Valittaisitko kerhon-ohjaajasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nomparelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nomparelli

Vieras
yksi äiti oli kysynyt pojaltaan,että millainen on uusi kerhotäti?Poika oli sanonut,ettei tiedä kun ei ole oikein koskaan jutellut sen kanssa.Nyt tuli valitus mulle pojan lausunnon perusteella!Olen kyllä jutellut pojan kanssa,mutta en kovin paljoa,sillä hän on aika villi ja leikkii ja viihtyy kavereittensa kanssa kun on vapaan leikin aika.Myös kuulemma yksi arka tyttö hoitajansa mukaan pelkää minua,tänäänkin pelattiin palapeliä ja juteltiin mukavia.Kerhon tuokiot ohjaa työ parini.Minä taas olen pienempien ryhmän tuokioiden vetäjä ja tuosta ryhmästä ei ole tullut valituksia.Onkohan tässä vanhemmat yhdessä keskustellessaan tehnyt kärpäsestä härkäsen?Töissä olen ollut vasta 3kk.

Ne pienet ei vielä puhu kotona..

Mut asiaan, eli lapset on yksilöitä samoin niiden vanhemmat.. Ihmiset kokee asioita niin eri tavalla. Kyllä muakin pelottaa jotkut ihmiset ja en pidä kaikista, se vaan on niin..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ne pienet ei vielä puhu kotona..

Mut asiaan, eli lapset on yksilöitä samoin niiden vanhemmat.. Ihmiset kokee asioita niin eri tavalla. Kyllä muakin pelottaa jotkut ihmiset ja en pidä kaikista, se vaan on niin..
pienillä tarkoitan 4v

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lisää kommentteja,asia vaivaa mua todella.Tosi huonoilla fiiliksillä menen töihin huomenna..

No joidenkin lasten ja yleensä nuo villien yh-lasten äidit on sellaisia valittajia. Kasvattavat lapsensa röyhkeiksi ja ovat sitä itsekin.

Ei olsii tullut vaatimattomaan mieleeni koskaan olettaaa, että kerhoon mennään juttelemaan kerhotätien kanssa kahden kesken.ONhan se kova homma valvoa 10 kappaletta 3-4 v termiittiä.

Nämä yhden lapsen äidit ovat sellaisia valittajia..

Se on tätä minä minä minä- ajattelua. Vain minun lapsi keskustelemaan tätin, kanssa, muuthan voi laittaa vaikka jonnekin häkkiin. Vain minä ja vain minun lapsi.

noiden röyhkeiden kanssa on oltava jämäkkä, samoin lapsen kanssa. Lapsi nurkkaan, jos ei usko tai kiusaa muita. Akalle sanot heti suoraan, että et ole muidenkaan lasten kanssa keskustellut, ja hän voi tulla kerhoon auttamaan leikittämisessä ja askartelussa. Ehkä ei tiedä mitä on olla usamman kuin yhden termiitin kanssa.

Ja vielä yksi asia. Röyhkeimmät tekevät noin juuri sellaisele, joka on vasta alkanut. Haluaa, että sinä keskityt vain hänen lapseensa. Ihan on tuttua. Joka ryhmässä on tällainen äiti tai kaksi, jotka haluavat tehostaa itsetuntoa, ja hyökkäävät kimppuun, kun uskovat, että olet vielä heikoilla. Sinua ei tunneta, tai sinulla ei vielä ole ystäviä. Jos olisit ollut 10 vuotta töissä ja sinulla olisi ystäviä ja vaikutusvaltaa, saisit tehdä työn 10 kertaa huonommin, ja olisit hieno kerhotäti. Tai kukaan ei kyseenalaistaisi mitään. Uusia sorretaan aina. Joka työpaikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lisää kommentteja,asia vaivaa mua todella.Tosi huonoilla fiiliksillä menen töihin huomenna..

No joidenkin lasten ja yleensä nuo villien yh-lasten äidit on sellaisia valittajia. Kasvattavat lapsensa röyhkeiksi ja ovat sitä itsekin.

Ei olsii tullut vaatimattomaan mieleeni koskaan olettaaa, että kerhoon mennään juttelemaan kerhotätien kanssa kahden kesken.ONhan se kova homma valvoa 10 kappaletta 3-4 v termiittiä.

