Välillä v¤tuttaa anoppi...Mites teillä omanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onhan se kiva ja kaikkea juu, mutta minua raivostuttaa se selän takana puhuminen. Eli haukkuu minulle toista miniäänsä ja minua tälle toiselle miniälle.

Toinen juttu mitä en käsitä on sellainen, että sata kertaa on luvannut lähteä meidän nuorimmaisen kanssa vaunuajelulle, että saan siivota, imuroida jne rauhassa. Ei vielä ole lähtenyt, lapsi nyt vuoden.
Asuu samassa kaupungissa, joten se ei ole este.
Kolmanneksi jos tuo jotain kaupasta, kantaa meille kaikkea mitä ei syödä vaikka sanotaan, että me ILMOITETAAN jos tarvitaan jotain. Jos on pakko antaa, miksei anna rahana? Turhaan menee jukurtteja ja suuret määrät salaatteja roskiin, kun tuo sellaisia, mitä me emme syö. Juu, ja ollaan sanottu, ei mene perille.

ei mulla muuta. kiitos ja anteeksi. Miten teillä muilla menee anopin kanssa? Minkälaisia anoppeja teillä on? Tuletteko toimeen?

Mulla on ihana anoppi, tullaan hyvin toimeen ja jos on jotain negatiivista sanottavaa niin sanotaan suoraan eikä haukuta selän takana.
Appiukko on kans nykyään tosi hyvä tyyppi kun tajus lakata viinan kans läträämisen.

Eli kaikenkaikkiaan meillä on hyvät välit ja käydään mielellään ja usein anoppilassa tekemässä sieltä jotain raskaampia juttuja, joita vanhusten ei enää tarvikaan jaksaa.
Vastavuorosesti tirpalle löytyy hoitopaikka aina jos tarvetta on ja useamminkin vissiin sais viedä lellittäväks :D

Mun anoppi on ihana, en voisi parempaa edes toivoa! Rakastaa lapsenlapsiaan ylikaiken, hoitaa heitä aina kun voi tai haluaisi koko ajan viettää heidän kanssaan aikaa. Ja se tyyli millä heitä hoitaa on jotenkin niin ihana. Rakastaa myös lapsiaan aidosti. Ei koskaan puhu kenestäkään pahaa, on kiltein ja auttavaisin. Aivan ihana.
Ei voisi mulla parempaa anoppia tai lapsellani parempaa mummoa olla :)
Täytyykin muistaa kertoa tämä myös hänelle.

Minulla taitaa siis olla ainoa riesa anoppi :(.

entäpä ILMOITTAAKO ANOPPI, JOS ON TULOSSA KYLÄÄN? Minua korpeaa, että meille voi tulla kuin navettaan, tulostaanhan ei tarvitse ikinä ilmoittaa. Olen sanonut, että laita edes viesti tai rimpauta, jos olet tulossa. Tiedän tyrkkiä isommat romuläjät komeroon ja pestä vessan. Mutta ei. En minäkään mene kyläilylle ilmoittamatta!

minun anoppi on iäkäs ja mielenterveysongelmainen. Ei voida antaa lasta hänelle hoitoon eikä nyt kauheasti halua lapsen kanssaan seurustellakkaan, jos ollaan hänellä kylässä. Taitaa olla jo niin iäkäs, ettei enää muista miten lasten kanssa ollaan. Tykkää kyllä paljon meidän lapsesta ja kyselee kuulumisia ja on huolissaan, jos vaikka kipeä (on kyllä huolissaan koko ajan kaikesta). Oli iäkäs, kun sai oman poikansa ja sen jälkeen ollut aika rankka elämä. Enemmänkin me huolehditaan hänen asioistaan ja mielellään niin teemmekin. On vain niin hankala tapaus välillä. Ollaan muutettu omaan taloon vähän aikaa sitten, mutta ei halua meille tulla vaikka ollaan pyydetty. Vähän harmittaa lapsen puolesta, kun toisen puolen isovanhemmat eli minun vanhemmat ovat paljon läheisempiä ja tapaavat useammin. On anoppi aika katkera siitä vissiin välillä, mutta en tiedä mitä tehdä, jos hän ei pyynnöistä huolimatta halua tulla tai luoda suhdetta lapsenlapseensa. Kyyditkin saisi meiltä ja ruuat jne. Mutta ilmeisesti se on kivempi rypeä itsesäälissä..Käydään kyllä hänellä kylässä, mutta olisi se mukava, jos hänkin voisi meillä käydä edes kerran vuodessa.

