Välikausihaalarin ostosta ja koosta. Myös kengistä kysyttävää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli tyttö on tällä hetkellä 1v 4kk ja n. 76cm pitkä. Meillä on tälle syksylle varattu Tähti Jonathanin välikausipuku koossa 80cm, mutta on vielä tosi iso. Semmosta mietin että ostanko pienemmän puvun ja toivon että tuo Jonathan mahtuu vielä keväällä? Lapsi aloittaa nyt pk:ssa ja ajattelin jos sen on huono touhuta ulkona tuo puku päällä.. :/

Entäs sitten kengät.. Onko kumpparit parhaat päiväkotiin? Vai pärjääkö gore-tex kengillä?

Kumpparit on hyvä olla sateisilla ilmoilla, vaikka olisi goretkin. Ne saa helpommin putsattua kurasta.

Onko miten hirveän iso, kun on kengät ja rukkaset päällä. Reilu saa olla (menee kohta fleece/villaväliasu alle), mutta ei niin iso, että menoa haittaisi.

Puvusta en osaa sanoa muuta kuin, että sovittamalla selviää.
Kengät: ehdottomasti kumpparit lisäksi. Goret on hyvät jos on kosteaa, mutta kumpparit sitten kun todella märkää ja rapakoita..

Lapsi tartvitsee useammat kengät joka tapauksessa. Meidän päiväkodissa on erikseen lapsilla kuravaate-narikka, siellä siis kuravaatteet ja kumpparit. Monesti vien vielä kevyesti kosteussuojatut housut varalle lapsen koriin. Mieluummin yksi vaate liikaa kuin liian vähän. Päiväkotipäivän aikana ei kovin kummoisia vaatetusmanöörejä voi tehdä.

Arvioi itse, miten lapsi pystyy liikkumaan ja touhuamaan täydessä ulkovarustuksessa. Minä en varmaankaan ostaisi toista haalaria ellei tuo ole totaalinen liikuntakilleri.

[QUOTE="vieras";22029567]Lapsi tartvitsee useammat kengät joka tapauksessa. Meidän päiväkodissa on erikseen lapsilla kuravaate-narikka, siellä siis kuravaatteet ja kumpparit. Monesti vien vielä kevyesti kosteussuojatut housut varalle lapsen koriin. Mieluummin yksi vaate liikaa kuin liian vähän. Päiväkotipäivän aikana ei kovin kummoisia vaatetusmanöörejä voi tehdä.

Arvioi itse, miten lapsi pystyy liikkumaan ja touhuamaan täydessä ulkovarustuksessa. Minä en varmaankaan ostaisi toista haalaria ellei tuo ole totaalinen liikuntakilleri.[/QUOTE]

Ei se kyllä totaalisesti liikkumista estä, on vaan niin tökerön näköinen kun haarat roikkuu polvissa ja on aivan liian leveä hoikalle tytölle..

[QUOTE="vieras";22029616]Ei se kyllä totaalisesti liikkumista estä, on vaan niin tökerön näköinen kun haarat roikkuu polvissa ja on aivan liian leveä hoikalle tytölle..[/QUOTE]

Ensi keväänä Jonathan on varmaan sopiva, joten voit toki nyt ostaa halutessasi pienemmän. Käyttöaika voi jäädä tosi lyhyeksi. Oletko kokeillut fleece-haalarin kanssa? Kelit saattaa viiletä nopeastikin.

pk:ssa lapset pukee usein itse. Se tarkoittaa, että sieltä voi jokunen välivaate unohtua.
Mä laitan syksyllä jonkun kirpparihaalarin ensi kylmille (vähän ohuempi/ei haittaa vaikka tärveltyy kurassa) ja uuden haalarin vasta kun on oikeasti pakkasta.

Ei haittaa vaikka haalari on vähän iso - saappaat ja tumput pitävät sen kyllä niin, ettei liiasta kankaasta ole haittaa.

[QUOTE="vieras";22029780]pk:ssa lapset pukee usein itse. Se tarkoittaa, että sieltä voi jokunen välivaate unohtua.
[/QUOTE]

Ei kyllä alle puolitoistavuotias pue itse päiväkodissa.

[QUOTE="vieras";22029616]Ei se kyllä totaalisesti liikkumista estä, on vaan niin tökerön näköinen kun haarat roikkuu polvissa ja on aivan liian leveä hoikalle tytölle..[/QUOTE]

Haalareissahan pitää ollakin kyykistymisvaraa, eli pitkähkö vartalo-osa. Kengät vaikuttavat. Jos "pysyy päällä" eikä lapsi itse tuskastu vaatteeseen, se on ok. Testaile nyt kun olette vielä kotosalla.

Yhteistyössä