"valitsemanne numero ei ole käytössä"....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja numeroni on salainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

numeroni on salainen

Vieras
Jännempi juttu; kännykkään oli tullut puhelu ja soittajan numero näkyi. Sitä ei löytynyt Fonectan numeropalvelusta mutta utelias kun olin päätin soittaa tuohon numeroon. Normaalin hälytysäänen jälkeen sieltä tuli vain tämä "valitsemanne numero ei ole käytössä, olkaa hyvä ja tarkistakaa numerovalintanne".

Mielenkiinnosta kyselen kuinka ihmeessä tämä voi olla mahdollista, osaavatko ns. huijarisoittajat todellakin käyttää jotain olematonta puhelinnumeroa vai mitä tässä on tapahtunut.

Mulle soitettiin kerran KELA:sta noin, numero näkyi mutta kun koitin soittaa takaisin, tuli ilmoitus ettei numero ole käytössä. Ilmeisesti se numero oli vain "yhdensuuntaisia" puheluita varten. Myöhemmin tuli kyllä tekstiviesti, jossa kerrottiin että KELA yrittää tavoitella, soittaisitko takaisin.

[QUOTE="vieras.";29571475]Mulle soitettiin kerran KELA:sta noin, numero näkyi mutta kun koitin soittaa takaisin, tuli ilmoitus ettei numero ole käytössä. Ilmeisesti se numero oli vain "yhdensuuntaisia" puheluita varten. Myöhemmin tuli kyllä tekstiviesti, jossa kerrottiin että KELA yrittää tavoitella, soittaisitko takaisin.[/QUOTE]

Ei ole tekstiviestiä näkynyt...ja tämä numero ei ole se jonka olen Kelalle ja muualle antanut koska tämä on tosiaan omaan käyttöön ja salainen enkä halua että kukaan koskaan soittaa työasioita vapaa-aikanani vapaa-ajan puhelimeen.

No onneksi tämä ei ole mitenkään maata kaatava asia, olisi vaan jännä tietää miten voi olla olemassa yhdensuuntaisia puhelinnumeroita kun ei sellaisia koskaan esitellä numeroa otettaessa : ) (ei ehkä olisi kamalan suosittu"otatko tälläisen numeron josta sinä voit soittaa mutta johon kukaan ei voi soittaa sinulle" )

Mua ärsyttää nää puhelinmyyjät. Ihan kun ne ei tajuaisi, että osaan itse tilata kaiken mitä tarvitsen. Yrittävät myydä jotain, mitä en tarvitse.
Lisäksi ärsyttää se, että ne soittavat numerooni vaikka istuisin vessassa. Ei mitään rajaa. Oli aamu tai ilta.
Eikö tällaista häirintää ja ahdistelua voi lainsäätäjän puitteissa lopettaa? Kun ostaa puhelimen ja liittymän ja maksaa niistä, sitä ei todellakaan tee siksi, että jotkut ärsyttävät puhelinmyyjät voivat soitella ja yrittää pakkomyyntiä.

Yhteistyössä