Uteliaisuuttani, naapurin yh-äidistä...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias vain

Vieras
Naapurissa on sellainen 3 lapsen yh äiti, joka on viikonloppuisin paljon töissä, n. klo 15:00-2:00. Siis yöhön asti. Hänen lapset on usein meillä silloin hoidossa.

Oon utelias, haluaisin tietää mitä rouva mahtaa hommailla tuohon aikaan illasta ja juuri viikonloppuisin. Itse käyttää töistään aina nimitystä "keikka" samoin lapset "äiti on keikalla". Sen verran oon nähnyt kun lähtee "keikalle" että kantaa mukanaan isoa neliskanttista salkkua, näyttää ammattilaisen meikkisalkulta. On myös itse ollut silloin todella laitetun näköinen, hienot vaatteet, meikit, hiukset jne.

En ole vain kehdannut kysyä mitä tekee työkseen :D Juu ja olen utelias, minkäs luonteelleen voi :D

Mitähän se tekee? Strippariksi en usko, jotain muuta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
ette tunne niin hyvin et kehtaisit kysyä mitä tekee ammatikseen,mut tunnette kuitenki niin hyvin et hoidat sen lapsia... aika kummallista mun mielestä

On, on minustakin. Tähän se on nyt mennyt, kun muuten lapset olisivat keskenään. Ei tunneta todellakaan. Muuten ei olla juteltu, muuta kuin että se nainen kysyy voinko ottaa lapset kun ei mitään muuta paikkaa just silloin saa, anelee ja anelee...

Se laukku ei ole niin iso, minkä kuvan tuosta selityksestä sai. Ehkä 40x40cm.
Sori, oli harhaan johtava tuo salkku. En siis usko että muusikko ihan.

Mutta joku meikkaaja kenties. Itsekin on aina niin hyvin meikattuna, siis oikeasti kauniisti meikkaa itsensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
ette tunne niin hyvin et kehtaisit kysyä mitä tekee ammatikseen,mut tunnette kuitenki niin hyvin et hoidat sen lapsia... aika kummallista mun mielestä

No niinpä,en itse ainakaan niin tuntemattoman lapsia hoitaisi etten edes tietäisi missä äiti sen ajan viettää :o Ilmaiseksiko hoidat ja keskellä yötäkö hakee lapset hoidostasi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
ette tunne niin hyvin et kehtaisit kysyä mitä tekee ammatikseen,mut tunnette kuitenki niin hyvin et hoidat sen lapsia... aika kummallista mun mielestä

No niinpä,en itse ainakaan niin tuntemattoman lapsia hoitaisi etten edes tietäisi missä äiti sen ajan viettää :o Ilmaiseksiko hoidat ja keskellä yötäkö hakee lapset hoidostasi?

Ilmaiseksi juu. Useammin ovat niin että iltapäivällä pari tuntia ja silloin ei tartte kuin vähän seurailla mitä touhuavat ulkona ja olla puhelin yhteydessä niihin lapsiin - sen verran isoja ovat.

Ovat sitten yötä tietenkin, jos yöllä äiti töissä. Tai sitten niin että ovat iltaan asti meillä ja heidän täysi-ikäinen isosisko tulee sitten yövahdiksi heidän kotiinsa.

Mutta nyt eilen oli vihin viimeinen kerta kun otin lapset meille hoitoon. Koska hoitoaika 12:00-16:00 ei pitänyt, mikä siis sovittiin etukäteen ja tuosta 16:00 asti sen isosiskon piti tulla vahdiksi. Klo 18:00 aloin soittelemaan sekä siskolle että äidille, kukaan ei vastannut ensin. Sitten äiti laittoi viestin että sisko tulee 19:00!! Laitoin perään viestin että sitten lapset saavat olla keskenään kotonansa koska meillä oli tärkeä meno klo 18:30.

Ei ollut eilen esim. mitään puhetta että olisivat ruoka-aikaan meillä ja sellaista en hyväksy etten etukäteen tiedä ketä on pöydässä ruoka-aikaan. No olihan ne kaikki lapset ruokittava, kun 18:30 asti olivat meillä. Ja meillä oikeasti taloustilanne niin heikko että 3 ruokittavaa suuta lisää yllättäen saattaa kaataa taloutemme - jos siis toistuu useasti viikossa.
 
