onkohan tämä nyt oikealla puolella mut kysäsenpäs kuitenkin onko teillä kokemuksia ns.valemenkoista. Oon saanu varmaan pääni sekaisin kaikesta surffailusta netissä mutta eli siis tarina on jo tuolla alempana mut lyhyt kertaus: kierukka poistettiin 12.12 ja vuoto alkoi samantien kestäen semmosen 6pvää.kiertoni on aina ollut säännöllinen ja omasta mielestä sen 28-30pvää. kierukka oli siis kuparikierukka. siitä yrittelin laskee puolta väliä ja heilutella peittoa olettamani oviksen molemmin puolin. no testejä tein liian aikasin aina siihen asti kunnes alkoi "vuoto" n. kp 33. vuotoo oli tosi niukkaa ja kesti lauantaista muuttuen koko ajan vain niukemmaksi,eli se oli lähinnä vain paperiin jäämistä en tarvinnut suojaa.nyt maanantaina vuoto sitten loppui kokonaan ja todellakin oli erillaiset kuin menkat! Oireina on ollut jo n 2vko huono olo,armoton väsymys,jomotusta ja nippailua vatsassa ja välillä alaselässä. ei tosiaan jaksa tehdä kuin välttämättömät hommat.ruoka maistuu liianki hyvin mutta taas intohimoni kahvi ja tupakka ovat jääneet etomisen takia minimiin.mieliala heittelee ja raivostun pienistäkin asioista.rinnat ei edellisissä raskauksissa ole olleet hellät eikä nyt mutta niihin on ilmestynyt niitä "nystyröitä"... kiitos jos joku jaksoi lukea loppuun tämän hirveen pitkän tekstin,testiä teen tänää uudestaan ja aamulla.Mutta siis niistä valemenkoista kokemuksia tai jos joku osaa tehdä diagnoosia tekstin perusteella niin olisin kiitollinen D
sinuna nyt vaan testailisin..=) kierukan pois ottaminenkin voi pidentää kiertoa ja menkat voi olla erilaiset kuin hormoonivalmisteen kanssa.
Kehoittaisin ostamaan myös ovistestejä ja rupeat tekemään niitä jos aijemmin testi jo nega. Koitat saada oviksen kiinni tässä kierrossa ja sitten on helpompi rueta piinailemaan raskauden tiimoilta uudelleen=)
kierukka oli siis kuparikierukka ja olen lukenut että se ei estä ovista vaan tekee "tulehduksen" jottei munasolu kiinnity niin helposti,tai jotai sinnepäin mut tosihan se on ettei auta kuin testailla ja tikutella ovista.mut tää netti vaan saa ajatukset sekaisin kun joillakin voi kestää myös plussan saaminen pitkään menkkojen myöhästymisestä... voi netin ihmeellinen maailma ku menee nuppi niiiiin sekaisin
Kysta on myös semmonen että se tekee raskauoireet , itelläni kävi joskus niin. Menkatki myöhäs jne.ja sitten ultrassa löytykin iso kysta jota kasvattelin toisessa munasarjassa.
Ite menen kanssa aina sekasin tästä netistä on se vaan semmonen paikka tää virtuoosi maailma.
Helpoin olisi varmaan tehdä raskaustesti, niin ei tarvitsisi arvailla? Minulle kävi kuitenkin juuri noin eli hormonikierukka poistettiin 11.7., mielestäni minulla oli ovulaatio seuraavalla viikolla, mutta en tehnyt ovistestejä, kun ajateltiin ettei heti kuintenkaan tärppää ja tein raskaustestin 1.7. oli kuitenkin nega ja seuraavana päivänä alkoi vuoto, jota ajattelin menkoiksi. Oli niukat, mutta kuvittelin vaan että johtui siitä, että kierukan aikana minulla ei tullut menkkoja ollenkaan, joten limakalvo ollut tosi ohut. No sitten aloin jossain vaiheessa tekemään ovulaatiotestejä ja noin "kp 14" sain plussa, joka pysyi plussana koko ajan. Soitin gynelle, joka diagnosoi, että munasolu "jumissa" ja pistettiin pregnyl ja aloitin kortisoni lääkityksen. Siitä 11 päivää tein raskaustestin joka oli positiivinen, ihmettelin vähän kun viiva tuli samantien ja oli ihan melkein musta. Myöhemmin varhaisultrassa sitten huomattiin, että raskaus olikin alkanut jo n. 21.7. eli melkein heti kierrukan poistosta. Raskaus meni kuitenkin kesken rv 9+5 eli sykkeet loppuivat. Minulla on fosfolipidivasta-aineet koholla, jonka takia kortisonilääkitys olisi pitänyt aloittaa jo ovulaatiosta. Testaa nyt ihmeessä, niin pääset jännityksestä! Jos sulla ei ole r-testejä niin ovistestinkin pitäisi jo näyttää
tässä jänskäilen että ukko tuo rtestin kohta... mut varautunut olen negaan niin ei putoa niin korkealta. mut ihana et vielä toivon kipinä on <3 sitten vaan ovistikut tilaukseen jos nega on. Onneksi olen helposti "raskautuvaa" tyyppiä (=
no negahan se oli...kai se jo näkys ku on noin 6vkoa viimesistä kuukautisten alusta. Aamulla vielä uus testi aamupissasta. Sitä ku on muka niiin varma jostain asiasta nii ei usko millään! tyhmän kuvan varmaan annan itsestäni
no siinähän sitten kävi niin että illalla malttamattomana puolitin testin,joo oon tyhmä illalla testasin toisella puoliskalla siitä oli vaikea lukea mut negaksi sen laskin..mutta nyt aamulla olin saavani selvästi plussan <3 <3 pitää vielä ostaa yks paketti testejä ja testata EHYELLÄ testillä mutta nyt uskaltaa jo vähän hengittää Aamu kyllä säikäytti kun heräsin ja housut oli reippaasti kosteat...luulin että oli tullu kunnon veret housuun mut perus pissaa se oli ei kyllä ole tapana lirutella housuun mut...