Mun anoppi ei ole vielä kertaakaan hoitanut lapsenlastaan, joka on kohta 1,5v. Ei ole edes sylisää pitänyt yli puoleen vuoteen, ei uskalla ottaa, on luonteeltaan tosi arka. Ihan ok tyyppi, vaikkei juuri mitään puhukaan, ei koskaan soittele tms. Eipähän ainakaan puutu meidän perheen asioihin.

Mun anoppi on useimmiten ihan asiallinen, ja yritän ajatellakin niin. Mut toisaalta yhtä paljon se on myös, älyttömän utelias ja juoruileva. Ei välitä yhtään missä selittää kenenkin ihmisen asioita.

Sit tää tavaroiden ostelu. Jotenki tuntuu välillä pakonomaiselta tarpeelta ostaa VAIN JOTAKI, jostain kumman syystä. Ei välitetä mun näkökannoista, tai meidän mielipiteistä -vaikka sattuis sellaista kysymäänki.

: /:kieh::headwall:|O:vampire:

On kuitenki mun mieheni äiti ja ihan hyvä mummu lapsille. Joten ajankanssa on välillä jo oppinut, että antaa olla.:D mut silti toisinaan tuntuu et huoh..

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";22538895]Onhan se kiva ja kaikkea juu, mutta minua raivostuttaa se selän takana puhuminen. Eli haukkuu minulle toista miniäänsä ja minua tälle toiselle miniälle.

Toinen juttu mitä en käsitä on sellainen, että sata kertaa on luvannut lähteä meidän nuorimmaisen kanssa vaunuajelulle, että saan siivota, imuroida jne rauhassa. Ei vielä ole lähtenyt, lapsi nyt vuoden.
Asuu samassa kaupungissa, joten se ei ole este.
Kolmanneksi jos tuo jotain kaupasta, kantaa meille kaikkea mitä ei syödä vaikka sanotaan, että me ILMOITETAAN jos tarvitaan jotain. Jos on pakko antaa, miksei anna rahana? Turhaan menee jukurtteja ja suuret määrät salaatteja roskiin, kun tuo sellaisia, mitä me emme syö. Juu, ja ollaan sanottu, ei mene perille.

ei mulla muuta. kiitos ja anteeksi. Miten teillä muilla menee anopin kanssa? Minkälaisia anoppeja teillä on? Tuletteko toimeen?[/QUOTE]

eiköhän kaikki me ihmiset aiheuteta "välillä vi*******" ilmiötä läheisillemme

[QUOTE="vieras";22539051]Minulla taitaa siis olla ainoa riesa anoppi :(.

entäpä ILMOITTAAKO ANOPPI, JOS ON TULOSSA KYLÄÄN? Minua korpeaa, että meille voi tulla kuin navettaan, tulostaanhan ei tarvitse ikinä ilmoittaa. Olen sanonut, että laita edes viesti tai rimpauta, jos olet tulossa. Tiedän tyrkkiä isommat romuläjät komeroon ja pestä vessan. Mutta ei. En minäkään mene kyläilylle ilmoittamatta![/QUOTE]

Ei anoppivitsit ihan turhasta ole syntyneet. Minulla on myös riesa anoppi, puhdasta pahuutta sanon minä. :D Soittaa kyllä tullessaan ja onneksi asuu yli sadan kilometrin päässä..

Haukkuu ihan kaikkia selän takana, komentelee, vittuilee, holhoaa ym. ja hän ei todellakaan ole yleensä oikeassa, hän vain olettaa meidän olevan idiootteja ja tietävänsä meidän asiat paremmin kuin me itse. Sellainen perinteinen peripohjalainen keski-ikäinen nainen.

Mulla myös ihanat joo... Anoppi on kaappijuoppo jonka kanssa en oo tainnut kauheesti koskaan edes puhua vaikka oon ollut miehen kanssa 7 v. Ja naimisissa siitä 5 vuotta, silti anoppi esitteli mut viimeksikin eräissä juhlissa poikansa tyttöystävänä. Se kertoo jo jotain :D