Nämä yhden lapsen äidit ovat sellaisia valittajia..

On niitä muissakin kuin yhden lapsen perheissä ja yh äideissä...
Valittajia meinaan. Ei sovi yleistää

No en todellakaan valittaisi tuollaisesta. Vähän tulee sellainen olo, kuin sanoitkin, että on tainnu mammat vähän jauhaa aiheiden puutteessa itselleen ongelman tyhjästä. Ei kukaan täysjärkinen odota, että A) lapsi käy jotain keskusteluja kerhotädin kanssa B)tee valitusta sen perusteella, että lapsi sattuu sanomaan että ei oo jutellu tädin kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Desdemona:
Ai tuollainen valitus. No, niitähän nyt tulee....jos et kerran ole mitään pahaa lapsille tehnyt niin minun mielestäni voit olla rauhassa, kaikkia ei voi miellyttää.

komppaan tätä.. kyllä sitten pitää olla pokkaa sanoa hoitajalle/ohjaajalle itselleen jos on jotain valittamista.

Ja vielä yksi asia. Röyhkeimmät tekevät noin juuri sellaisele, joka on vasta alkanut. Haluaa, että sinä keskityt vain hänen lapseensa. Ihan on tuttua. Joka ryhmässä on tällainen äiti tai kaksi, jotka haluavat tehostaa itsetuntoa, ja hyökkäävät kimppuun, kun uskovat, että olet vielä heikoilla. Sinua ei tunneta, tai sinulla ei vielä ole ystäviä. Jos olisit ollut 10 vuotta töissä ja sinulla olisi ystäviä ja vaikutusvaltaa, saisit tehdä työn 10 kertaa huonommin, ja olisit hieno kerhotäti. Tai kukaan ei kyseenalaistaisi mitään. Uusia sorretaan aina. Joka työpaikalla.

juu olen huomannut.Eipä tuo mun työparikaan sen enempää kommunikoi pojan kanssa kun minäkään.

Älä välitä. Itse tiedät asioiden oikean laidan. Joku ottanut herneenpalon nenuunsa.

Mutta asiaa sen kummemmin kommentoimatta, kerhotädit ON joskus hieman puolueellisia. Meidänkään poikaa ei kerhotädit huomioi koskaan, oikeastaan millään lailla, mutta ei se mua korpea. Poju on kanssa villi ja tykkää touhuta omiaan.

Jätä ihan omaan arvoonsa tuollaiset kommentit. Ei kannata välittää, aina joku vanhemmista valittaa jostain asiasta, eikä kaikkia voi miellyttää. Ja onhan teitä 2 ohjaajaa.

Nythän pääset testaamaan ammattilaisuutesi heti uran alkumetreillä. Tuollaisia tilanteita tulee varmasti vastaan monta kertaa, mutta ei niistä kannata välittää. Ole kun et tietäisi mitään ja mene reippaasti valittaneen äidin kanssa juttelemaan seuraavan kerran tavatessanne. Kysele hänen lapsestaan kerro kerhopäivästä jne. Kerrankos sitä ihmiselle tulee vääränlainen ensivaikutelma ihmisestä, kuten tällä äidillä sinusta. Nyt jos jäät junnaamaan tuohon tilanteeseen niin varmasti muututkin kereäksi ja pelottavaksi (vitsi,vitsi) kerhotädiksi.

Ja jos joku pikkutyttö pelkää sinua niin anna toki seuraavan kerran erityishuomiota juuri sille tytölle. Kerhossa oleminen voi olla pelottavaa pikkuisille kun ollan eka kertaa vieraiden hoivissa joten joku täti voi pelottaa vaikkei hänessä mitään vikaa olisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt:
Nythän pääset testaamaan ammattilaisuutesi heti uran alkumetreillä. Tuollaisia tilanteita tulee varmasti vastaan monta kertaa, mutta ei niistä kannata välittää. Ole kun et tietäisi mitään ja mene reippaasti valittaneen äidin kanssa juttelemaan seuraavan kerran tavatessanne. Kysele hänen lapsestaan kerro kerhopäivästä jne. Kerrankos sitä ihmiselle tulee vääränlainen ensivaikutelma ihmisestä, kuten tällä äidillä sinusta. Nyt jos jäät junnaamaan tuohon tilanteeseen niin varmasti muututkin kereäksi ja pelottavaksi (vitsi,vitsi) kerhotädiksi.

