VALITUSTA MIEHESTÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastan

Vieras
Hermot menee mieheen. Mies ei tee kotona oikeastaan mitään. Kauhealla narinalla voi viedä roskapussin tai joskus harvoin tyhjentää tiskikoneen. Aika menee joko tietokoneella pelatessa tai nettivideoita katsellessa. Töistä tultuaan mies asettuu koneen eteen eikä liikahda ennen kuin lapsella on iltapesun aika ja tarvitsee nukuttaa. Vaipan mies vaihtaa pyytäessä mutta ei koskaan heti vaan vaikka vasta tunnin päästä.

Minulle jää kaikki siivoaminen, tiskaus, pyykinpesu yms. Kun lähdetään ulos niin joudun huolehtimaan kahvinkeittimet, televisiot yms. pois päältä ja tietenkin huolehtimaan että kaikki tarpeellinen tavara on mukana. Mies ottaa lapsen kainaloon ja vain kävelee ovesta ulos. sitten valittaa että minulla aina kestää.

Lapsen hoito on lähinnä puolen tunnin riehumistuokio ja muuten lapsen pitäisi olla vain yksinään eikä häiritä pelaamista ym. Asunto on aina sotkuinen ja en jaksa siivota joka päivä. Minulla rv 33 ja raskaus on ollut rankka.

Mies ei koskaan herää viikonloppuaamuina aikaisin vaan vasta 12 aikaan. Minun täytää nousta joka päivä viimeistää klo 7 koska lapsi herää silloin. Miehen mielestä minäkin voisin jatkaa nukkumista ja jättää 2-vuotiaan yksin touhuamaan ja huutamaan nälissään vaippa märkänä. Teen itse asioista ongelman, miehen mielestä.

Mies ei koskaan mene lapsen kanssa ulos vaan se on aina minun tehtäväni. Joskus viikonloppuisin käydään leikkipuistossa perheenä. silloinkin minun pitää anoamalla anoa että lähdettäisiin ulos.

Ennen lapsen tuloa, mies osallistui kotitöihin säännöllisesti, mutta ei enää. En tiedä mitä teen kun vauva syntyy. Jo nyt olen hermoraunio täällä sekaisessa kodissa uhmaikäisen lapsen ja ison mahani kanssa.

Olen yrittänyt puhua asiasta miehelle mutta hän ei kuuntele eikä muuta tapojaan. Tuntuu että minua on huijattu: Mukava mies on muuttunut laiskaksi ja itsekeskeiseksi. Tällaisen miehen kanssa en perustanut perhettä vaan ihan toisenlaisen.

Miehelle ykkösasia on tietokone ja oma napa. Jos joku hänen ystävänsä pyytää apua on hän salamana paikalla ja auttaa ilman korvausta. Mutta tätä omaa perhettään ja vaimoaan hän ei auta :(

Tuntuu että tällaisen asian vuoksi eroaminen on liioittelua koska yksin en pärjäisi yhtään sen paremmin. Mies ei lyö, ei hauku, ei juo eikä roiku baareissa ja riitelee harvoin.

Tiedän että olen itse valinnut mieheni, mutta olisin toivonut että 4 vuotta sitten olisin tiennyt millainen miehestäni oikein vuosien aikana tulee. Tällaista miestä en olisi valinnut lasteni isäksi. Terapiaan miestä ei saa koska kaikki psykologia on "paskaa" ja muutenkin lukeneet ihmiset hänen mielestään aivan turhia.

Kiitos että sain purkaa sydäntäni. mitään neuvoja tähän tilanteeseen ei kai ole. Pakko vain jaksaa päivästä toiseen hamaan kuolemaan asti. Ehkä 20 vuoden päästä helpottaa...

Meillä on IHAN täysin samanlaista! Hermot menee mullakin, ymmärrän sua täysin. Meillä onneksi mies viettää paljon aikaa lasten kanssa ulkona, mutta siellä pääsee itsekin helpommalla kun ei tarvitse kun vähän perään katsoa samalla kun itse tekee jotain omaa hommaansa. Ero on käynyt mullakin mielessä monta kertaa, mutta tuntuu periaatteessa turhalta erota muuten hyvästä miehestä, joka ei tosiaan juo, tupakoi, lyö, käy baareissa tms. Mutta tätäkö tämä sitten on hamaan hautaan saakka - mä hoidan kaikki kotiasiat ja mies istuu aina valmiiseen pöytään?

