VALION MAITO POIS, MINÄ VAIHDAN KAUPPAA!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rehki

Vieras
Nonii. Poistakaa vaan valion maidot tietyistä kaupoista. Kävikö mielessä mikä tappio siitäki tulee.
Minä ainakin vaihdoin kauppaa samantien. Eipä tarvi enää euromarketissa käydä. Se taisi olla samalla Ideaparkin euromarketin loppu. Siellä kun saa muutenkin aina vanhoja homeisia kasviksia, ja sakkiakaan ei paljoa ole..
Ja nyt vielä maidot.. jaa-a...

Mää en jaksa uskoa et ideaparkin euromarketti kauaa tolla tyylillä vetelee.
Kasvikset hedelmät yms.. ne on kamalan näkösiä!! Olen valittanu, eikä mitään pahotellu edes. Oudoksu minua vain. Ja kyl mää haluan valion maitoni jatkossaki.
Moni muukin tuote puuttuu just tosta euromarketista mitä muualta saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä taas ostan vain pakon edessä Valion maitoa, kun se on kalliimpaa :xmas: nuuka mikä nuuka.

Mutta jos Ingmannin maito tulee ruotsalaisista lehmistä, niin mieluimmin suosin kalliimpaa suomalaista

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä taas ostan vain pakon edessä Valion maitoa, kun se on kalliimpaa :xmas: nuuka mikä nuuka.

Mutta jos Ingmannin maito tulee ruotsalaisista lehmistä, niin mieluimmin suosin kalliimpaa suomalaista

Jaa- no täälläpäin suomea on tuo Ilmajoen meijerin maito Valion rinnalla- mä ostan sitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Huom. Ingmannilla on "suomalaista" ja "ruottalaista" maitoa, ne on erilaisissa purkeissa! se ruotsalainen on sellanen laikukas

Ihan oikeasti, en tiedä onko makuaistissani jotain vialla, mutta Valion ja Ingmannin maito maistuu aivan erillaiselle. Jostain syystä suuhuni jää ihan törkeän pahamaku jälkimmäisestä maidosta. Yleensä juon aina ruoan kanssa vettä, mutta jos otan maitoa, niin kyllä sen pitää olla Valiolta. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Ihan oikeasti, en tiedä onko makuaistissani jotain vialla, mutta Valion ja Ingmannin maito maistuu aivan erillaiselle. Jostain syystä suuhuni jää ihan törkeän pahamaku jälkimmäisestä maidosta. Yleensä juon aina ruoan kanssa vettä, mutta jos otan maitoa, niin kyllä sen pitää olla Valiolta. :xmas:

Valion maito tuleekin savosta:)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
kyllä sitä maitoa valmistaa muutkin kuin valio ja ingman.... ja ihan suomalaista maitoa..

:D Ei sitä maitoa kukaan valmista, se tulee lehmän utareesta!

kylläpäs siinä nyt ollaan niin näsäviisasta
korjaus: Kyllä sitä maitoa jatkokäsittelee muutkin kuin valio ja ingman

Lapsellista,lapsellista...! Asiahan menee näin, kylmä tosiasia, ostakaa vaan halvempaa, olipa minkä maalaista tahaansa, nauttikaa siitä 20?/vuodessa mikä teille jää enemmän rahaa käteen, kun suositte ulkomaalaista maitoa..sillä rahallahan saa vaikka mitä..esim.n.neljä tupakkiaskia...mutta, mutta..älkääpä sitten itkekö, kun tulee aika jolloin kaupoissa ei ole mitään kotimaista tarjolla....ja ehkäpä silloin on jollakin nälkä, ihan oikee nälkä!!!!! Se aikakin on viellä edessä tällä menolla, mutta kukapa sitä nyt ajattelisi, kunhan vaan maataloustuotanto saatais jollaon konstilla tapettua!

siis jos myyntiaika on lopussa, pakkaukset rikotaan ja heitetään sekaroskiin. siis niitä ei voi enää käyttäää ruuaksi kukaan. eikä niitä erotella biojätteeseen.

mulle on ihan sama mitä myyvät mutta minä en tule niistä puljuista ostamaan ihan heti yhtään mittän!

