Väkivaltainen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen tehnyt monta kertaa lähtöä, mutta lähinnä etsin vertaistukea, jos mies saanut apua, joka auttanut. Ja ihan psykologisiin keinoin ja olen puhunut miehelle siitä, miten hänen pitäisi opetella reagoimaan toisella tavalla noissa tilanteissa. Lähtemään ulos, kun alkaa mennä kontrolli.

Lapsille isä on tärkeä, ei mikään hirviö. He kärsivät siitäkin, jos isää eivät näe kuin valvotusti. Mies häpeää omaa toimintaa eikä hyväksy ja oikeastaan vähättelee, mutta kun näkee jäljet, on oikeasti selvästi järkyttynyt.

Ap
Et nyt tajua, että sinä olet yhtä lailla (ellet enemmän) hoidon tarpeessa.
Terve ihminen ei olisi tuollaisessa suhteessa päivääkään. Eli hoida nyt ensin oma pääkoppa kuntoon, ja mieti sitten vasta toisten auttamista.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mä olen tehnyt monta kertaa lähtöä, mutta lähinnä etsin vertaistukea, jos mies saanut apua, joka auttanut. Ja ihan psykologisiin keinoin ja olen puhunut miehelle siitä, miten hänen pitäisi opetella reagoimaan toisella tavalla noissa tilanteissa. Lähtemään ulos, kun alkaa mennä kontrolli.

Lapsille isä on tärkeä, ei mikään hirviö. He kärsivät siitäkin, jos isää eivät näe kuin valvotusti. Mies häpeää omaa toimintaa eikä hyväksy ja oikeastaan vähättelee, mutta kun näkee jäljet, on oikeasti selvästi järkyttynyt.

Ap
Täällä olis vertaistukea. Mutta ihan ensiks, sinä et pysty miestäsi parantumaan. Hänellä on sen laatuisia ongelmia, että tarvitsee ammattiapua! Ne lapsuuden traumat pitää purkaa, mutta sen päätöksen pitää lähteä miehestäsi. Hänen pitää itse tajuta että on jotain vikana ja hakea sitä apua. Sinä et siihen pysty hänen puolestaan.

Meillä oli väkivaltaa, mies meni itse psykiatrille ja lopulta hakeuduttiin myös kriisiyksikköön. Sieltä sitten perhekuntoutuskeskukseen ja terapioiden (sekä yhdessä että erikseen) jälkeen elämä on sujunut rauhallisesti ja mies oppi hillitsemään itsensä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Jos ei opi rauhoittamaan itseään, tuskin se loppuu eronkaan jälkeen ja koska meillä on lapsia, en voi kokonaan elämästäkään poistaa (on lapsille hyvä isä).

Mitä enemmän huudan ja itken, sitä enemmän hermostuu.

Meillä lapset ei ole onneksi mitään nähneet, koska ovat aina olleet nukkumassa. En halua ikinä heidän näkevän mitään tällaista, mutta haluaisin ensin yrittää opettaa miestä itse rauhoittumaan, ettei kävisi päälle.

Salli mun itkeä lastesi tähden :(

Lähde heti ja lopeta ruikutus. Lapset eivät "nuku" vaan kuulevat varmasti kaiken huudon, lyömisen ja riehumisen. Lapset eivät vain uskalla avata silmiänsä, vaan toivovat sen loppuvan. Varmasti itkevät ja pelkäävät, mutta he eivät voi kertoa sitä sinulle. Lapset eivät halua lisätä suruasi tai aiheuttaa uutta riitaa.

On vain yhden lyönnin päässä, koska "hyvä isä" kohdistaa turhautumisen lapsiin.
Ole sinä hyvä äiti ja lähde. Anna lapsille rauhallinen, turvallinen koti.
Mieti miltä heistä on tuntunut viime viikolla, lasten oikeuksien viikko ja joka taho kertonut mitä se tarkoittaa. Jos on tuntematon käsite, niin nyt on aika lukea ja ottaa vastuu vanhempana.

Väität ettei mies satuttaisi lapsia ikinä. Niin kuin hänen ei pitänyt satuttaa sinuakaan? Siitä se vähitellen lähtee myös lasten kanssa. Ensin pieni tukkapölly, sit läppäsy ja lopulta kohtelee lapsia kuten sinuakin.

Nyt on viime hetki poistua. Hätkähdin jo tuota "työnsi seinään ja löi nyrkillä naaman viereen" - eikö sulla kellot vielä silloinkaan soinut? Ei normaali puoliso käyttäydy noin!!

Ihan turha on lapsuuteen vedota. Vika on myös muualla. Oma mieskin on hakkaajaperheestä kotoisin ja juuri päinvastainen. Koska hän on nähnyt mitä lyöminen aiheuttaa, hän on täysin väkivaltaa vastaan. Sai aivan totaalisen raivarin kun kerran kiukuspäissäni läpsäisin häntä olkavarteen - perheenjäseniä kun EI lyödä. Missään tilanteessa.

(Ymmärräthän että lyömistä se on lyöminen ilman nyrkkiäkin?)

Ja niille, jotka ei ole koskaan kohdanneet tällaista, se mies on ainakin täällä yleensä ihan normaali, rakastava, halaava mies, joka vain menettää kontrollin enkä tunnista sitä ihmistä enää. Turvakoti ahdistaa, joten yritän jotain muuta kautta.

Ap
Niinhän se munkin exä (oli aluksi ihana jne) sit otettiinkin turpaan, yritettiin yhdessä kaikkia terapioita ym mä ts hakkasin päätäni seinään eli ex hakkas päätäni lattiaan.. 15v.