevan alhaisempi seksuaalivietti kuin aikaisemmilla kumppaneillani. Ja liian pieni kalu minun makuuni. Olen yrittänyt olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen, mutta seksi ei vain lähde toimimaan, vaikka luotamme jo toisimme ja nautimme läheisyydestä muutoin.

Olisiko aivan törkeää vakiintua tämän miehen kanssa (hän haluaisi jakaa elämänsä kanssani) ja joko avoimesti tai salaa harrastaa satunnaista seksiä muiden miesten kanssa? Uskoisin kestäväni, vaikka hän tekisi samoin.

Olisi törkeää harrastaa seksiä muiden miesten kanssa salaa vakikumppaniltasi. Jos taas vakikumppanisi hyväksyy asian (mitä en kylläkään usko) niin kai asia ok, jos sinä siedät että myös hänellä on muita naisia sinun lisäksesi. En itse ymmärrä miten joku voi suunnitella vakiintumista niin että samalla suunnittelee jo muita suhteita, mutta jos se sopii teille molemmille, niin mikäs siinä, elämä ei ole mustavalkoista. On kuitenkin ehdottomasti väärin tehdä syrjähyppyjä salaa mieheltäsi.

Oletko aloittaja aivan varma ettei tunne olekin molemminpuolinen?
Eikö mies huomaa mitään? Jos hänellä on pieni, niin eikö sinulla ole sitten vastaavasti hänelle liian iso? Nautiskeleeko mies vain innoissaan tajuamatta että hei, tämähän on huonoa seksiä!

Aloittaja on "nainen", joka haluaisi miehen ja lapsia ja rakastajan. Olisiko rakastaja kirkkohäissänne etu- vai takapenkissä ja millaista osaa suunnittelet hänelle juhlatilaisuuteen.

Minusta mielikuvituksellakin pitäisi olla rajoja, vai voiko edes teoriassa nainen ajatella näin. Minusta tätä voisi jatkaa siltä pohjalta, että mies olisi miljonääri ja 82v.

Mutta aika hauska aloitus:)

^ miten niin voisiko nainen teoriassakaan ajatella näin?

Oletko sinä joku naistutkija vai mihin nuo ennakkoluulosi perustuvat?

Tämä ellipalsta on sitä nykyaikaa: sen myötä miehetkin pääsevät tiirailemaan pitkästä aikaa naisten todellisia ajatuksia, joilta me olemme koittaneet teitä parkoja suojella vuosisatoja.

Jos ei pää kestä niin usko kaikin mokomin että nainen ei voi ajatella kuin yhtä kaavaa pitkin..

Tässä muutamia myyttejä, jotka eivät pidä paikkaansa (miehet älkää nyt järkyttykö):

-Nainen ei voi harrastaa seksiä ilman rakkautta
-Peniksen koko ei merkitse mitään
-Nainen ei voi ajatella "järjellä" , millainen mies kannattaa ottaa, vaan ottaa aina tunteellisen vaiston varassa parhaan alfauroksen ja tekee kipin kapin babyja rakkauden tähdet silmissään

Alkuperäinen kirjoittaja hah ^^^^:
^ miten niin voisiko nainen teoriassakaan ajatella näin?

Oletko sinä joku naistutkija vai mihin nuo ennakkoluulosi perustuvat?

Tämä ellipalsta on sitä nykyaikaa: sen myötä miehetkin pääsevät tiirailemaan pitkästä aikaa naisten todellisia ajatuksia, joilta me olemme koittaneet teitä parkoja suojella vuosisatoja.

Jos ei pää kestä niin usko kaikin mokomin että nainen ei voi ajatella kuin yhtä kaavaa pitkin..

Tässä muutamia myyttejä, jotka eivät pidä paikkaansa (miehet älkää nyt järkyttykö):

-Nainen ei voi harrastaa seksiä ilman rakkautta
-Peniksen koko ei merkitse mitään
-Nainen ei voi ajatella "järjellä" , millainen mies kannattaa ottaa, vaan ottaa aina tunteellisen vaiston varassa parhaan alfauroksen ja tekee kipin kapin babyja rakkauden tähdet silmissään

Yritätkö sinä todistaa jotakin väitettä, mitä en ole halunnut uskoa?