Ja jos joku pikkutyttö pelkää sinua niin anna toki seuraavan kerran erityishuomiota juuri sille tytölle. Kerhossa oleminen voi olla pelottavaa pikkuisille kun ollan eka kertaa vieraiden hoivissa joten joku täti voi pelottaa vaikkei hänessä mitään vikaa olisikaan.

Juurihan sanoi tehneensä palapeliä. Kylllä se on niin, että nämä valittajat ovat iskostaneet lastensa päähän, että valittaa.

Jättää huomiotta nämä valittajat, heille ei riitä muu kuin muut pois kerhosta ja heidän lapsi vain. Ei yhtään sen enempää kuin muillekaan.

Joo, vanhemmat välillä tuntuu tekevät pikaisia päätöksiä, toisinaan syystä toisinaan syyttä.. Itselläni on 13 lapsen eskariryhmä ja en todellakaan voi sanoa että päivittäin ehtisin kunnolla kaikkien kanssa jutella, ne ongelmatapaukset vievät aikaa niiltä hiljasemmilta, jotka eivät aiheuta ongelmia.. Ensimmäisen kuukauden aikana ryhmämme yksi tyttö ei sanonut mitään muuta kuin "kokonainen" tai "puolikas", kun välipalalla kysyin leivän koosta.. No asiasta tähän aiheeseen..

Pikkuhiljaa ne hiljasemmatkin alkaa hakeutua aikuisten seuraan kertomaan juttuja.. En siis todellakaan ole sitä mieltä, että työntekijän työ olisi seurata ja ahdistaa lasta puhumaan, kyllä kaikki lapset saa aikuisen huomion jos tulee puhumaan (pitäisi siis saada ), jos ei tule minkäs sille voi..
Vanhemmille kannattaa suoraan vastata palautteeseen, jos ette henkilökohtaisesti tapaa reissuvihkossa viesti kulkee. Toisinaan ne suoraan luokse tulevat ja pakottamalla puhumaan yrittävät aikuiset on niitä, joita pelätään.. Itse olen uuteen ryhmään mennyt vähän tarkkaillen, istun "nurkkaan" ja lapset saa tulla omaan tahtiinsa tutustumaan..

Juurihan sanoi tehneensä palapeliä. Kylllä se on niin, että nämä valittajat ovat iskostaneet lastensa päähän, että valittaa.

Jättää huomiotta nämä valittajat, heille ei riitä muu kuin muut pois kerhosta ja heidän lapsi vain. Ei yhtään sen enempää kuin muillekaan.

Et taida olla alalla...Jos toimii kerhonohjaajana niin täytyy ottaa huomioon että vanhempia on erilaisia. Vanhempien kohtaaminen on osa työtä. Ei tuollaisiin aiheettomiin valituksiin voi jäädä jumimaan. Toiset vanhemmat on kivoja ja toiset hankalampia...tosi ammattilainen ei anna sen näkyä omassa työssään. Eikä lapsille tosiaankaan ohjaustilanteessa voi antaa huomiota jotenkin "saman verran": toiset lapset tarvitsevat enemmän toiset vähemmän ja nimenomaan erilaista huomiota.

Minä ainakin ottaisin tuollaisen tilanteen haasteena: Seuraavan kerran jututtaisin vauhdikasta pikkutenavaa joka on sitä mieltä ettei uusi täti ole jutellut hänelle...samoin kun säikkyä pikkutyttöäkin.Ja valitukset ohittaisin huumorilla koska ne ovat täysin aiheettomia. Jos tuollaisista asioista mielensä pahoittaa niin pian on edessä työuupumus.

:hug:
Tuossa työssä vaan saa kestää kaikenlaista.
Koulussa olen tiedottanut heti alussa oppilaiden vanhemmille, että oppitunteja on lupa tulla seuraamaan, jos haluaa. Näin tulee tavallaan mitätöityä turha valittaminen: jos vanhempaa kovasti epäilyttää toimintani opettajana, hän voi vapaasti koska tahansa tulla kurkistamaan, mitä siellä luokassa tapahtuu. Jos ei näy, huoli tuskin on kauhean suuri.