Jotenkin en usko, että lapset ovat SINULLA hoidossa vaan joku toinen heidät hoitaa ja keksit vaan tarinan koska olet utelias tietämään mitä töitä naapurin rouva tekee... kun ei ole kovin uskottavaa, että hoidat ilmaiseksi lapsia, joiden äitiä et edes tunne sen vertaa että tietäisit hänen ammattinsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin en usko, että lapset ovat SINULLA hoidossa vaan joku toinen heidät hoitaa ja keksit vaan tarinan koska olet utelias tietämään mitä töitä naapurin rouva tekee... kun ei ole kovin uskottavaa, että hoidat ilmaiseksi lapsia, joiden äitiä et edes tunne sen vertaa että tietäisit hänen ammattinsa.

No ei ole mikään pakko uskoa. Ihan vapaasti uskoo ken tahtoo :)

Kyllä se näin vaan on. En ole kauaa ko. lapsia edes hoitanut. Enkäkovin montaa kertaa.

Se äiti on aina ollut niin hädissään siitä mihin saa lapset lyhyellä varoitus ajalla, etten ole siinä alkanut kyselemään mitä tekee työkseen. Joo, ja olis pitänyt. Itseenikin on häirinnyt tämä tilanne - eilen oli viimeinen kerta kun vahdin näitä lapsia. Ja ne on koululaisia, joten eivät tarvii sellaista konkreettista hoitamista/vahtimista - joskus ollaan sovittu tosiaan että riittää kun lapset saavat mut puhelimella kiinni ja minä heidät. Teen ruuan ja sillä sipuli.

Ja ajallisesti useammin on tosiaan noin että sen muutaman tunnin vahdin niitä kunnes tulee heidän sisko - ns. hätävarana olen ollut kun äidille tulee kiireellinen lähtö töihin ja ketään muuta ei saa avuksi niin nopeasti. Minä tässä vieressä kuitenkin.

Joten ymmärrän kyllä että äiti mua on ruvennut pyytämään apuun. Mutta sitä en ymmärrä että hoito-ajat venyy ja vanuu. Enkö tosiaan noista muutaman tunnin vahtivuoroista mitään rahaakaan vastaan ottaisi! Yöt erikseen ja jos tulee kokopäivä vahtimisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja oikeastaan se ei edes ole minun asiani mitä se äiti tekee työkseen. Olen ollut vain utelias ja heitinpä tälläisen aloituksen mitä muille tulisi mieleen.

Jos oikeasti olet utelias, niin ava ihmeessä suusi ja kysy seuraavan kerran kun pyytää hoitoa. Ja sovi maksusta, etenkin jos sinä ruokit lapset.

Puhumalla nämä asiat selviää, ei nettipalstalla kyselemällä. Mutta ilmeisesti kuulut niihin tuppisuu suomalaisiin, jotka ei saa suutaan auki edes silloin kuin pitäisi...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja oikeastaan se ei edes ole minun asiani mitä se äiti tekee työkseen. Olen ollut vain utelias ja heitinpä tälläisen aloituksen mitä muille tulisi mieleen.

Jos oikeasti olet utelias, niin ava ihmeessä suusi ja kysy seuraavan kerran kun pyytää hoitoa. Ja sovi maksusta, etenkin jos sinä ruokit lapset.

Puhumalla nämä asiat selviää, ei nettipalstalla kyselemällä. Mutta ilmeisesti kuulut niihin tuppisuu suomalaisiin, jotka ei saa suutaan auki edes silloin kuin pitäisi...

Joo joo, kysymällähän se selviäisi :D Kunhan nyt aikani kuluks kyselin mitä muille tulee mieleen, uteliaisuuttani..

Nuo hoitoonpyytämis tilanteet on joka kerta niin hektisiä ts. "nopea tilanne" ettei ole ihan oikeasti silloin tullut mieleen kysyä mitä tekee. Ja koskaan muulloin en ko. naista nää, kun ei asuta ihan vieri vieressä. Samassa taloyhtiössä, mutta ihan eripuolilla taloa.