Ei ehkä tarpeeksi kauaa, nelisen kuukautta. Mutta olen ollut myös miesten kanssa, joiden kanssa seksi on ollut ensimmäisistä kerroista (!) huumaavaa, taivaallista, ihanaa, räjähtävää, tyydyttävää. Jos me emme neljän kuukauden rävellyksen jälkeenkään pääse lähellekään eräitä lyhyitä seksisuhteitani, pääsemmekö koskaan?

Mun exällä taisi kestää tuon nelisen kuukautta ennen kuin seksi onnistui ollenkaan. Jotain erektiohäiriöitä oli pohjalla muutenkin. Sitten alkoi sujumaan ja sujui pitkään hyvinkin. Tosin sittemmin enemmän kokeneena olen huomannut, että ei se seksi sitten niin hyvää ollutkaan. Nykyisen kanssa paljon parempaa. Olisin kyllä varmaankin tämän exäni kanssa vakiintunut, jos hän olisi halunnut. Nyt olen tyytyväinen, että jäi silloin vakiintumatta.

Erään ystäväni liitto päättyi eroon suurimpana syynä erilaiset seksimieltymykset, mies ei kerta kaikkiaan ollut kiinnostunut seksistä yhtä paljon kuin nainen ja mies kertoikin sittemmin, että hän on aina ollut samanlainen. Ystäväni sanoi, että tuntui pahalta, kun joutui olemaan yli vuodenkin ilman seksiä miehen kanssa ja erilainen seksihalukkuus aiheutti sitten paljon muutakin eripuraa ja lopulta siis eron. Eli tärkeää on, että pariskunnalla on samanlaiset seksimieltymykset, ei sitä pidä väheksyä. Tuo peniksen koko nyt ei varmasti kuitenkaan voi olla se suurin ongelma.

Mutta salaa pettämistä en suosittele, avoin suhde, jos se tosiaan toimisi, on tietenkin teidän ratkaisunne, jos sellaiseen päädytte. Muutenkaan en kyllä minäkään vielä neljän kuukauden seurustelun jälkeen ihan vielä perhettä olisi perustamassa, mutta taisi se sinullakin olla vielä ihan ajatuksen tasolla.

Vanha viisaus: Kun loppuu seksi, niin loppuu kaikki muukin.

Ja jos seksi ei edes ole alkanut, on turha edes kuvitella, että suhteesta tulisi onnellinen ja tasapainoinen. Alkuperäiselle sanoisin vinkkinä: etsi itsellesi sopivampi mies, nykyinen ei sitä ole.

Jos ei olisi seksiä niin ei olisi mitään syytä miehen kanssa olla. Lespot lienevät onnellisia, kun tykkäävät naisista seksissä.
Miksi olla miehen kanssa, joka ei ole seksissä hyvä? muutenkin miehissä kestäminen, pitäisi jotain saadakin.

Alussa on niin poikkeuksellinen sielujen sympatia, mutta kaikista miehistä se epälooginen ja itsepäinen itsekäs olento löytyy ennen pitkää, miksi siis tyytyä seksittömään mieheen? Samat tappelut edessä sekisä tai ei.

Oletko, ap, koittanut lähestyä tätä ongelmmaa miehen asemaan asettuen? Mieti, jos sinä olisit hiukan ujo, kokematon mieheen verrattuna ja mies olisi kyltymätön, ehkäpä hiukan sinun mittapuullasi jopa seksiaddikti. Tulisiko sinulle suorituspaineita (vrt erektiohäiriö), vaikeuksia rentoutua ja laueta? Sinun, ehkä mielestäsi joku normaali juttu saattaa olla miehelle uusi.

Anna hänelle aikaa, yritä kulkea hänen ehdoillaan, tuntosarvet pystyssä ja opi vaistoamaan, mitä mies haluaa.

Oletteko keskustelleet ylipäätänsä näistä asioista? Minkä verran tiedät hänen historiaa seurustelusaralta?

Näistä yhteisistä arvoista. En usko, että teillä välttämättä on yhteisiä arvoja. Vaikea kuvitella, että kuvailemasi mies on vapaan suhteen kannalla.

tuosta tule mitään. Vaikutatte pikemminkin hyviltä kavereilta, bestiksiltä, jotka ovat vahingossa ajautuneet samaan sänkyyn.

Seksi on hyvin tärkeä tekijä parisuhteessa. Tai alun alkaenhan parisuhde oli lisääntymistä varten ja se edellyttää seksiä. Sitä kaavaa noudatamme tänäkin päivänä.

