Juhliin lähteminen (sis. valitusta miehestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eihyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eihyvä

Vieras
Miten teillä muilla onnistuu jonnekin lähteminen? Meillä on aina, siis aina, niin että puen itseni ja lapsen, mies vain itsensä. Mun täytyy laittaa hiukset, meikata ja pukeutua. Miehen vain pukeutua ja silti se olen minä joka laittaa myös lapsen valmiiksi.
No, eilen oli taas juhliin lähtö. Vuosikausien myöhästelyn jälkeen ollaan tehty sellainen sopimus, että mies ilmoittaa tarkan kellonajan jollon lähdetään ja jos minä en ole valmis siihen mennessä, mies lähtee ilman mua.
Lähtöön oli 12 min...

Mies: valmis. Takki päällä, kengät jalassa istui sohvalla
Lapsi: vaippa vaihtamatta, ei vaatteita
Minä: ei meikkiä, ei vaatteita, etsin toista kenkääni

Mies päättää, että hän keittää vielä kahvit ennen lähtöä. Minä, naama punasena, karjun hänelle, että laittaa nyt kerrankin lasta valmiiksi eikä juo mitään kahveja. Mies ilmoittaa ettei nyt jouda lasta pukemaan kun haluaa kahvinsa juoda ensin. Siinä vaiheessa kun heitin miestä ainoalla kengälläni, hän havahtui siihen että ehkä kannattaa jättää se kahvi juomatta ja pukea lasta. Minä kiirellä meikkaan, puen ja neuvon samalla miestä joka toisesta huoneesta huutaa kysymyksiä, "missä on paita? siis mitkä housut tulee? en mä saa näitä kenkiä sille kun se ei pysy paikoillaan, mitä mä teen?".
Lopulta juoksen autoon, jossa mies ja lapsi jo odottaa AINOASTAAN minuutin myöhässä! Ja mitä sanoo mieheni? "Et sitten juonu sitä kahvia vaikka mä varta vasten keitin?" AAARRRGGGHHHHH!!!!!!!!

Ja sama toistuu todennäköisesti 3 viikon päästä kun on seuraavat juhlat :headwall:

:laugh: siis anteeks mutta vain mies voi kysyy että "Et sitten juonu sitä kahvia vaikka mä varta vasten keitin?" :laugh: Oma mies onneksi ymmärtää auttaa tuon lähdön kans. Tosin sitä ennen olen kyllä vaatteet etsiny ja laittanu valmiiksi :whistle:

No mitä jos on sinkku, ja silti oman itsensä laittamiseen menee monta tuntia ja silti myöhästyy? Mietin vaan, että jos sellaisen ihmisen pitäisi pari lasta lisäksi laittaa valmiiksi, niin mielenkiintoista olisi olla kärpäsenä katossa. Vai olisiko se mummo, joka kutsuttaisiin, tai lapset jätettäsiin mummon luo...

Meillä mies tottakai myös pukee lapsia, pakkohan se on, jos lapsia on yli 1. Hommaa riittää molemmille. Myös isommille pitää etsiä vaatteet ja se on usein hitampaa kuin pienille, joille vaan puetaan, mutta isompien pukeminen vaatii suostuttelua. Ja kampaukset ym.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
eks sä ite tajuu milloin pitää lähteä? alan aina valmistautua hyvissä ajoin ja teen samat kun sä.

hmmm . Luin tuon aloituksen uudetaan, ja ap taitaa olla niitä , joilla menee tuntikausia omaan itseensä. (on tehty sopimus myöhästelystä, eli ilmeisesti tapana ollut) Heh. ei kannata enempää lapsia tehdä, jos aikoo vielä juhlissa käydä, tai sitten pitää tapoja muuttaa.

kuulostaa tutulta. Tosin nykyään mies tajuaa kyllä auttaa pyytämättäkin. Mutta muutama vuosi sitten, kun oltiin johonkin lähdössä, ei välttämättä edes juhliin, niin mies laittoi itsensä valmiiksi ja meni autoon istumaan. Mä laitoin itseni, pojan ja kaiken lisäksi kannoin kaikki tavarat (hoitokassit, vaunut yms. ) yksin sinne autoon. |O No, onneksi sitä ei enää tapahdu.

sori...mua lähinnä nauratti vaan...tai varsinki tuo kommentti
"Siinä vaiheessa kun heitin miestä ainoalla kengälläni, hän havahtui siihen että ehkä kannattaa jättää se kahvi juomatta ja pukea lasta"
tuo on niin tuttua meilläkin, minä vaahtoan ja juoksen ympäri kämppää ku pitäs mennä jo, ja mies istuu sohvalla ja lukee texiä...lapset pukematta..

eks sä ite tajuu milloin pitää lähteä? alan aina valmistautua hyvissä ajoin ja teen samat kun sä.

