Huh huh,
Meillä on sota parasta aikaa päällä alakerran naapurin kanssa. Rouva ja teini-ikäinen tytär valittavat, että 1-vuotias poikani on pilannut heidän elämänsä.

Poikani oppiessa kävelemään hän huomasi pattereista lähtevän kivan saudin. En tietenkään moista sallinut, mutta kieltäminen tuntui lapselle kuin leikille. Onneksi vaihe meni suht pian ohi. Ongelmat alkoivat noin kuukausi sitten, kun alakerran naapurini ilmestyi aamulla oven taakse ja selitti olleensa yön töissä ja että meiltä kuului pauketta. Ymmärsin. Pahoittelin asiaa ja lupasin tehdä parhaani asian hoitamiseksi. Kaksi viikkoa sitten ilmestyi teinitytär oven taakse huutamaan ja mouhoamaan, että eikö sille lapselle voi opettaa ettei kolista! Hieman loukkaantuneena totesin, että voi, mutta se ei tapahdu yhdessä yössä. Poika rakastaa musiikkia, aamuja ja energisenä aloittaa leikkinsä herättyään kahdeksan maissa. Nokkamukia on hänestä myös kiva rummutella pöytää vasten (toki kiellän ja takavarikoin, mutta kokoaikaa en ehdi vieressä olla. Homma jatkuu helposti myös ilman mukia ja muutama isku ehtii pöytään iskeytä lähes joka aamu). Tämä toiminta on ajanut nyt naapurin raivon partaalle ja tänä aamuna sainkin todella agressiivisen teinitytön oveni taakse yhdeksältä aamulla. Uhkasi poliisilla ja huusi ja mesosi. Käskin painua takaisin alakertaan ja soittamaan poliisit. Poliiseja ei kuulunut. Sen sijaan tunnin kuluttua asuntomme ovea alettiin potkimaan ja jyskyttämään. Mennessäni avaamaan, alakerran ovi kävi. Poika itki hysteerisenä vartin. Mietin pitkään mitä tekisin. Täytin netissä rikosilmoituksen ja päätin antaa poliisin hoitaa.
Vaan toisinpa kävi. Illalla läksin kauppaan ja kaupasta tullessani odotti minua tuulikaapissa alakerran rouva ja hänen hämmentyneen oloinen alakerran naapuri. Onneksi poika ei ollut mukana. Sain niskaani valtavan solvausten ja herjauksen määrän. Pilaan heidän elämänsä, olen huono äiti, kamala naapuri, tyhmä, sivistymätön, köyhä, elämästäni tulisi helvettiä jnejne... Toinen naapuri kertoi hämmentyneenä kuulleensä myös pauketta, mutta pistäneensä sen lapsen leikin piikkiin ja lapsethan kasvaa ja kehittyy sanoi hän.
Naapurin käytös oli todella loukkaavaa ja ala-arvoista. Hänen mukaansa en voi kieltää lasta, koska se ei kuulu heille asti. Koitin selittää, että koen lapselle huutamisen turhaksi. Jotain tilanteesta kertoo se, että siinä vartin verran keskusteltuamme olin pahoitellut naapurin mielipahaa ja aiheutunutta häiriötä useamman kerran, hän vaati anteeksipyyntöä, kun ei ollut sellaista saanut... Onneksi toinen naapuri valaisi asiaa.
Olen itse tehnyt vuorotöitä vuosia ja tullut kotiin aamuvarhaisella. Minulle ei ole koskaan tullut mieleen puuttua ns normaalivuorokausirytmisten ihmisten ja lapsien menoon ja meininkiin, tähän hän kommentoi minun olevan mielisairas. Huoh.
Lupasin hankkia maton pöydän jalkojen alle ja kiristää vielä entisestään valvontaa. Naapuri kertoi, että hän ei aio edes korvatulppia hankkia, koska hänellä on oikeus saada nukkua rauhassa aamu yhteentoista. Anteeksi pyyntöä en saanut, vaan lupauksen, että hän palaa meuhkaamaan ja säikyttelemään poikaa joka aamu kunnes häntä häiritsevät melut loppuvat kokonaan. Huoh.
Ja tehdään selväksi, poikani on iloinen lapsi, joka ei hakkaa pattereita, seiniä, eikä paisko leluja. Rytmi tuntuu veressä olevan, mutta kaikki vähänkään ääntä päästävät lyömälelut on takavarikoitu :/ Meillä nukutaan 20-08 välinen aika ja rauhoittuminen alkaa kuudelta. Huuto ja kiukuttelukohtauksia ei ole, vielä
Taloyhtiön puheenjohtaja kertoi ylpeänä kuinka heidänkin yläkerrassa on pojalla sähkörummut. Rumpalia pojasta ei kuulemma kyllä tule

Mutta ymmärsi tilanteen ja antoi valituslapun. Tarvisi vaan saada toinen nimi.
Aamu vähä jännittää. Mitenköhän tässä käy?