Tiedät vallan hyvin itsekin, että olet aktiivinen ja halukas. Suunnittelet jo nyt vieraisiin menoa. Haluat kaksi miestä, toisen sohvalle kumppaniksi ja toisen sänkyyn. Moni meistä naisista tekisi näin ja ottaisi vielä kolmannen remonttireiskaksi. Mutta kun se on yleisen mielipiteen mukaan sopimatonta. Jos se sinun elämänkuvioissasi toimisi, tee ihmeessä niin.

Mutta harkitse vielä. Oletko varma, että tämä mies pitää naisista ollenkaan seksuaalisessa mielessä? Kuulostaa joka tytön unelma-homo-kaverilta. Sinuna pitäisin tämän miehen hyvänä ystävänä, mutta ei muuta.

Ei meilläkään suhteen alussa seksi vielä toiminut loistavasti. Mies oli jotenkin arka ja vähän etäinenkin niissä asioissa. Ajattelin samoin silloin, että voihan hitsi jos tämä nyt tähän sitten kaatuu.. Mutta meni noin puolisen vuotta ja pikkuhiljaa mies alkoi rohkaistua. Huoli haihtui sen siliän tien. ;)

Ajattelin että tämä oli vain sellainen etsikkovaihe, kun opittiin tuntemaan toinen ja toisen mieltymykset. Sitten kun niistä alkoi olla perillä, alkoi se toteuttamisvaihe. Sen jälkeen ei enää mitään ongelmaa!! Kehottaisin sinuakin olemaan vielä kärsivällinen. Mies voi ihan hyvin vielä jännittää suhdettanne koska ei neljä kuukautta vielä ole kovinkaan paljon. Anna hänen rauhassa tutustua sinuun ja tarpeisiisi, niin uskon että pikkuhiljaa alkaa muutosta tapahtumaan. Luin jostain että miehillä on nykyään kauheasti suorituspaineita joka aiheuttaa näitä erektiohäiriöitä ynm. Miehesi voi myös arastella vehkeensä kokoa, yleensä miehet ovat tosi herkkiä näissä asioissa. Eli tässä voi olla monta monessa.

Ei munkaan miehellä niin suuri ole, pienempi kuin aiemmilla mutta hyvät kyydit olen saanut kun ollaan vauhtiin päästy! Ei se ole siitä koosta kiinni sanon minä. Mun mies ainakin osaa käyttää sitä vehjettään niin etten taatusti jää kylmäksi. Sitä paitsi kokemukseni mukaan hän on kestävämpi kuin aiemmat, johtunee osittain myös siitä että pienempi kalu ei saa niin paljon ärsytystä aktissa minkä takia kestää kauemmin. Hän myös arasteli kokoaan aluksi mutta sanoin ettei sen mikään pesäpallomaila tarvii olla ja tykkään hänen omistamastaan erittäin paljon! Ja aivan totta puhuinkin! Auta armias jos olisin erehtynyt jotenkin arvostelemaan, se olisi varmasti tappanut halut pitkäksi aikaa!