No tuo tarkka aika lähti siitä kun, vaikka omasta mielestä tiesin mihin aikaan piti lähteä, mies saattoi mennä autoon istumaan ja tekemään lähtöä paljon aikaisemmin koska pitikin mennä kioskin kautta tai tankata tai jotain, josta hän ei siis ollut mulle kertonut. Useimmiten tuo toimii kyllä, mutta sitten on näitä päiviä kun kaikki tuntuu kaatuvan niskaan ja tuhat asiaa pitää hoitaa siinä samalla kun laittautuu valmiiksi. Sillon toivoisin, että mies voisi auttaa eikä juoda jotain kahvia ja katsella kun säntäilen pitkin taloa! Lähinnä ottaa päähän se, että minä aina puen lapsen ja tarkistan että on kamera mukana, avaimet, vaipat, tutit jne. Onneksi ei ole kuin 1 lapsi muuten pitäisi ehkä aloittaa meikkaaminen jo heti herättyä ;)

Sama juttuhan se on lähteminen viikonlopuksi pois kotoa.

Lapsettomana sitä pakkasi itselle ison matkalaukun viikonlopuksi.

Nykyään kun saa lapsillle tavarat kasaan, ei jaksakaan sitten itselle kuin ne vaatteet, jotka on päällä ja hammasharja ja yöpaita. Suunnilleen.

Ihmettelen, miten ne, joilla yli 2 lasta, jaksaa lähteä kotoa pois ylipäätään.

Ja sama juttuhan se on kaikessa itsensä laittamisessa joka aamu, aina ihmetellään miksi joku lakkaa itseään laittamasta kun tulee lapsia (tai onko ne kaikki yhden lapsen tai poikalasten äitejä, joita ei tarvitse niin paljon laittaa, jotka jaksaa ihmetellä?).

Mun mies kyllä "auttaa" lasten pukemisessa...eli se menee näin; mitäs tälle puetaan?, kumpia vaippoja laitetaan? Missä mekko? en mä vaan nää tässä penkillä sitä...Mitkäs kengät? ja sitä rataa...eli oon todennu nopeammaks ja helpommaks hoitaa homman itse.
Meillä toimii niin, että laitan lapset valmiiksi isoimmasta pienimpään, isot osaa jo olla sotkematta vaatteitaan sen aikaa että päästään puhtaana ja siistinä ees juhlapaikalle asti!
Itse meikkaan ja laitan hiukset ennen lasten pukemista. Ja puen itteni ihan viimeiseksi (etten saa oksennuksia rinnuksille tai ettei joku potki sukkiksia hajalle kun rimpuilee pukemista vastaan;)) ja näin ollaan aika hyvin selvitty jo moniin juhliin!
(ja lapsia on neljä!)
Mies huolehtii ittensä ja kaikkien vaatteiden silityksen ja pakkaa lapsia autoon sitä mukaa kun ne valmistuu!
Ja kaikkien vaatteet on katsottu valmiiksi jo edellisenä päivänä, samoin hoitolaukku pakattu

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

hmmm . Luin tuon aloituksen uudetaan, ja ap taitaa olla niitä , joilla menee tuntikausia omaan itseensä. (on tehty sopimus myöhästelystä, eli ilmeisesti tapana ollut) Heh. ei kannata enempää lapsia tehdä, jos aikoo vielä juhlissa käydä, tai sitten pitää tapoja muuttaa.

Joo, ei mulla ehkä tunteja mene mutta koska harvemmin laittaudun niin kestää aika kauan kun meikkaan, siististi, ja laitan hiukset jotenkin hienommin kuin vain ponihännälle :) Enkä voi pukea vaatteita itselleni tai lapselle ennen kuin vasta viime hetkellä koska muuten ne on ihan ryppyset ja likaset :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mies kyllä "auttaa" lasten pukemisessa...eli se menee näin; mitäs tälle puetaan?, kumpia vaippoja laitetaan? Missä mekko? en mä vaan nää tässä penkillä sitä...Mitkäs kengät? ja sitä rataa...eli oon todennu nopeammaks ja helpommaks hoitaa homman itse.
Meillä toimii niin, että laitan lapset valmiiksi isoimmasta pienimpään, isot osaa jo olla sotkematta vaatteitaan sen aikaa että päästään puhtaana ja siistinä ees juhlapaikalle asti!
Itse meikkaan ja laitan hiukset ennen lasten pukemista. Ja puen itteni ihan viimeiseksi (etten saa oksennuksia rinnuksille tai ettei joku potki sukkiksia hajalle kun rimpuilee pukemista vastaan;)) ja näin ollaan aika hyvin selvitty jo moniin juhliin!
(ja lapsia on neljä!)
Mies huolehtii ittensä ja kaikkien vaatteiden silityksen ja pakkaa lapsia autoon sitä mukaa kun ne valmistuu!
Ja kaikkien vaatteet on katsottu valmiiksi jo edellisenä päivänä, samoin hoitolaukku pakattu

Tuo täytyy muistaa, että laittaa kaikki valmiiksi jo edellisenä päivänä :) Nytkään ei löytänyt sitä toista kenkää vaan piti jotkut toiset kengät laittaa. Niitä sentään löyty molemmat ;) Jotenkin se vaan aina yllättää tuo lähteminen eikä sitä muista millaista se on ennen kuin taas on tilanne päällä :whistle:

Yhteistyössä