Valehteleva mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi räkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi räkä

Vieras
Mieheni on ilmeisesti patologinen valehtelija. Sen huomaa siitä, että hän jos hän kertoo vaikka mitä töissä on tapahtunut, niin huomaan hänen värittävän asiaa. Hän valehtelee myös muutenkin. Tajuan valheet kyllä, joten kertaakaan hän ei ole saanut valehtelullaan mitään katastrofaalista aikaseksi. En pysty sanomaan miehelleni, että tajuan hänen valehtelevan, koska en halua nolata häntä. Itse olen 100% rehellinen miehelleni ja on aika ikävää, että hän ei ole sitä takaisin. Usein mietinkin, että miksi ylipäätään olen hänen kanssaan, kerran hän ei voi olla täysin rehellinen. En edes tiedä miks kirjotin tän, sain ainakin ajatuksen sanoiks.

Valehteleminen ja kertomuksen värittäminen on kaksi eriasiaa.
Toisaalta on olemassa ihmisiä jotka eivät tarkoita valehtelevansa.

Ikään kuin he eivät vain kiinnittäisi huomiota siihen mitä ympärillä tapahtuu (yksityiskohdat yms yms) joten heidän kertomuksesta tulee aina 'väritetty' ja jotenkin abstrakti, tarina saattaa myös muuttaa muotoaan sen mukaan kenelle he sen kertovat.
Eivätkä he edes näe tätä ristiriitaa vaikka se henkilö jolle he ensin kertoivat istuisivat vieressä kuunnellen tätä *uutta versiota*.

tunnen pari tuollaista ja ne on nimenomaan miehiä!

todella raskasta, sano sille suoraan aina kun huomaat valehtelevan kyllä tapa pikkuhiljaa kiteytyy pois tai ainakin sinun seurassasi vähentyy

Jos se ei olekaan tapa, joka voidaan noin vaan kitkeä... Kannattaa ottaa huomioon, että patologinen valehtelija ei todellakaan tajua itse valehtelevansa, ja usein siihen piirteeseen liittyy myös lojaaliusongelmia ja näin ollen mahdollisesti myös pettämistä.

Yhteistyössä