V
"vieras"
Vieras
siinähän ongelma on et kun en ole ollut kiero, en juorua, en hauku. olen ihmisenä hyvin antava. olen aina valmis auttamaan, ottamaan lapset kylään milloin vain, autan pihahommissa jos tarvitsee, lainaan auton, työkalut, olen tehnyt heille remonttia, kuuntelen murheet. mut silti mut jyrätään. no joo, näin jälkikäteen tajuan et ehkä hän oli masentunut. mut on sekin raivostuttavaa kun joskus harvoin nähtiin, nähdään, niin aina narisee kun on kiire ja väsynyt ja stressi ja mitään ei kerkiä ja joka paikkaan pitäis mennä yms. tulee itselleen vain niin tyhmä olo kun on miljoonasti tarjonnut apuani mut se ei koskaan kelpaa. ni ole sitten valittamatta!
mut joo. nyt on helpompi olla kun sain poistettua hänet elämästäni ja voin keskittyä niihin oikeisiin ystäviin joita minulla on.
Mutta jokaiselle joka ajattelee et kyl tiedät kun hiukan mietit. ni, oisko vaan helpompi sanoa suoraan, vai eikö rohkeus riitä? jospa paljastuu ettet itsekään ole ollut täydellinen...
Siis... Ihanko oikeasti luulet, että joku kuvittelee itse olevansa täydellinen? Joku muu kuin sinä siis (tuon tekstisi perusteella)...?
Kai tajuat, miten rasittavasti olet käyttäytynyt? Joo, ihan kiva tarjota apua, mutta jos ei toinen sitä halua ottaa sinulta vastaan, voi hänellä todellakin olla siihen syynsä. Ja joskus suurin apu on se, että saa edes ääneen valittaa ja ehkä vähän jopa sääliä. Ei aina tarvitse olla tyrkyttämässä ratkaisuja, joskus voisi ihan vain kuunnellakin ja taputtaa hartialle. Mutta että jos ei SINUN ratkaisusi/apusi kelpaa, niin ei saa edes valittaa? Olitpa tosi kiva kaveri joo...
Eikä kukaan tosiaan ole kenellekään tilivelvollinen. Jos ei jonkun seura (enää) kiinnosta, niin sitten ei kiinnosta. Piste.