Välinpitämätön mummi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taikatuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Taikatuuli

Vieras
Tyttäremme täytti tänään 2 vuotta. Mutta niinkuin niin monta kertaa aiemminkin, petyin jälleen. Lapsen mummi (eli anoppini) ei taaskaan vaivautunut muistamaan lapsenlastaan. Ei edes postikorttia tai puhelinsoittoa. Ei ollut lapsen ristiäisissä eikä ole ollut kertaakaan syntymäpäivillä...
Anopillani on 5 lastenlasta ja heidän synttäreilleen pääsee kyllä (sekä tottakai ristiäisiin). Meidän välimatka on 50 kilometriä, mutta valittaa ettei ole kyytiä. Toisille lapsenlapsille matkaa on 200 kilometriä, sinne pääsee kyllä.
Mieheni lähettää äidilleen joka kuukausi rahaa (anoppi on muka persaukinen). Raha kelpaa, muttei jaksa muistaa vanhimman poikansa ainutta lasta...
Miehen siskokaan ei voinut tulla synttäreille, koska "sunnuntaisin ei jaksa lähteä minnekään"...
Anoppini ei ole käynyt meillä kertaakaan. Heillä käydään pari kertaa vuodessa.
Harmittaa kun lapsi tulee siihen ikään, että alkaa ymmärtämään että serkut on "mummille" tärkeämpiä kuin hän :(

Alkuperäinen kirjoittaja kettuli:
Voi ei... Tosi kurjalta tuntuu puolestanne... Onko miehesi ottanut asian puheeksi äitinsä kanssa...

Ei ole ottanut, ei... tappeluhan siitä syntyy jos edes mainitsen asiasta miehelleni!
Mun vanhemmat tekee kaikkensa, järjestivät lapsen synttäritkin ja muutenkin lapseni on heille kaikki kaikessa. Mua vaan surettaa ihan kamalasti se kun lapseni alkaa ymmärtämään, ettei merkitse toiselle mummilleen yhtään mitään.

no onpa ikävän kuullonen tilanne :o en kyl tiedä mitä tekisin. Parempi se on kai poissa pysyä jos ei lapsi kiinnosta ja vaihtoehtoisesti näyttäisi sen lapsen edessä lapselle? Ihan kamalaa kyllä lapsen kannalta ja uskon että tuntuu myös teistä tosi pahalta!

Voimia :flower:

Onneksi edes omat vanhempasi ovat kiinnostuneita.. Jos miehelläsi on äitisi kanssa joku vanha kauna joka sitten johtaa tällaiseen välttelyyn ja välinpitämättömyyteen...? Vaivaako asia miestäsi mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja Taikatuuli:
Voi ei... Tosi kurjalta tuntuu puolestanne... Onko miehesi ottanut asian puheeksi äitinsä kanssa...

Ei ole ottanut, ei... tappeluhan siitä syntyy jos edes mainitsen asiasta miehelleni!
Mun vanhemmat tekee kaikkensa, järjestivät lapsen synttäritkin ja muutenkin lapseni on heille kaikki kaikessa. Mua vaan surettaa ihan kamalasti se kun lapseni alkaa ymmärtämään, ettei merkitse toiselle mummilleen yhtään mitään.

mut onneks on ees 1 mummi joka välittää.parempi sekin kun ei mitään.

Onneksi edes omat vanhempasi ovat kiinnostuneita.. Jos miehelläsi on äitisi kanssa joku vanha kauna joka sitten johtaa tällaiseen välttelyyn ja välinpitämättömyyteen...? Vaivaako asia miestäsi mitenkään?

En usko, että on vanhoja kaunoja... mieheni raha kelpaa anopilleni kyllä. Kiitos myötäelämisestä. Mulla alkaa olemaan voimat loppu.

Oletko itse puhunut mummille? Niinkuin aloitit tämän keskustelun, eli lapsen näkökulmasta. Että miten tahtoisit, että lapsesi saisi mummin kuten serkkunsa.

Jaksamista. kurja tilanne.

PS. onko jotain syytä tähän esim, miehesi ja sisarustensa isät ovat eri ja jotain skismaa löytysi sieltä?

Näin se vaan menee joidenkin kohdalla.meilläkin oli anoppi alkuun aika viilee synttäreille tulija mutta nykyjään käy kyllä kerran kesässä kun lapsia useampi.Kun nämä toiset lapsenlapset jo niin isoja ja eivät oikein välitä syystä tai toisesta käydä hänen luona enää.Olen jotenkin vaan oppinut elämään tämän asian kanssa.Onneksi toinen mummi välittää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oletko itse puhunut mummille? Niinkuin aloitit tämän keskustelun, eli lapsen näkökulmasta. Että miten tahtoisit, että lapsesi saisi mummin kuten serkkunsa.

PS. onko jotain syytä tähän esim, miehesi ja sisarustensa isät ovat eri ja jotain skismaa löytysi sieltä?

Miehelläni ja sisaruksillansa on kyllä eri isät.

Ikävää, että tilanne on sinusta ikävää. Miksi miehesi suuttuisi, jos keskustelisitte asiasta :o Kyllä kai hänkin näkee tilanteen?

Sen voin sanoa, että ei lapsesi suurempia tule varmaankaan kärsimään vaikka ei olisikaan niin tärkeä kuin serkut. Minä nimittäin en ollut niin tärkeä kuin serkkuni omalle mummulleni, mutta ei se minua haitannut tai korkeintaan silloin kun riitelin serkun kanssa ja mummi puolusti serkkua vaikka selvästi hän oli tehnyt väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miehelläni ja sisaruksillansa on kyllä eri isät.

Olisko karttaminen siis sieltä jotenkin peräisin? Sinänsä kyllä minusta lapsen etu tässä on tärkein eikä aikuisten vanhat jutut, joihin lapsi ei ole mitenkään osallinen. Jos mies ei suostu puhumaan, ottaisin asian itse nätisti puheeksi mummin kanssa. Ja jos ei se auta, jättäisin mummin vastuulle suhteen kehittämisen lapsen kanssa.Voimia!

Yhteistyössä