Itse en lähtisi sitoutumaan miehen kanssa, jos seksi ei toimisi. Minä myös olen erittäin seksuaalinen ja haluan nauttia seksistä päivittäin. Jos nyt joskus jää päivä tai pari väliin, se ei maata kaada, mutta kyllä minä koen, että seksi on yksi parisuhteen tärkeimpiä osa-alueita. Seksuaalinen läheisyys ja erotiikka ovat minun käsitykseni mukaan ainoat asiat, jotka erottavat perisuhteen esim. ystävyyssuhteesta. Jos seksiä ei ole, eikö se ole sitten pelkkää ystävyyttä? Ja jos seksi on toivottoman huonoa, eikö se ole jotain vielä kamalampaa? Huonolla seksillä sinetöidään suhde, jolloin se ei ole pelkkää ystävyyttä, vaan ihan "oikea parisuhde", joka velvoittaa myös uskollisuuteen, perheen perustamiseen ym.. Eli toisin sanoen pitäisi luopua hyvästä seksistä toisen ihmisen vuoksi!? Mies saattaa olla hyvä ihminen ja hyvä isä, mutta kuinka kauan isä ja äiti voivat tarjota lapsilleen onnellisen ja yhtenäisen perheen, jos vanhemmat eivät keskenään voi kokea tyydyttävää ja nautinnollista seksuaalista läheisyyttä? Ennen pitkää sinä turhautuisit niin paljon, että alkaisit kärttyisäksi ämmäksi, miehesi saisi itsetunto-traumoja ja kokisi syyllisyyttä ja häpeää, kun ei kykene tyydyttämään vaimoansa.. Luultavasti seksittömyys/huono seksi tulisi etäännyttämään teitä myös henkisesti ja pian huomaisitte olevanne toisillenne täysin vieraita ja sinä kävisit vieraissa... Vieraissa käytyäsi alkaisit tuntea oikeudekesi saada omalta mieheltä sen, mitä satunnaiset miehetkin sinulle antavat ja kun pinnasi olisi venynyt loppuun ja olisit lopen turhautunut ja vittuuntunut ukkoosi, joka ei hitto vie halua/kykene edes vaimoaan tyydyttämään, niin morjens, sinä sanoisit ja pakkaisit kimpsut, kampsut ja muksut ja lähtisit tavoittelemaan uutta onnea jonkun reippaamman panomiehen kanssa. Tämä on tietysti vain minun ajatukseni, mutta mieti nyt tarkkaan... Kyllä onnellinen suhde vaatii sen, että kumppaneilla on ede suunnilleen samanlaiset halut. Älä ainakaan mene vielä naimisiin tai muuta yhteen, äläkä tee lapsia, koska noilla lähtökohdilla onnistuminen olisi ihme. Ellet sitten itse kylmety seksuaalisesti, mitä et varmastikaan usko, etkä toivo tapahtuvaksi.

-eipä kannata neljän kuukauden jälkeen vakiintumisia miettiä.

Sinulle joka kirjoitit nimimerkillä Mielipide naiselta.. Tuo on NIIN hyvin sanottu. Olen ollut tähän pitkään suhteeseeni tähän asti tyytyväinen. Mies on uskomattoman kiltti ja rakastaa minua. Mutta. Seksielämämme ei ole koskaan ollut tyydyttävää. Ensi metreiltä asti se on ollut maksimissaan muutaman minuutin ähinä ja siinä se. Jossain vaiheessa en edes kaivannut seksiä ollenkaan, mutta nyt kun ihastuin toiseen niin tajusin kuinka paljon olen kaivannut intohimoa elämääni. Asia olisi ehkä ollut korjattavissa jollakin tasolla aiemmin, välineillä tai muilla, sillä mieheni nyt vain on aina ollut sellaista heti laukeavaa tyyppiä. Nyt minua ei enää kiinnosta korjata tätä asiaa. Ei se vain riitä näin neljäkymppisenä että nyt jo eläisin samanlaisessa suhteessa kuin jotkut vanhukset, mukavaa ja tasaista kyllä, mutta täysin intohimotonta. En tiedä kadunko ratkaisua myöhemmin mutta tämä nyt menee näin.

Olen päättänyt erota, mutta miten tämmöisen asian voi selittää ulkopuolisille. Oli helppo tulla kertomaan tilanteestani anonyyminä, mutta mitä hätävaleita keksin ystävilleni, jotka ihmettelevät mikä teillä nyt on vikana. Saati miten tämä selitetään anopille! Enkä halua loukata miestäni huutelemalla ympäriinsä miten hän ei onnistu seksielämässä. Pulmasta toiseen siis. Kertokaa ihmeessä minulle tähän hyviä vinkkejä, kiitos!

Alkuperäiselle vielä, tilanne voi siis jossain vaiheessa tulla kestämättömäksi, mutta toisaalta miehesi kuulostaa muuten mahtavalta. Ehkä kannattaa vielä kokeilla, koska olette niin tuore pari.

tuli ja pit, voisitteko kertoa ap:lle joitakin omakohtaisia kokemuksia hänen ongelmaansa, vai oletteko saaneet aina sitä kunnon P O T K U A parisuhteissanne? Vaikutatte kuitenkin "ammattilaisilta"!

Mua hah hahahha hahahah ahahahaa! sekä pitkä nyyyyyyyyyyyh

Että oikein neljä kuukautta harrastettu pienivehkeisen kanssa 'parisuhdetta' ja nyt jo mietitään jätkän heikkoa libidoa, mutta statussymbolit pitäisi saada: häät, yhteinen jälkeläinen ja omistusasunto.

Kyllä on surullista luettavaa.