Minulle on sanottu että älä sinäkään tee jos ei mieskään. Kokeiltu on. Mies käyttää vaikka 2 viikkoa samoja kalsareita ennemmin kuin laittaa pyykkikoneen päälle ja pesee OMIA vaatteitaan. Kulkee paskaisissa t-paidoissa jos puhtaita ei ole. Asunto on ollut kuukaudenkin siivoamatta kun päätin että nyt loppuu minun raatamiseni. Mies ei laita tikkua ristiin vaikka astiat homehtuisivat keittiössä tiskialtaassa. Olisi mukava että mies edes joskus pesisi omat paskansa pois vessapytystä kuten olen monta kertaa pyytänyt mutta ei. Kaikki on minun harteillani :(

Meillä oli jo yhteenmuuttaessa yhteisymmärrys siitä että että kun mies käy töissä ja tuo rahan taloon, minä huolehdin ihan kaikesta muusta, mm. pyykin pesu,tiskit,siivoushommat,ruokakaupassa käynni ja ruuan. viikonloppuisin mies kyllä mielellään tekee ruokaa ja joskus arkenakin, mutta mitään en häneltä vaadi ja hän tietää sen. asia kyllä jonkin verran tulee muuttumaan ja puolittuu kotihommat sitten kun itse menen töihin... siihen asti ne on niinkuin on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulle on sanottu että älä sinäkään tee jos ei mieskään. Kokeiltu on. Mies käyttää vaikka 2 viikkoa samoja kalsareita ennemmin kuin laittaa pyykkikoneen päälle ja pesee OMIA vaatteitaan. Kulkee paskaisissa t-paidoissa jos puhtaita ei ole. Asunto on ollut kuukaudenkin siivoamatta kun päätin että nyt loppuu minun raatamiseni. Mies ei laita tikkua ristiin vaikka astiat homehtuisivat keittiössä tiskialtaassa. Olisi mukava että mies edes joskus pesisi omat paskansa pois vessapytystä kuten olen monta kertaa pyytänyt mutta ei. Kaikki on minun harteillani :(

Kuulostaa edelleen hyvin tutulta. Itse kokeilin kanssa samaa metodia, mutta mulla ei pää kestänyt sitä sekamelskaa joten sorruin sitten itse siivoamaan. Olen myös kokeillut missä vaiheessa vie roskiksen, mutta sitä pistettä ei ole vielä vastaan tullut. Roskis vyöryi suunnilleen lattialle eikä siltikään vienyt. Mut teillä sentään osaa käyttää pesukonetta; mun mies ei "osaa" sitäkään tehdä.

:| tuttua. mutta tiedätkö, mulla ainakin eron jälkeen sit siinä suhteessa helpotti että jäi se anelu, ei ollut sitä jolta olisi tavinnut anella apua kotitöihin, ei tullut sen vuoksi turhautumista eikä hermojen menetyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja TavisÄiti:
en oikeastaan ees ymmärrä naisia jotka on kotona vaan ja valittaa jos miehet ei töitten jälkeen tee mitään kotitöitä...

Mitäs sitten kun se kotona lokoileva nainenkin menee töihin, kukas ne kotityöt sitten tekee? Tuskin mies ainakaan, kun on tottunut siihen että nainen on tähänkin saakka ne tehnyt. Musta kotityöt on tehtävä suunnilleen puoliksi niin kauan kuin taloudessa syö ja paskoo kaksi aikuista.

