Valitusta äideistä... turhaa, epäempaattista, itsekästä, alhaista... mutta silti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahdeksankuisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kahdeksankuisen äiti

Vieras
Tuli sit mentyä äitilapsitapaamiseen. Kaveripiirissä on sellainen, se kiertää kodista kotiin.

Äh, mä en vaan jaksa niitä äitejä. En tajua miten ne jaksaa keskustella onko kakka ollut vihreää (no mitä väliä vaikka onkin jos vauva voi hyvin?) pitäiskö näpyistä huolestua (ei, jos vauvaa ei häiritse, mun mielestä!) miks vauva pieree niin paljon (no mitä välii? jos ite rentouttaisit pakarasi niin kyllä sieltäkin kuuluisi yhtä ja toista!) miten se lapsi ei vaan osaa nukkua öitään ja kaikkia väsyttää (jos olet unikoulua vastaan niin kärsi sitten!) ja miten mies joutuu nukkumaan sohvalla kun heräilee siihen kun kahdeksankuinen vaatii öisin ruokaa (no toivottavasti teille tulee sopuisa ero!)

Ja sit juostaan lasten perässä ja koko ajan vahditaan ettei pää vaan osu minnekään ettei kukaan työnnä sormia silmiin ettei vaan pikkuinen kiipeä tuolille tai pistä suuhunsa sitä ja tätä tai ime sitä ja tätä.

Ja sitten se ruoka mitä tarjotaan: jokaisella raskaana olevalla puhumattakaan imettävistä on ainakin kymmenen ruoka-aineen kiellettyjen aineiden lista! Ei mausteita papuja herneitä kaalia ruista ohraa vehnää maitoa suklaata... eli käytännössä tarjoomuksina on yleensä keitettyjä perunoita ilman suolaa ja lihaa ilman mausteita. Ei hyvää päivää. Mun luokse ette tuu ikinä!

Huoh.

Helpotti...

No onpas sulle kaverit sattunu. Meillä on 4 äidin "piiri" ja tavataan vuorotellen kunkin luona. Aika harvoin, kun asutaan eri paikkakunnilla, mutta tarjoomukset on aina hyviä! Kakkua, piirakkaa, pullaa vaikka mitä hyvää. Lapset saa leikkiä keskenään, toki niitä vahditaan, mutta ei ihan haukkana. Ja jutut ei onneksi ole todellakaan tollasia kun teillä. Vaihda piiriä!

Niin kaikki ollaan erilaisia, mutta tuo sinunkaan suhtautuminen ihan terveeltä vaikuta...Kyllä mä ainakin lapseni vahdin hyvin ja perässä juoksen ja juttelenpa vielä toisten äitien kanssa lapseni asioita... Voi hurja...

Alkuperäinen kirjoittaja kahdeksankuisen äiti:
Tuli sit mentyä äitilapsitapaamiseen. Kaveripiirissä on sellainen, se kiertää kodista kotiin.

Äh, mä en vaan jaksa niitä äitejä. En tajua miten ne jaksaa keskustella onko kakka ollut vihreää (no mitä väliä vaikka onkin jos vauva voi hyvin?) pitäiskö näpyistä huolestua (ei, jos vauvaa ei häiritse, mun mielestä!) miks vauva pieree niin paljon (no mitä välii? jos ite rentouttaisit pakarasi niin kyllä sieltäkin kuuluisi yhtä ja toista!) miten se lapsi ei vaan osaa nukkua öitään ja kaikkia väsyttää (jos olet unikoulua vastaan niin kärsi sitten!) ja miten mies joutuu nukkumaan sohvalla kun heräilee siihen kun kahdeksankuinen vaatii öisin ruokaa (no toivottavasti teille tulee sopuisa ero!)

Ja sit juostaan lasten perässä ja koko ajan vahditaan ettei pää vaan osu minnekään ettei kukaan työnnä sormia silmiin ettei vaan pikkuinen kiipeä tuolille tai pistä suuhunsa sitä ja tätä tai ime sitä ja tätä.