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:

Valion maito tuleekin savosta:)

Kyllä sitä muualtakin tulee =)

Siwa, Valintatalo ja Euromarket luopuvat Valion maidoista hinnan vuoksi

11.03. - 08:54 (Luotu: 08:52)

Siwoja, Valintataloja ja Euromarketteja pyörittävä Suomen Lähikauppa Oy siirtyi tuoremaidoissa Valion tuotteista Arla-Ingmanin suomalaiseen maitoon. Tavarantoimittajan muutos koskee noin 700 myymälän maitohyllyjä ja tuli voimaan maaliskuun alusta.

Pääsyynä ratkaisuun oli maidon tukkuhinta, joka jäi Valiolla liian korkeaksi tällä kertaa. Suomen Lähikaupan tuotehallinnasta vastaavan johtajan Jussi Tolvasen mukaan Lähikaupan hintakilpailukyvyn varmistamiseksi ratkaisu oli oikea.

Tuotteista vaihdettiin kymmenkunta: rasvaton, kevyt ja täysmaito, ykkösmaito sekä kahvi- ja ruokakermat. Lähikauppa jatkaa edelleen muiden Valion maitotuotteiden myyntiä.

Vain suomalaista
- Muissa maitotuotteissa hyvä yhteistyö Valion kanssa jatkuu. Maitojen osuus oli 30 prosenttia myymistämme Valion tuotteista, 70 prosenttia pysyy hyllyillä, sanoo Tolvanen.

Hän painottaa, että ketjun kaupoissa myytävä Arla-Ingmanin maito on pelkästään suomalaista maitoa. Porin alueella maitojen toimittajana jatkaa edelleen Satamaito.

Arla-Ingmanin tölkeissä oleva maito on suomalaista ja Arla-logoinen taas ruotsalaista tuontimaitoa.

Ruotsissa maidon tuottajahinnat ja tukkuhinnat ovat tällä hetkellä Suomea halvempia ja Arlankin maitoa Suomen markkinoilta löytyy.

Valion tuoretuotejohtajan Annika Hurmeen mukaan kaupanteko on jatkuvaa neuvottelua.

- Ainahan se on ikävää, mutta luotamme tuotteisiimme ja siihen, että niille riittää kysyntää markkinoilla, sanoo Hurme.

- Meillä on ollut aiemminkin myynnissä Arla-Ingmanin maitoja ja ehkä asiakkaat ovat tottuneet niihin, arvelee Tampereen Euromarketin päivittäistavarakaupan myyntipäällikkö Jari Hamunen.

Suomen Lähikaupan kaupat laskivat muutamalla sentillä maidon hintaa maaliskuun alusta tavarantoimittajan vaihtuessa. Tampereen Euromarketissa litra rasvatonta tai kevytmaitoa maksoi tiistaina 0,95 euroa, kun hinta helmikuussa oli 0,97 euroa.

Olli-Pekka Nissinen

Aamulehti

On se nyt kumma että hirvee haloo jos valion maitoa ei myydä joissakin kaupoissa!! Aivan kuin Valio olisi ainoa yritys jonka kautta saa suomalaista maitoa!
Me ostamme yleensä, Maitokolmion maitoa, pirkka maitoa, ilmajoen maitoa ja ne kaikki on suomalaista maitoa!! Joutsenmerkki takaa sen. Ja lidlistäkin saa suomalaista maitoa, eli älkää nyt palvoko liiaksi sitä valion merkkiä..

http://yle.fi/uutiset/alueelliset_uutiset/keski-suomi/2009/02/valio_laskee_tuottajahintoja_545829.html

http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/arkistot/talous/2009/02/799133

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=396831&Title=Valio+laskee+maidon+tuottajahintaa

Alkuperäinen kirjoittaja <<<:
On se nyt kumma että hirvee haloo jos valion maitoa ei myydä joissakin kaupoissa!! Aivan kuin Valio olisi ainoa yritys jonka kautta saa suomalaista maitoa!
Me ostamme yleensä, Maitokolmion maitoa, pirkka maitoa, ilmajoen maitoa ja ne kaikki on suomalaista maitoa!! Joutsenmerkki takaa sen. Ja lidlistäkin saa suomalaista maitoa, eli älkää nyt palvoko liiaksi sitä valion merkkiä..

Maitokolmio pakkaa Pirkka maidot. Itellä se käsitys että pienempien meijerien maidot on tuoreempaa. Niitä kuskataan vähemmän pitkin Suomea. Ja esim Valiolla on maidossa pitempi myyntiaika mitä Maitokolmiolla, vaikka samaa tavaraa se loppujen lopuksi on.

Yhteistyössä