V
"vieras"
Vieras
Miehen serkku menee naimisiin kahden viikon päästä. Häät on toisella puolella Suomea ja tarkoitus oli samalla tehdä pieni kesälomareissu lasten kanssa. Lapset jo odottavat matkaa ja olemme tietysti ilmoittautuneet häihin ja meille on myös varattu majoitus, minkä hääpari kustantaa. Nyt kummini kuoli yllättäen ja hautajaiset osuvat tietenkin samalle päivälle. Pienenä olin kummini kanssa paljon, mutta nyt en ole nähnyt useampaan vuoteen ja lapseni esim. eivät häntä muista. Ovat muutaman kerran nähneet. Olisin mennyt hautajaisiin ilman muuta perhettä äitini kanssa.
Eli mitä mieltä olette, kumman valitsen? Itse poden huonoa omaatuntoa, jos en mene hautajaisiin. Mutta voinko taas viedä lapsilta kesälomareissun ja kauan odotetut häät? Äitini menee hautajaisiin joka tapauksessa ja laskisi yhteisen kukkavihkomme. Itse kärsin, valitsen kummin vain. Mies hyväksyy päätökseni, mutta on itse häiden kannalla juuri lasten takia. Auttakaa ja kertokaa näkökulmia!
Myös mummini kuoli ja meillä on hautajaiset viikon päästäkin, mihin lapset ja mies kyllä tietenkin osallistuvat.
Eli mitä mieltä olette, kumman valitsen? Itse poden huonoa omaatuntoa, jos en mene hautajaisiin. Mutta voinko taas viedä lapsilta kesälomareissun ja kauan odotetut häät? Äitini menee hautajaisiin joka tapauksessa ja laskisi yhteisen kukkavihkomme. Itse kärsin, valitsen kummin vain. Mies hyväksyy päätökseni, mutta on itse häiden kannalla juuri lasten takia. Auttakaa ja kertokaa näkökulmia!
Myös mummini kuoli ja meillä on hautajaiset viikon päästäkin, mihin lapset ja mies kyllä tietenkin osallistuvat.