Siis kuulit "valitukset" työpariltasi. Alkujaan sanonut asiat ovat saattaneet muuttaa merkitystään matkan varrella. Ehkä äiti ei ole tarkoittanut valittaa, vaan pelkästään tuoda asian esille, jotta osaisitte paremmin huomioida asiaa. Alunperin muuten vaan ohimennen kerrottu juttu on saattanut muuttua negatiiviseksi työkaverisi kertomana.

Ei kannata ottaa vakavasti, kun tiedät, ettei asiassa ole enempää aihetta. Mutta tietysti kannattaa kiinnittää asiaan hiukan huomiota: huomioida poikaa muutamalla sanalla silloin, kun se on mahdollista - se varmaan on ollut äidin alkuperäinen toive.

Et taida olla alalla...Jos toimii kerhonohjaajana niin täytyy ottaa huomioon että vanhempia on erilaisia. Vanhempien kohtaaminen on osa työtä. Ei tuollaisiin aiheettomiin valituksiin voi jäädä jumimaan. Toiset vanhemmat on kivoja ja toiset hankalampia...tosi ammattilainen ei anna sen näkyä omassa työssään. Eikä lapsille tosiaankaan ohjaustilanteessa voi antaa huomiota jotenkin "saman verran": toiset lapset tarvitsevat enemmän toiset vähemmän ja nimenomaan erilaista huomiota.

Minä ainakin ottaisin tuollaisen tilanteen haasteena: Seuraavan kerran jututtaisin vauhdikasta pikkutenavaa joka on sitä mieltä ettei uusi täti ole jutellut hänelle...samoin kun säikkyä pikkutyttöäkin.Ja valitukset ohittaisin huumorilla koska ne ovat täysin aiheettomia. Jos tuollaisista asioista mielensä pahoittaa niin pian on edessä työuupumus.

Eli sen röyhkeän äidin lapsi tarvitsee paljon, jonka äiti on aina valittamassa kaikille lapsestaan? Jolla on myös röyhkeä lapsi?

Miksi ei voi antaa saman verran huomiota kaikille?

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Joo, vanhemmat välillä tuntuu tekevät pikaisia päätöksiä, toisinaan syystä toisinaan syyttä.. Itselläni on 13 lapsen eskariryhmä ja en todellakaan voi sanoa että päivittäin ehtisin kunnolla kaikkien kanssa jutella, ne ongelmatapaukset vievät aikaa niiltä hiljasemmilta, jotka eivät aiheuta ongelmia.. Ensimmäisen kuukauden aikana ryhmämme yksi tyttö ei sanonut mitään muuta kuin "kokonainen" tai "puolikas", kun välipalalla kysyin leivän koosta.. No asiasta tähän aiheeseen..

Pikkuhiljaa ne hiljasemmatkin alkaa hakeutua aikuisten seuraan kertomaan juttuja.. En siis todellakaan ole sitä mieltä, että työntekijän työ olisi seurata ja ahdistaa lasta puhumaan, kyllä kaikki lapset saa aikuisen huomion jos tulee puhumaan (pitäisi siis saada ), jos ei tule minkäs sille voi..
Vanhemmille kannattaa suoraan vastata palautteeseen, jos ette henkilökohtaisesti tapaa reissuvihkossa viesti kulkee. Toisinaan ne suoraan luokse tulevat ja pakottamalla puhumaan yrittävät aikuiset on niitä, joita pelätään.. Itse olen uuteen ryhmään mennyt vähän tarkkaillen, istun "nurkkaan" ja lapset saa tulla omaan tahtiinsa tutustumaan..

En ihan usko tuohon, että kaikki saavat tilaisuuden, jos ei rankasti ohjaa (käske rohkeimpia olemaan välillä hiljaa). Kun on paritkin syntymäpäivät pitänyt, niin jo 5-6 henkilön porukassa 2 äänekästä ja villiä vie kaiken huomion ja loppuaika menee siihen syöttämiseen ja leikittämiseen. Jotkut ovat aina äänessä. Pitäisi mielestäni ohjata enemmän ja antaa kaikille vuoro.

Yhteistyössä