Valehtelu ja sen sietäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne on se, että olen tapaillut pari vuotta minua 22v vanhempaa miestä (itse olen 36v) ja viimeinen vuosi oltu tiiviisti yhdessä jomman kumman kotona. Mutta eräs asia vaivaa minua suuresti! Miten pitkään siedän enää hänen valehteluaan eräästä toisesta naisesta, joka samaa ikäluokkaa kanssani. Nyt viikonloppuna mies jäi kolmannen kerran kiinni yhteydenpidosta tähän naiseen tämän vuoden aikana, vaikka on minulle väittänyt, ettei halua olla tän naisen kanssa missään tekemissä.

Mies siis pitää yhteyttä tähän exäänsä (tai mikä lie elätti), vaikka on sanonut minulle, ettei halua olla sen kanssa missään tekemissä. Mies jäi kuitenkin taas kiinni sattumalta yhteydenpidosta tähän naiseen ja selitykseksi sanoo, kuinka hän on niin huolissaan tästä, miten sillä menee. Kun kuulema heillä ei ole ollut seurustelusuhdetta ikinä ja hän pitää tätä naista vähän kuin omana lapsenaan. Kyseinen nainen siis majoittui melko paljon tämän miehen luona ja mies antoi tälle rahaa eli elätti naista ennen meidän tapaamistamme ja sitä, kun nainen löysi itselleen poikaystävän 800km päästä, jonka luokse muutti asumaan. Jossa nainen siis edelleen asuu.

En tiedä, miten minun pitäisi enää suhtautua tähän asiaan, kun jo kolmas kerta vuoden aikana, kun mies jää kiinni siitä, että tekee muuta kuin minulle sanoo?

Onhan siinä jotain salattavaa, jos ei voi kertoa suoraan totuutta? Ja jokaisen kerran jälkeen, kun mies jää kiinni, hän sanoo, ettei hän enää halua olla yhteydessä tähän naiseen, vaan haluaa olla minun kanssani. Mulla on luottamus mennyt koska tää oli kolmas kerta, kun me käydään sama keskustelu ja nyt mietin, olisko parempi vain jatkaa elämääni ilman kyseistä miestä, kun oma sietokykyni valehtelun toistumisen takia on äärirajoilla. Mies vetoaa siihen, että ei ole tavannut naista fyysisesti yli vuoteen, kun se asuu 800km päässä, eikä pidä tätä valheteluaan kovinkaan pahana. Lisäksi hän alkoi syyttää minua, että minä kuulema pidän yhteyttä johonkin ex poikaystävääni, vaikka se asia ei edes pidä paikkaansa. Miehen mukaan se, että tämä mun ex oli instagramin seuraajissani, tarkoittaa että pidän siihen yhteyttä?

Mies ilmeisesti haluaa edelleen pitää yhteyttä naiseen, mutta pelkää, että suutut jos hän kertoo asiasta…

Sanat ovat vain sanoja - teot puhuvat puolestaan!
Näyttää siltä, että mies aikoo jatkossakin pitää yhteyttä naiseen - halusit tai et, joten, ehkä on aika tehdä valintoja?

