Vali vali äiti-tytärsuhteesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuppi nurin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuppi nurin

Vieras
Nyt varmaan jonkun mielestä turhaa ja kiittämätöntä purnausta, mutta... Nyppii! Soitin äidille, ja kysyin että viitsivätkö ensi vkonloppuna lähteä ajelemaan meille, katsomaan lapsia ja "juhlistamaan" mun synttäripäivää. Äiti lupasi että tulevat - ja alkoi samantien touhottaa, että tuovat sitten sitä ja tätä mukanaan. Soitti vielä ip uudeleen, että oli ostanut jotain lohta, mistä tekee ruoat ja tuo mukanaan ja tekee kakun jne. jne., että "mitään ei sitten missään nimessä tarvitse sinun siellä tehdä".

Siis niin raivostuttavaa! Ja hän tekee tätä ihan aina. Viimeksi soitti mulle matkalta, että hänellä on mukana alkusalaatit, lihakastike, perunat kuorittuna kattilassa ja jälkkäriksi jotain torttua, kahvipaketit jne. mutta varmisti, että onko meillä kahvin kanssa maitoa vai pitääkö pysähtyä kauppaan ostamaan... Siis HALOO!! Joo, olen vaan muuten kutsunut heidät kylään, eikä meillä ole edes maitopurkkia kaapissa, lapsetkin juo pelkkää vettä... ARGH.

Ymmärtäisin, jos olisin joku just omilleen muuttanut, keittotaidoton teini, mutta olen sentään 3-kymppinen kolmen lapsen äiti. Rahatilanne on ihan hyvä, eli senkään takia ei tarvitse meille todellakaan ruokaa raahata. Ja, jos nyt edes tulisivat tuosta naapurista, mutta äiti siis raahaa niitä hemmetin perunoita autossa 300 kilsan matkan takaa!! Ja ei, kyse ei myöskään voi olla siitä, että olisivat joskus joutuneet olemaan meillä nälässä, aina olen tarjottavat tehnyt parhaan taitoni mukaan.

Siis oikeasti nyppii. Tekeekö jonkun muun äiti tällaista aikuiselle lapselleen? Vai valitanko mielestänne turhasta? Mun mielestä toi on vaan jotenkin niin loukkaavaa...

Mun äiti harrastaa samaa, leipoo ja laittaa tarjottavia kun tulee meille kyläilemään. Mua touhu on välillä naurattanut ja olen monta kertaa kehottanut jättämään paakelsit ja muusit kotiin, mutta äitee väen vängällä haluaa niitä sapuskoita raahata. Saa siitä ilmeisesti hyvän mielen

Ihana äiti =)
Meillä harrastaa minun anoppi tuota. Ja voin kertoa, että tekee sen vain ja ainoastaan, että olisi paremmin aikaa olla yhdessä ja minä pääsen edes sinä viikonloppuna vähän helpommalla

mun vanhemmat tuo myös usein viikonlopuksi tullessaan esim. lihapadan tai itse savustettua kalaa, itse tehtyä marja-mehua, hilloa, hedelmiä, karkkeja, pullaa jne. ja mä olen jo yli 40v!
Meilläkään ei ole rahasta kiinni ja aina ovat saaneet kunnon ruokaa meillä. Kun käydään heillä, laittaisivat matkaan myös kaikenlaista, mutta nykyään en suostu ottamaan kuin matkaeväät (260 km), esim mehua ja pullat/banaanit.
Eli ei se taida koskaan loppua....kiusallista.

Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
mun vanhemmat tuo myös usein viikonlopuksi tullessaan esim. lihapadan tai itse savustettua kalaa, itse tehtyä marja-mehua, hilloa, hedelmiä, karkkeja, pullaa jne. ja mä olen jo yli 40v!
Meilläkään ei ole rahasta kiinni ja aina ovat saaneet kunnon ruokaa meillä. Kun käydään heillä, laittaisivat matkaan myös kaikenlaista, mutta nykyään en suostu ottamaan kuin matkaeväät (260 km), esim mehua ja pullat/banaanit.
Eli ei se taida koskaan loppua....kiusallista.

Ja meillä ei ole edes pieniä lapsia..

Hmm, joo, no onhan tossa pointtia, mutta en mä ole täällä mitenkään arjen raskauttama raataja ja toisaalta äitini ei ole mikään pullantuoksuinen kodinhengetär, vaan ihan työelämässä oleva kiireinen uranainen. Ja enhän mä heitä pyytäisi synttäreille, jos en sitten jaksaisi täällä mitään känttyä tehdä tai ostaa pöytään. Ja siis raahaako teidän äidit tosiaan noita hemmetin perunoita yli 300 kilometrin takaa?? Mun mielestä se on vaan niin käsittämätöntä.

Sulla on kiva äiti. Sun ei tarvi tehdä mitään voit ottaa rennosti, kun äitisi tuo ruuat valmiiksi. Ollapa itsellänikin niin, vanhempani kun tulevat kylään niin pitää suurinpiirtein vesi kaataa suoraan suuhun, kun ei viitsi itse hakea mitään. Ja kun me mennään mun vanhempien luo kylään, niin siellä pitää tehdä itse ruuat ja vanhemmat kävelevät suoraan valmiiseen pöytään. Että semmosta...!!

Kääkille: joo, kiusallista on just se oikea sana ;) Ja just ja just ymmärrän nuo itse savustetut fisut tai hillot, mutta kun täällä Helsingissäkin on kauppoja, joista saa esim. tota perunaa tai pullapitkon.

Mun mielestä kuulostaa ihanalle :) Turha tuollaisesta on kiusaantua, jos sun äitis saa hyvän mielen siitä että kuljettaa perunakattilaa 300km niin anna kuljettaa vaan :D

Luulenpa, että äitisi haluaa vain ilahduttaa sinua. Hän varmasti ajattelee sinun olevan kiireinen arjen pyörittämisessä, eikä halua tuoda sinulle mtn lisävaivaa. Haluaa varmasti vain helpottaa sinun työtaakkaasi.

Mä ymmärrän kummatkin pointit. Musta ois pääasia, että sovitaan mitä kukakin tekee. En mä itse kyllä haluis että äiti kaiken tuo, varsinkaan noita pottuja ja ruokaa. Tulis semmonen olo etten näköjään osaa mitään kun pitää puolesta tehdä. Tosin ei ois kyllä vaaraakaan että äitini tuo muuta kun kaupan pullaa :)

Yhteistyössä