Mulla oli tommonen ukko toi exä,siis pojan isä. Nyt tää meitin vara-isi on uskomattoman mahtava isä pojalle ja auttaa kotihommissa ja kaikessa,vaikka mä olen työttömänä nyt ja hän käy töissä. On oikeesti pojan kanssa enempi ku pojan oma isä koskaan on ollut. Nytkään oikeaa iskää ei oo kuukauteen ees näkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
:o en tiia mika auttais, mutta musta taysin kasittamatonta vastuuttomuutta mieheltas! Kuulostaa hyvin lapselliselta toiminnalta, tuo ei kai ole halunnut perhe- elamaa??! :hug:

Ensimmäinen lapsi on toivottu mutta tämä toinen tulee aiemmin kuin oli suunniteltu. Minusta tuntuu että suurin syy on se että miehen ei ole koskaan tarvinnut kotonaan tehdä mitään vaan kaikki on aina äiti hoitanut. Yksin asuessa ja vielä ennen lapsia mies toisiaan siivosi ja laittoi ruokaa yms. mutta nyt kun olemme perhe niin kaikki on jäänyt minulle.

Ärsyttää sekin että kun on tehnyt ruokaa niin täytyy sata kertaa pyytää syömään kun tietokone tai televisio on tärkeämpi. Mies on samanlainen kotonaankin. Olen joskus laittanut miehen ruuat roskiin kun ei ole tullut ajoissa pöytään. Mies vain hakee autolla tyytyväsenä pizzan ja syö sitten sen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
:o en tiia mika auttais, mutta musta taysin kasittamatonta vastuuttomuutta mieheltas! Kuulostaa hyvin lapselliselta toiminnalta, tuo ei kai ole halunnut perhe- elamaa??! :hug:

Ensimmäinen lapsi on toivottu mutta tämä toinen tulee aiemmin kuin oli suunniteltu. Minusta tuntuu että suurin syy on se että miehen ei ole koskaan tarvinnut kotonaan tehdä mitään vaan kaikki on aina äiti hoitanut. Yksin asuessa ja vielä ennen lapsia mies toisiaan siivosi ja laittoi ruokaa yms. mutta nyt kun olemme perhe niin kaikki on jäänyt minulle.

Ärsyttää sekin että kun on tehnyt ruokaa niin täytyy sata kertaa pyytää syömään kun tietokone tai televisio on tärkeämpi. Mies on samanlainen kotonaankin. Olen joskus laittanut miehen ruuat roskiin kun ei ole tullut ajoissa pöytään. Mies vain hakee autolla tyytyväsenä pizzan ja syö sitten sen.

Meillä taitaa olla sama mies, sillä myös meillä ruuat jäähtyy ja muu perhe on jo syönyt kun isäntä suvaitsee saapua tietokoneelta ruokapöydän ääreen.

Sanoppa sille sun miehelles, että sä et ole sen äiti vaan vaimo ja mies asuu teidän yhteisessä kodissa josta on yhteinen vastuu samoin kuin lapsista. Kyllä mä keskustelisin tollasen miehen kanssa pitkään ja hartaasti, että mihin suuntaan se haluaa suhteen etenevän.

Ero tuntuu jotenkin niin isolta ratkaisulta kun mies on muuten ns. hyvä mies ja rakastaa lastaan ja varmasti myös minua. Tuntuu jotenkin ahdistavalta asumuserokin. Joutuisin hankkimaan itselleni asunnon ja olemaan yksin tulevan vauvan ja taaperon kanssa. Mies kuitenkin hoitaa lasta edes jonkin verran ja isä on lapselle todella tärkeä. Kun ensimmäinen lapsi oli vauva niin mies osallistui vauvan hoitoon todella paljon. Joskus jopa enemmän kuin minä.... En tiedä milloin tilanne kääntyi näin päälaelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Sanoppa sille sun miehelles, että sä et ole sen äiti vaan vaimo ja mies asuu teidän yhteisessä kodissa josta on yhteinen vastuu samoin kuin lapsista. Kyllä mä keskustelisin tollasen miehen kanssa pitkään ja hartaasti, että mihin suuntaan se haluaa suhteen etenevän.

Puhuttu on sata kertaa. olen itkenyt, anonut, huutanut, puhunut rauhallisesti. Mies on sen tyyppinen että ei puhu itse koskaan mitään. Minä puhun ja mies sitten kuuntelee tai ei.