Olen sanonut miehelle, että en ala olemaan suhteessa, jossa miehellä on muita naisia. Ja kyseisestä naisesta hän on useaan kertaan sanonut, ettei pidä tähän yhteyttä enää, koska haluaa olla minun kanssani.
Kuitenkin hän siis edelleen näköjään pitää yhteyttä naiseen ja nyt kun jäi tästä viikonloppuna kiinni, niin sanoi syyksi, että hän on niin kiltti ja haluaa tietää, miten sillä naisella menee. Mutta keskustelu päättyi taas siihen, että mies totesi, ettei enää haluakaan pitää naiseen yhteyttä ja että tämä kuulema oli viimeinen kerta.
Sanoin, että minulla on mennyt tästä asiasta luottamus aivan täysin, etten enää tiedä, pystynkö uskomaan häntä, kun hän vain jatkuvasti tekee muuta kuin sanoo.. ja sanoin, että jos hän haluaa olla tämän naisen kanssa tekemisissä, niin sitten on, mutta sen jälkeen minä haluan poistua kuvioista, koska en halua jakaa miestä. Niin hän alkoi syyttämään minua tuosta, että minä olen tekemissä ex poikaystävän kanssa, koska se seuraa minun instagram tiliä. En ymmärrä.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Minunkin miehelläni on ollut "toinen nainen". Mieheni on joskus aikoinaan luvannut mennä hänen kanssaan naimisiin mutta suhde kariutui, minulle ei ole kerrottu syytä. Nainen ei kuitenkaan koskaan päässyt yli miehestäni vaan lähetteli miehelleni lahjoja, soitteli, pyyteli kahville ja lomille yms. Kerran löysin mieheni lompakosta lahjakortin ja kun kysyin mistä se oli peräisin niin mieheni vastasi, että siltä naiselta. Kun kysyin, että miksei mieheni ollut kertonut siitä minulle niin hän vastasi etten ollut kysynyt. Minun siis olisi pitänyt aina kysyä milloin nainen oli ollut yhteydessä mieheeni jotta olisin saanut tietää vaikka sanoin, että mieheni pitää ilmoittaa minulle jos näin tapahtuu. Silti hän aina pimitti asian minulta. Mieheni myös yritti sanoa naiselle ettei häntä kiinnosta muttei kuitenkaan laittanut välejä poikki juurikin, koska hän halusi olla vieraanvarainen, koska nainen ei saanut viettää aikaa hänen kanssaan yhtä paljon kuin minä. Tämä meinasi rikkoa suhteemme. Mieheni suostui naisen yhteydenottoihin ollakseen vieraanvarainen vaikka meidän suhteemme kärsi siitä. Yhdessä vaiheessa nainen aikoi kysymättä tulla kotiimme ja silloin minulle riitti. Laitoin hänelle viestin, että jos hän aikoo tulla kotiimme niin teen hänestä rikosilmoituksen poliisille kotirauhan rikkomisesta. Tämän jälkeen nainen soitti kerran haukkuakseen minut pystyyn mutta sen jälkeen emme ole kuulleet hänestä, ainakaan toivottavasti.

Minunkin miehelläni on ollut "toinen nainen". Mieheni on joskus aikoinaan luvannut mennä hänen kanssaan naimisiin mutta suhde kariutui, minulle ei ole kerrottu syytä. Nainen ei kuitenkaan koskaan päässyt yli miehestäni vaan lähetteli miehelleni lahjoja, soitteli, pyyteli kahville ja lomille yms. Kerran löysin mieheni lompakosta lahjakortin ja kun kysyin mistä se oli peräisin niin mieheni vastasi, että siltä naiselta. Kun kysyin, että miksei mieheni ollut kertonut siitä minulle niin hän vastasi etten ollut kysynyt. Minun siis olisi pitänyt aina kysyä milloin nainen oli ollut yhteydessä mieheeni jotta olisin saanut tietää vaikka sanoin, että mieheni pitää ilmoittaa minulle jos näin tapahtuu. Silti hän aina pimitti asian minulta. Mieheni myös yritti sanoa naiselle ettei häntä kiinnosta muttei kuitenkaan laittanut välejä poikki juurikin, koska hän halusi olla vieraanvarainen, koska nainen ei saanut viettää aikaa hänen kanssaan yhtä paljon kuin minä. Tämä meinasi rikkoa suhteemme. Mieheni suostui naisen yhteydenottoihin ollakseen vieraanvarainen vaikka meidän suhteemme kärsi siitä. Yhdessä vaiheessa nainen aikoi kysymättä tulla kotiimme ja silloin minulle riitti. Laitoin hänelle viestin, että jos hän aikoo tulla kotiimme niin teen hänestä rikosilmoituksen poliisille kotirauhan rikkomisesta. Tämän jälkeen nainen soitti kerran haukkuakseen minut pystyyn mutta sen jälkeen emme ole kuulleet hänestä, ainakaan toivottavasti.

Kamalaa, me emme tosiaan asu yhdessä, enkä sitä haluakaan. Eikä mieskään. Mies sanoo, ettei halua vakavaa suhdetta, mutta ei myöskään vapaata suhdetta. Miten sen sitten ottaa, mitä tarkoittaa. Hän kuulemma ei kestäisi, jos minä tapailisin muita ja hän ei itse kuulema halua tapailla muita kuin minua. Tässä eräs päivä hän pussaili erästä toista naispuolista ystäväänsä poskelle ja kun kysyin jälkeenpäin tästä, niin hän sanoi tehneensä siksi kun sillä naisella oli niin huono mieli ystävän kuolemasta. En tosiaan tiedä, miten mun pitäisi enää tähän suhtautua.. Kuitenkaan hänelle ei olisi ok, jos minä pussailisin tms miespuolisten ystävieni kanssa..