Ja sitten se ruoka mitä tarjotaan: jokaisella raskaana olevalla puhumattakaan imettävistä on ainakin kymmenen ruoka-aineen kiellettyjen aineiden lista! Ei mausteita papuja herneitä kaalia ruista ohraa vehnää maitoa suklaata... eli käytännössä tarjoomuksina on yleensä keitettyjä perunoita ilman suolaa ja lihaa ilman mausteita. Ei hyvää päivää. Mun luokse ette tuu ikinä!

Huoh.

Helpotti...

aivan huoh...
Aika paljon vaivaa näit laittaaksesi tuon vaikkei kiinnosta yhtään...
ja unikoulu on ihan hanurista. Se on tarkoitettu äideille, joilta puuttuu luonnolliset vaistot ja rytmit vauvan hoidossa...ja äideille, jotka häiriintyy oman lapsen äänistä.

Kuulostaa tosi tylsältä...Mutta pakko sanoa, että niihin ruokarajoituksiin on yleensä HYVÄ SYY!
Esim. lapsen allergia jolloin imettävän äidin on pakko välttää tiettyjä juttuja. Ei varmaan ole kuule kenenkään mielestä kivaa semmonen. Ehkä sun pitäisi olla menemättä tapaamisiin kun et kerran kykene heidän kanssaan toimimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja kahdeksankuisen äiti:

Huoh.

Helpotti...

aivan huoh...
Aika paljon vaivaa näit laittaaksesi tuon vaikkei kiinnosta yhtään...
ja unikoulu on ihan hanurista. Se on tarkoitettu äideille, joilta puuttuu luonnolliset vaistot ja rytmit vauvan hoidossa...ja äideille, jotka häiriintyy oman lapsen äänistä.

no sähän se vitsikäs olet :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mami:
Kuulostaa tosi tylsältä...Mutta pakko sanoa, että niihin ruokarajoituksiin on yleensä HYVÄ SYY!
Esim. lapsen allergia jolloin imettävän äidin on pakko välttää tiettyjä juttuja. Ei varmaan ole kuule kenenkään mielestä kivaa semmonen. Ehkä sun pitäisi olla menemättä tapaamisiin kun et kerran kykene heidän kanssaan toimimaan.
joo voi olla ettei oo mun paikka. kaveri kutsui ja olen ollut jo pari kk sähköpostilistalla, eilen menin tokaa kertaa paikalle.

mut mä kyllä uskon että jos niihin näppyihin ja kakkaan tuijottaa niin ei oo ihme että tulee aika rajoitettu ruokavalio lopulta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo voi olla ettei oo mun paikka. kaveri kutsui ja olen ollut jo pari kk sähköpostilistalla, eilen menin tokaa kertaa paikalle.

mut mä kyllä uskon että jos niihin näppyihin ja kakkaan tuijottaa niin ei oo ihme että tulee aika rajoitettu ruokavalio lopulta.

peesaan täysin tuota kakka- ja näppyjuttua.
Meikäläistäkään ei hyvästä syystä mammapiireissä nähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the strange:

peesaan täysin tuota kakka- ja näppyjuttua.
Meikäläistäkään ei hyvästä syystä mammapiireissä nähdä.

Ja sehän kaikkia mammapiiriläisiä varmasti harmittaa....

Ehkä sun on tosiaan parempi olla menemättä... Oletko ajatellut ohjata keskustelua siihen suuntaan mikä sua itseäsi kiinnostaisi? Meille jos porukkaa tulee niin olen ihan tyytyväinen että katsovat lastensa perään, se on sellasta alkeellista kohteliaisuutta mitä äitipiireissä yleensä odotetaan.

Ilmeisesti sulla ei ole allergiosta käsitystäkään?!
Voinen sanoo,että ainoosti sun kommentointis ihmetyttää.Eli ei sinne kai sun pakko ole mennä?!

Yhteistyössä