Ja sitten appiukko... Pröystäillään rahalla, vaikka sitä ei edes ole, mut otetaan vaikka kamalat lainat jotta saadaan hieno ja kallis auto jota näytellä naapureille... Puututaan toisten asioihin etc. Paras sen homma tais olla kerran kun aikoja sitten mies oli lähtenyt ryyppyreissulle ja laittoi puhelimensa kiinni. Appi sitten yritti soitella mulle, en tiedä miksi sille yhtäkkiä tuli kamala hätä tavoittaa poikansa... No kuitenkin, en viitsinyt sanoa että poikansa on juomassa, niin sanoin että meillä oli vähän riitaa enkä tiedä missä hän on mutta tulee varmaan huomenna kotiin. Niin appi kysyy MULTA 'Ai sulla on sitten taas siellä joku muu mies?' Olin vähän että häh, en ole koskaan todellakaan pettänyt miestäni tai mitään :D Sen jälkeen en oo ton ukon kanssa puhunut, sen verran meni hermot, ja tuntuu kyllä ettei sillä oo ihan kaikki kunnossa nupissa kun tollasia keksii.

Eipä olla väleissä :) en ole eukkoa nähnyt nyt kolmeen vuoteen ja siitä olen kiitollinen. Pintaliitäjä pyrkyri,joka käyttää ihmisiä hyväkseen,manipuloi ja syyttää kaikkia muita omista tekosistaan. Ja sit ihmettelee kun puoli sukua on pistäny välit poikki. Appiukko sen sijaan on ihana,ovat eronneet.

eiköhän kaikki me ihmiset aiheuteta "välillä vi*******" ilmiötä läheisillemme

Sä et taida olla nainen? Olet varmaan kuitenkin huomannut, että naiset eivät ole lojaaleja toisilleen miesten tapaan?

Monilla, etenkin vanhemmilla, naisilla on tarve hierarkiseen arvojärjestykseen. Tietenkin hän itse on se matriarkka, joka on vaikutusvaltaisin ja älykkäin, muiden tehtävä on häntä totella ja kumarrella alempiarvoisina. Tätä vähättelyä sitten yritetään antaa ilmi kaikessa käytöksessä, jotta (nuorempi) ymmärtäisi oman asemansa. Oman äidin kanssa tämä kuvio on tuttu ja monesti murrosiässä murrettu, mutta kun tähän törmää aikuisiällä miehensä äidin toimesta, niin ketutusta on tarjolla.

Siinä anoppi-ilmiötä minun silmin.

Täällä totaalisen väsyneitä kyseiseen henkilöön tällä hetkellä. NIIN negatiivinen ihminen, mikään ei koskaan hyvin, kaikesta pitää etsiä huonot puolet. Huonokuntoinen ja henkisesti epätasapainoinen, ei uskalleta jättää lasta hänen kanssaan kun vessakäynnin ajaksi... Itse ei tätä tietenkään ymmärrä vaan kieltää kaiken. Ois ihanaa kun ois normaali ihminen. Ollaan muutenkin aivan eri puolilta maailmankaikkeutta.

[QUOTE="zenn";22539299]Sä et taida olla nainen? Olet varmaan kuitenkin huomannut, että naiset eivät ole lojaaleja toisilleen miesten tapaan?

Monilla, etenkin vanhemmilla, naisilla on tarve hierarkiseen arvojärjestykseen. Tietenkin hän itse on se matriarkka, joka on vaikutusvaltaisin ja älykkäin, muiden tehtävä on häntä totella ja kumarrella alempiarvoisina. Tätä vähättelyä sitten yritetään antaa ilmi kaikessa käytöksessä, jotta (nuorempi) ymmärtäisi oman asemansa. Oman äidin kanssa tämä kuvio on tuttu ja monesti murrosiässä murrettu, mutta kun tähän törmää aikuisiällä miehensä äidin toimesta, niin ketutusta on tarjolla.

Siinä anoppi-ilmiötä minun silmin.[/QUOTE]

no tokihan voi rassata jos asian ottaa juurikin noin eikä ihmisenä sitä anoppia jolla on hyvät ja huonot päivät siinä missä muillakin ja joka mahdollisesti on siitä aikuisesta lapsestaankin hieman huolestunut

[QUOTE="zenn";22539299]Sä et taida olla nainen? Olet varmaan kuitenkin huomannut, että naiset eivät ole lojaaleja toisilleen miesten tapaan?