Kamalaa, me emme tosiaan asu yhdessä, enkä sitä haluakaan. Eikä mieskään. Mies sanoo, ettei halua vakavaa suhdetta, mutta ei myöskään vapaata suhdetta. Miten sen sitten ottaa, mitä tarkoittaa. Hän kuulemma ei kestäisi, jos minä tapailisin muita ja hän ei itse kuulema halua tapailla muita kuin minua. Tässä eräs päivä hän pussaili erästä toista naispuolista ystäväänsä poskelle ja kun kysyin jälkeenpäin tästä, niin hän sanoi tehneensä siksi kun sillä naisella oli niin huono mieli ystävän kuolemasta. En tosiaan tiedä, miten mun pitäisi enää tähän suhtautua.. Kuitenkaan hänelle ei olisi ok, jos minä pussailisin tms miespuolisten ystävieni kanssa..
Voi olla, että miesystäväsi on narsisti joka sanoo mitä hyvänsä päästäkseen kuin koira veräjästä ja saadakseen sinut uskomaan häneen tai sitten hän todella tarkoittaa sitä mitä sanoo. Ainoa vaihtoehto taitaa olla selvittää kumpi pitää paikkansa.

Voi olla, että miesystäväsi on narsisti joka sanoo mitä hyvänsä päästäkseen kuin koira veräjästä ja saadakseen sinut uskomaan häneen tai sitten hän todella tarkoittaa sitä mitä sanoo. Ainoa vaihtoehto taitaa olla selvittää kumpi pitää paikkansa.

Kieltämättä on kyllä alkanut siltä tuntumaan, että hän yrittää jokaisesta tekemästään asiasta päästä ns.helpolla, kun hänen mielestään näistä asioista kumpikaan ei ole millään tavalla pettämistä. Minun mielestäni on, henkistä pettämistä, joka tuntuu oikeastaan pahemmalta kuin fyysinen (siitäkin aiemmissa suhteissa kokemusta)..
Sekin on melkoisen ristiriitaista, että hänen mukaansa hän ei minulta kestäisi samanlaista toimintaa, mut sitten kuitenkin kääntää omat tekemänsä asiat niin, ettei niillä olisi mitään väliä tai toisessa yhteydessä hän kuulema katuu niin kovasti, kun on ollut niin idiootti..
Edellinen mieheni oli narsisti, luulin että tunnistaisin sen, jos tulee uudelleen samanlaista vastaan, mutta nyt en ole enää varma. Onneksi emme nykyisen miesystäväni kanssa asu yhdessä!

Olin sanomassa juuri samaa, ne narskumiehet on patologisia valehtelijoita ja haluaa niin monta kaatoa kuin mahdollista ja tuollainen mies kannattaa kyllä jättää

Olen jostain lukenut, että ihminen, joka pettää peilaa omaa käyttäytymistään muihin. Tämä pätisi siihen, että hän voi pettää sinua ja koska peilaa omaa käyttäytymistään kieltää sinulta kaiken flirtin ym.
Toisaalta hän on narsistinen, koska pitää sinua varattuna itselleen eli omistaa sinut.
Ehkä kannattaisi jäähdyttää suhde ihan itsesi takia. Tarvitset miehen, joka sitoutuu sinuun ja on luottamuksesi arvoinen.

Olen jostain lukenut, että ihminen, joka pettää peilaa omaa käyttäytymistään muihin. Tämä pätisi siihen, että hän voi pettää sinua ja koska peilaa omaa käyttäytymistään kieltää sinulta kaiken flirtin ym.
Toisaalta hän on narsistinen, koska pitää sinua varattuna itselleen eli omistaa sinut.
Ehkä kannattaisi jäähdyttää suhde ihan itsesi takia. Tarvitset miehen, joka sitoutuu sinuun ja on luottamuksesi arvoinen.

Taitaa olla ihan totta.. Nyt päivän oltu näkemättä minun tahdostani, niin pommittaa koko ajan viesteillä ihan mistä asiasta vain. Hieman ärsyttää, kun sanoin kuitenkin ihan selvästi, että kaipaan nyt omaa aikaa pelkästään lapsieni kanssa.. Eilen illalla tuli jopa viestiä, miten häntä kauheasti ahdistaa olla omassa kodissaan, kun haluaisi olla meidän seurassa.. Joskus aiemminkin oltu muutama päivä näkemättä minun tahdostani, niin sitten saattaa tulla viestiä, että olenko estänyt hänet, jos en vaikka pariin tuntiin vastaa mitään.. Ei taida olla ihan normaalia lähes 60v ihmisen käytöstä..

Yhteistyössä