väkivaltainen teini

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
Nyt tarvis jotain henkistä tukea 15-vuotiaan pojan kasvatukseen!! Poika taas eilen löi 13-vuotiasta pikkuveljeään nyrkillä. Viime kesänä tämä tapahtui edellisen kerran, ja silloin käytiin kovat keskustelut, lupasi ettei näin enää käy.
Nuorempi on kyllä "hyvä ärsyttämään verbaalisesti", mutta miten saada lyömiset pois :( Tapahtuuko tällaisia välikohtauksia teillä muilla, vai pitääkö mun olla huolissaan, että kasvatan tässä jotain tulevaa vaimonhakkaajaa.
:(( Vetää niin mielen matalaksi tällainen.. Ei poika muuten ole mikään agressiivinen, päinvastoin rauhallinen ja kiltti teini, muuta nuorempi veli on nyt muutaman kerran saanu vihat osakseen.
Mitä sen kanssa pitäis tehdä, puheet eikä huudot näköjään oo auttanu!!??

Entä jos kysyisit perheneuvolasta apua? Minusta tuo kuulostaa tosi huolestuttavalle. Varsinkin, jos lapsi päällisin puolin vaikuttaa kiltiltä, mutta ärsytettynä äityy väkivaltaiseksi... :( Ehkä jos poika juttelisi ammattilaisen kanssa, hän ymmärtäisi, ettei noin voi toimia ja saisi työkaluja vihanhallintaan?

Tai sitten se on vain sitä murkkuiän ketutusta.
Kyllä meilläkin läimittiin yms. sisarusten kesken kun oltiin lapsia/nuoria. Nyt aikuisena ollaan kuitenkin kaikki kavereita keskenään, eikä kukaan lyö puolisoitaan tai yleensäkään ketään toista.

Jessus sentään, sisarukset muutaman kerran nyrkkitappelussa :o huolestuttavaa, ei todellakaan ole! Kuuluu kyllä ihan sisarusten väliseen elämään ja loppuu aikanaan.

Vai onko jollain ihmelapsia, jotka eivät ole koskaan keskenään tapelleet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jessus sentään, sisarukset muutaman kerran nyrkkitappelussa :o huolestuttavaa, ei todellakaan ole! Kuuluu kyllä ihan sisarusten väliseen elämään ja loppuu aikanaan.

näin.

Kyllä meilläkin ottavat nuo 16 ja 12-vuotiaat yhteen välillä, mutta toisiaan eivät lyö.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Kyllä meilläkin ottavat nuo 16 ja 12-vuotiaat yhteen välillä, mutta toisiaan eivät lyö.

Juu. Ei meilläkään tytöt tappele, mutta pojat kyllä ottaa välillä yhteen. Mun mielestä kuuluu kasvuun ja kehitykseen. Ei tietenkään se, että vedellään niin, että veri lentää. Sellaista nujuamista. Se on ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja no:

näin.

Mekin tapeltiin nyrkkejä apuna käytäen varhaisteini- ja teini-ikäisinä..Ja me ollaan kuitenkin TYTTÖJÄ. :whistle: Sittemmin aikuisiällä ei olla edes sanallisesti kiistelty siskolikan kanssa mistään.Eikä olla hakattu puolisoitamme,lapsiamme,eikä ketään muutakaan.

Kiitos vastauksista, ehkä siis otan asian liian vakavasti. Harmittaa vain nuoremman puolesta ku on altavastaajana, ei sillä oo mahdollisuuksia antaa takaisin samalla mitalla. Kesällä se todella sai niin kovan iskun, että kyljessä oli iso mustelma:( Itse kasvoin siskojen kanssa, eikä meillä nyrkkejä käytetty.

Kyllä minäkin olen veljieni kanssa tapellut. Tai toisen enemmänkin. Se löi mua jopa joskus teininä puukolla käteen. Ja minä löin sählymailan rikki sen päähän... Molemmat ollaan nykyään ihan tasapainoisia, eikä lyödä ketään :-)

Meillä ottaa matsia 10v ja 13 vee nyrkein,repivät tukasta ja potkivat kun tappelevat.Normitouhua kun on vastapuolena murkku ja esimurkku.
Toinen ärsyttää minkä ehtii ja roikkuu kimpussa,vie puhelimen,sammuttaa pelikoneen kesken toisen pelin,piilottaa kaukosäätimen ym.
En ihmettele jos pinna palaa välillä niin että äityy käsirysyksi.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen äiti:
Kiitos vastauksista, ehkä siis otan asian liian vakavasti. Harmittaa vain nuoremman puolesta ku on altavastaajana, ei sillä oo mahdollisuuksia antaa takaisin samalla mitalla. Kesällä se todella sai niin kovan iskun, että kyljessä oli iso mustelma:( Itse kasvoin siskojen kanssa, eikä meillä nyrkkejä käytetty.

Älä murehdi :) Niinkauan kun se pikkuveli jaksaa ärsyttää, ei pitäisi olla syytä huoleen :D

Yhteistyössä