.[/QUOTE]

Heheh hehe... missähän tynnytrissä sinä olet kasvanut, kun kuvittelet että kaikki miehet ovat lojaaleja toisilleen. Voin kuule kertoa, että ei todellakaan pidä paikkansa. Ja aivan samoin, onnkesi omassa lähipiiristäni löytyy lukuisia naisia (anoppi mukaanlukien) joka on varsin lojaali muita naisia kohtaan.

no tokihan voi rassata jos asian ottaa juurikin noin eikä ihmisenä sitä anoppia jolla on hyvät ja huonot päivät siinä missä muillakin ja joka mahdollisesti on siitä aikuisesta lapsestaankin hieman huolestunut

Minulla on anoppi sieltä pahimmasta päästä, tämä on kunnioittavin tapa käsitellä häntä. :)

Eli niitä hyviä päiviä on hirveän vähän jos hän on noiden edellä mainittujen lisäksi alkoholisoitunut ja hänellä on mielenterveysongelmia, eikä osoita lainkaan kunnioitusta meitä kohtaan aikuisina ihmisinä, eikä perheenä. Me aikuiset kolmekymppiset lapset olemme paremmassa jamassa henkisesti ja samassa taloudellisessa asemassa kuin he. Tunnen kyllä sympatiaa häntä kohtaan, mutta se ei riitä tasapainottamaan tilannetta, ellei hän edes yritä ymmärtää.

Heheh hehe... missähän tynnytrissä sinä olet kasvanut, kun kuvittelet että kaikki miehet ovat lojaaleja toisilleen. Voin kuule kertoa, että ei todellakaan pidä paikkansa. Ja aivan samoin, onnkesi omassa lähipiiristäni löytyy lukuisia naisia (anoppi mukaanlukien) joka on varsin lojaali muita naisia kohtaan.

Pitääkö minun sitten vastineeksi haukkua sinua henkilökohtaisella tasolla? Kultaseni, maailma on mustan ja valkoisen lisäksi täynnä harmaan sävyjä. Et voi väittää, ettei lojaalius olisi yleisempää miesten keskuudessa kuin naisten. Ajatellaan vaikkapa miesten hyvävelikerhojen määrää ja sitten naisten vastaavia kerhoja. Tietääkö kukaan mitä zonta-naiset ovat saaneet aikaiseksi, vaikkapa vapaamuurareihin verrattuna? Toki nykyään sukupuolien roolit ovat jokseenkin sekoittuneet ja miehissäkin on enenemässä määrin juoruilevia ja ilkeämielisiä pikkusieluja, mutta silti he häviävät naisille, me olemme julmempi sukupuoli. Naiset kilpailevat keskenään ja miehet tekevät saman yhdessä, valitettavasti se yleensä näin menee.

Miun anoppi on yksinkertaisesti ja lyhyesti sanottuna ITSEPÄINEN

-Ruoka-asiat -> joo, me ei edelleenkään käytetä sitä voita anoppi kulta, kyllä ne kaikki paistuu ihan tavallisella paistorasvallakin (kaikki muut rasvat kuulemma närästää tai niissä on sivumaku?!).

Paprika, kukkakaali, kurkku ja pizza närästää ehdottomasti kaikkia, myös lapsiakin. Meidänkään lapselle ei saisi syöttää kuin porkkanaraastetta ja puolukoita (mitä anoppi ainoastaan syö). Jos joskus ostetaan pitsaakin, anopin pitää väkisin ruinata yksi pala siitä itselleen ja sitten saada haukkua kuinka tulista ja mausteista ja yäk koko pitsa on :D Miksi se edes sitten haluaa sen yhden palan? :D
Vanhimmalla pojalla on sappikiviä, vika on kuulemma grilliruuissa, eikä hänen käristetyissä makkarakastikkeissa ja tirripaisteissaan?

Meidän lapsi - sillä oli ehdottomasti koliikki (vaikkei vissiin ollut), ja jotain hemmetin maitorupea otsassa vaikka se on syntymämerkki ja sitä kutsutaan enkelin suudelmaksi prkl! :D
Mä annan edelleen maidon sylissä ennen nukkumaan menoa, anopin pitää väkisin se tukkia lapsi sen pullon kanssa sänkyyn, koska hänen lapset on niin nukahtaneet.

Jooh, en jaksa edes kaikkea alkaa sepustamaan, kaikesta hän sanoo vastaan, mut mä vaan hymyilen ja nyökkäilen :D Joskus tietenkin palaa pinna ja pahasti ja silloin vähän räppäsen takasin :D

Muuten kyllä tosi reilu ja ymmärtäväinen, mutta itsepäisempää ihmistä en maailmassa tiedä... Vaikka yrittää selittää asiat miten ne on, ne menee toisesta korvasta sisään ja toisesta tulee ulos...

Yhteistyössä