Nainen siis esim. tulee meidän ovelle jo valmiiksi laittautuneen, salkku kädessä. Kysyy voisko lapset tulla siks ja siks aikaa, ennen kuin se sisko tulee. Tyyliin: "Pitäis olla jo puolen tunnin päästä keikalla, enkä saa ketään vahtimaan lapsia!! Oisko mitenkään mahdollista!!?" Sitten siinä hämilläni tilanteesta luapudun ja kysyn esim. syömisistä, onko syöneet milloin jne. Sitten se nainen jo menee menojaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja oikeastaan se ei edes ole minun asiani mitä se äiti tekee työkseen. Olen ollut vain utelias ja heitinpä tälläisen aloituksen mitä muille tulisi mieleen.

Jos oikeasti olet utelias, niin ava ihmeessä suusi ja kysy seuraavan kerran kun pyytää hoitoa. Ja sovi maksusta, etenkin jos sinä ruokit lapset.

Puhumalla nämä asiat selviää, ei nettipalstalla kyselemällä. Mutta ilmeisesti kuulut niihin tuppisuu suomalaisiin, jotka ei saa suutaan auki edes silloin kuin pitäisi...

Joo joo, kysymällähän se selviäisi :D Kunhan nyt aikani kuluks kyselin mitä muille tulee mieleen, uteliaisuuttani..

Nuo hoitoonpyytämis tilanteet on joka kerta niin hektisiä ts. "nopea tilanne" ettei ole ihan oikeasti silloin tullut mieleen kysyä mitä tekee. Ja koskaan muulloin en ko. naista nää, kun ei asuta ihan vieri vieressä. Samassa taloyhtiössä, mutta ihan eripuolilla taloa.

Nainen siis esim. tulee meidän ovelle jo valmiiksi laittautuneen, salkku kädessä. Kysyy voisko lapset tulla siks ja siks aikaa, ennen kuin se sisko tulee. Tyyliin: "Pitäis olla jo puolen tunnin päästä keikalla, enkä saa ketään vahtimaan lapsia!! Oisko mitenkään mahdollista!!?" Sitten siinä hämilläni tilanteesta luapudun ja kysyn esim. syömisistä, onko syöneet milloin jne. Sitten se nainen jo menee menojaan.

Miten tää nainen alunperin on osunut teidän ovelle kysymään? Nythän se tietenkin aina ilmestyy kysymään, kun on tottunut että sä katsot lapsien perään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja oikeastaan se ei edes ole minun asiani mitä se äiti tekee työkseen. Olen ollut vain utelias ja heitinpä tälläisen aloituksen mitä muille tulisi mieleen.

Jos oikeasti olet utelias, niin ava ihmeessä suusi ja kysy seuraavan kerran kun pyytää hoitoa. Ja sovi maksusta, etenkin jos sinä ruokit lapset.

Puhumalla nämä asiat selviää, ei nettipalstalla kyselemällä. Mutta ilmeisesti kuulut niihin tuppisuu suomalaisiin, jotka ei saa suutaan auki edes silloin kuin pitäisi...

Joo joo, kysymällähän se selviäisi :D Kunhan nyt aikani kuluks kyselin mitä muille tulee mieleen, uteliaisuuttani..

Nuo hoitoonpyytämis tilanteet on joka kerta niin hektisiä ts. "nopea tilanne" ettei ole ihan oikeasti silloin tullut mieleen kysyä mitä tekee. Ja koskaan muulloin en ko. naista nää, kun ei asuta ihan vieri vieressä. Samassa taloyhtiössä, mutta ihan eripuolilla taloa.

Nainen siis esim. tulee meidän ovelle jo valmiiksi laittautuneen, salkku kädessä. Kysyy voisko lapset tulla siks ja siks aikaa, ennen kuin se sisko tulee. Tyyliin: "Pitäis olla jo puolen tunnin päästä keikalla, enkä saa ketään vahtimaan lapsia!! Oisko mitenkään mahdollista!!?" Sitten siinä hämilläni tilanteesta luapudun ja kysyn esim. syömisistä, onko syöneet milloin jne. Sitten se nainen jo menee menojaan.