Noitahan on Suomi (ja tod.näk. ellien keskustelut) väärällään, isomelaisia, sopivan kyltymättömiä isäehdokkaita, jotka ovat kilttejä, hauskoja ja arvot kohdallaan, että eipä sitä kannata kauheasti liimautua tuollaiseen jonka kanssa kaikki muu toimii - paitsi seksi. Meillä on samankaltainen huumorintaju ja nauramme usein. Hän on älykäs, kiinnostava, ymmärtäväinen, hellä, kiltti, kaikin puolin mukava. Meillä on yhteiset arvot ja kiinnostuksen kohteet. Tulen toimeen hänen sukulaistensa kanssa. Viihdymme molempien kavereiden seurassa ja meillä on muutamia myös yhteisiä ystäviä.

Odottele muutama vuosi kotona, kyllä se prinssi Uljas tulee sieltä noutamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lisään oman tarinani:
Olen päättänyt erota, mutta miten tämmöisen asian voi selittää ulkopuolisille. Oli helppo tulla kertomaan tilanteestani anonyyminä, mutta mitä hätävaleita keksin ystävilleni, jotka ihmettelevät mikä teillä nyt on vikana. Saati miten tämä selitetään anopille! Enkä halua loukata miestäni huutelemalla ympäriinsä miten hän ei onnistu seksielämässä. Pulmasta toiseen siis. Kertokaa ihmeessä minulle tähän hyviä vinkkejä, kiitos!

Alkuperäiselle vielä, tilanne voi siis jossain vaiheessa tulla kestämättömäksi, mutta toisaalta miehesi kuulostaa muuten mahtavalta. Ehkä kannattaa vielä kokeilla, koska olette niin tuore pari.

minun vinkkini on, että mitäpä jos tulee sellainen tilanne, että kaikki menee päin p:tä, voisiko tulla sellaista mieleen, että oliko sittenkään viisasta erota pelkän seksin takia. kyllä ihmisille tulee sairauksia ja onnettomuuksia ja eivät he silti eroa, vaikka seksielämä kuihtuu. Minusta seksin korostaminen ylitse arjen sujumisen ja tasaisen elämän, on virhe. mutta se on vain minun mielipiteeni.

:D:D No voi veljet "Pikku tissinen tyttö"

Ap:lle sanoisin..Armeliainta ja reiluinta olisi lopettaa suhde nyt alkuunsa. Vehje ei kasva, taito ehkä, jos on halua ja rohkeutta.

Aloittaja ap ajattelee samalla tapaa kuin perheen perustamista suunnitteleva mies. Miehet hakevat vaimoainesta, turvallista vaimoa. No, miksei nainen voisi ajatella samoin. Turvallinen ja mukava, kotona viihtyvä mies puolisoksi ja lasten isäksi.

Monella miehellä on kiltin vaimon ohella rakastajatar, jolla on kaikki avut tyydyttää miehen seksitarpeet, muttei nainen ole ehkä sellaista kotiäitityyppiä. Samalla tavoin seksuaalinen nainen voi ajatella ottavansa rakastajan, joka olisi liian arvaamaton lastensa isäksi. Lisäksi seksuaalinen jännitys pysyy, kun ei tarvitse ajatella toista lasten kautta.

Mutta eiväthän miehet tällaista "feminismiä" sulata. Aika monelle naisellekin se on mahdottomuus jo ajatuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja karismaako.:
Vehje ei kasva, taito ehkä, jos on halua ja rohkeutta.

Painottaisin, että halua ja rohkeutta tulisi löytyä molemmilta. Itse en usko hetkeäkään, että vehkeen koko korreloi seksuaaliseen nautintoon, mikäli rakkaus ja mielenkiinto kohdistuu siis mieheen kokonaisuutena, eikä miestä kohdella kuin jotain kalunkantoetelinettä. Ja mikäli ylipäätään suhde on sillä tasolla, että näistä asioista voi keskustella.

Sinulle joka olet eroamassa koska mies ei jaksa kuin pari minuuttia. En nyt ymmärrä alkuunkaan, mikä se ongelma on, muu kuin että ettette pysty puhumaan aiheesta. Kukas sitä mitään jyystöä jaksaiskaan. Sanot ukolles, notta asioiden näin ollessa, etukäteisvalmistelut on tehtävä siihen malliin, ettet paria minsaa enempää tarvitse sinäkään. Kaupasta saa myös kaikkia kivoja leluja, joiden avulla hommia voi jatkaa sen parin minsan jälkeenkin.

Kaikki on tosiaan kiinni halusta ja rohkeudesta.