Miten tää nainen alunperin on osunut teidän ovelle kysymään? Nythän se tietenkin aina ilmestyy kysymään, kun on tottunut että sä katsot lapsien perään..

Meidän lapset on keskenään kavereita. Samalla luokallakin.
Lapset on kyllä puolin ja toisin kyläilleet molempien luona. Leikkivät lähes päivittäin toistensa kanssa.


Ekan kerran kysyi hoitoapua uutena vuotena. Menin tosi hämilleni kun 10:00 aikaan uuden vuoden aattona tuli ovelle ja ihan paniikissa kysyi otanko heidän yhden lapsista yöksi, hän joutui lähtemään toiselle paikkakunnalle "keikalle". Aneli ja aneli, ettei saa ketään muuta hoitamaan ja ihan paniikissa tuntui olevan. Hämilläni suostuin.. Aamulla sitten lapsen isä tuli hakemaan, se sovittiin jo edellisenä päivänä että isä tulee sitten.

Sen jälkeen on pikku hiljaa lisääntyneet nämä kyselyt hoitoavusta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja oikeastaan se ei edes ole minun asiani mitä se äiti tekee työkseen. Olen ollut vain utelias ja heitinpä tälläisen aloituksen mitä muille tulisi mieleen.

Jos oikeasti olet utelias, niin ava ihmeessä suusi ja kysy seuraavan kerran kun pyytää hoitoa. Ja sovi maksusta, etenkin jos sinä ruokit lapset.

Puhumalla nämä asiat selviää, ei nettipalstalla kyselemällä. Mutta ilmeisesti kuulut niihin tuppisuu suomalaisiin, jotka ei saa suutaan auki edes silloin kuin pitäisi...

Joo joo, kysymällähän se selviäisi :D Kunhan nyt aikani kuluks kyselin mitä muille tulee mieleen, uteliaisuuttani..

Nuo hoitoonpyytämis tilanteet on joka kerta niin hektisiä ts. "nopea tilanne" ettei ole ihan oikeasti silloin tullut mieleen kysyä mitä tekee. Ja koskaan muulloin en ko. naista nää, kun ei asuta ihan vieri vieressä. Samassa taloyhtiössä, mutta ihan eripuolilla taloa.

Nainen siis esim. tulee meidän ovelle jo valmiiksi laittautuneen, salkku kädessä. Kysyy voisko lapset tulla siks ja siks aikaa, ennen kuin se sisko tulee. Tyyliin: "Pitäis olla jo puolen tunnin päästä keikalla, enkä saa ketään vahtimaan lapsia!! Oisko mitenkään mahdollista!!?" Sitten siinä hämilläni tilanteesta luapudun ja kysyn esim. syömisistä, onko syöneet milloin jne. Sitten se nainen jo menee menojaan.

Miten tää nainen alunperin on osunut teidän ovelle kysymään? Nythän se tietenkin aina ilmestyy kysymään, kun on tottunut että sä katsot lapsien perään..

Meidän lapset on keskenään kavereita. Samalla luokallakin.
Lapset on kyllä puolin ja toisin kyläilleet molempien luona. Leikkivät lähes päivittäin toistensa kanssa.


Ekan kerran kysyi hoitoapua uutena vuotena. Menin tosi hämilleni kun 10:00 aikaan uuden vuoden aattona tuli ovelle ja ihan paniikissa kysyi otanko heidän yhden lapsista yöksi, hän joutui lähtemään toiselle paikkakunnalle "keikalle". Aneli ja aneli, ettei saa ketään muuta hoitamaan ja ihan paniikissa tuntui olevan. Hämilläni suostuin.. Aamulla sitten lapsen isä tuli hakemaan, se sovittiin jo edellisenä päivänä että isä tulee sitten.

Sen jälkeen on pikku hiljaa lisääntyneet nämä kyselyt hoitoavusta..

Miten hän on vastannut kysymykseen "mitä sä muuten teet työkses?" tai "mille keikalle oot menossa?"

Annas kun arvaan, et oo kysyny. Mua enempi hämmästyttää miksi et, kun ton kysymyksen voi kuka tahansa naapuriltaan kysyä jos kerran keskusteluväleissä ollaan.
 

Similar threads

Yhteistyössä