Valitusta vappureissusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Olin vappureissussa kaveripariskunnan ja heidän lapsen + mun lapsen kanssa.

Ostettiin yhteiset ruoat ja bensat ja kaikki maksettiin puoliksi. Mun mielestä meidän osuus olis ollut 2 viidesosaa. Laskeskelin tossa et se teki meidän osalta 20? enemmän tolla laskutavalla et maksettiin puolet. Heidän tulot kuitenkin 1950e + yli 2000e miehellään ja mun tulot 1400e.

Ei täs muuten mitään mut nyt on sit enää 20e rahaa tilillä ja viikon päästä tulee lisää rahaa.

Yritin kyllä vihjata asiasta et jos sopis et maksan 2/5 osaa mut ei...

Noh, tietääpän vastaisuudessa pysytellä kotona jos on näin köyhä tilanne ennen reissuun lähtöä.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
oma moka. olisi sanonnut heti ettei sinulla ole nyt rahaa. ja ihan turhaa laskiskella kuka ja mitä ansaitse.. miksi muiden olisi pitännyt maksaa teidän osan?

Meidän osan?? Mähän maksoin meidän osuuden + vähän päälle. Kyllä mulla nyt se raha oli ja on jo maksettuki joten tiedän et turhaa valitan, kunhan avaudun ni helpottaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oma moka. olisi sanonnut heti ettei sinulla ole nyt rahaa. ja ihan turhaa laskiskella kuka ja mitä ansaitse.. miksi muiden olisi pitännyt maksaa teidän osan?

Meidän osan?? Mähän maksoin meidän osuuden + vähän päälle. Kyllä mulla nyt se raha oli ja on jo maksettuki joten tiedän et turhaa valitan, kunhan avaudun ni helpottaa ;)

Itsehän mainitsit: "Yritin kyllä vihjata asiasta et jos sopis et maksan 2/5 osaa mut ei... "

eli muiden olisi pitännyt maksaa teidän osuuden

Alkuperäinen kirjoittaja Ronkeli:
Eiköhän olisi kannattanut sopia asia etukäteen...

Mä pidin asiaa itsestään selvänä ni ei tullu mieleen alkaa kyselee miten maksetaan. Mut tosiaan oma moka kun en tajunnut ennen reissua ottaa puheeks.

Mä pidin asiaa itsestään selvänä ni ei tullu mieleen alkaa kyselee miten maksetaan. Mut tosiaan oma moka kun en tajunnut ennen reissua ottaa puheeks.

ai pidät itsestään selvänän että muut maksaa sun osuudesta ??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Itsehän mainitsit: "Yritin kyllä vihjata asiasta et jos sopis et maksan 2/5 osaa mut ei... "

eli muiden olisi pitännyt maksaa teidän osuuden

En nyt ymmärrä mitä ajat takaa? Me kulutettiin ruoista 2/5 osaa eikä puolet. Esim 200e ruokaostoksista + bensoista olis ollut reilua et maksan 80e eikä sen 100e mitä maksoin

Yhden vanhemman perheessä joutuu tavan takaa tilanteeseen, jossa sovitusti yhteiset kulut (olivatpa ne sitten kimppakyydin bensoja, tuttavalle ostettuja synttärilahjoja tms.) jaetaan perheittäin, ei tulonsaajittain. Siis minun oletetaan osallistuvan samalla summalla kuin kahden vanhemman perheiden. Huomautan tästä asiasta aina, en saituuttani vaan periaatteesta. Parisuhde/avioliitto ei ole yksi ihminen vaan kaksi henkilöä, joten kaksi heitä on kuluja myös jakamassa.

Kyllä mä ymmärrän että jos sinä + sun lapsi maksatte puolet menoista ja "toisella puolella" on kaksi aikuista ja yksi lapsi, niin vähän kyrsii...
Ei se nyt ihan puolet ja puolet mene oikeesti se kustannus siinä tapauksessa, kun ruuat ja kaikki on siinä mukana. Kaksi aikuista kuitenkin syö jo tuplasti enemmän kuin yksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ai:

ai pidät itsestään selvänän että muut maksaa sun osuudesta ??

En enää vaivaudu vastaamaan tähän kysymykseen. Jos ei ymmärrä ni ei ymmärrä...

Kiva että 2 edes ymmärsi mun pointin :) Mietin jo oonko outolintu kun tällasta mietin. Toi lahjajuttu on niin tuttua niin tuttua!!! Jotkut kaverit on semmosia et toivotaan vaan merkkituotteita lahjaksi (ei kukaan ole kuitenkaan halvemmasta lahjasta valittanut) mutta sit kun on antanut budjetin mukaisen lahjan ni on itekseen tullut mietittyä että eivät varmaan olleet tyytyväisiä saamaansa lahjaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Vedät muutenkin aika tiukille tuon budjetin, jos se on 20 eurosta kiinni. :/

Samaa tässä mietin. Miten joku uskaltaa elää noin kädestä suuhun.. pelottavaa. Sinänsä kyllä ymmärrän ap:n pointin, mutta toisaalta on helpompi vaan jakaa ne kulut puoliksi. Toisaalta sitten luulis myös tän kaveriperheen ymmärtävän, ettei yksinhuoltajalla (?) niin kauheesti oo varaa maksaa ja ihan suosiolla olis antanu ap:n maksaa vähän vähemmän.

Meillä yleensä jaetaan henkilöittäin, ei perheittäin. Ja jos mukana on ihan pieniä lapsia, jätetään ne laskuista ainakin ruokakulujen osalta. Isot miehet kuitenkin syö ja juo aika paljon enemmän :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Samaa tässä mietin. Miten joku uskaltaa elää noin kädestä suuhun.. pelottavaa. Sinänsä kyllä ymmärrän ap:n pointin, mutta toisaalta on helpompi vaan jakaa ne kulut puoliksi. Toisaalta sitten luulis myös tän kaveriperheen ymmärtävän, ettei yksinhuoltajalla (?) niin kauheesti oo varaa maksaa ja ihan suosiolla olis antanu ap:n maksaa vähän vähemmän.

Tää on itseasias eka kerta ku ihan näin tiukille veti rahat. Ihan itteeki pelottaa. Yleensä en näin minimiin jätä tilin tilannetta. Mutta on meillä ranskiksia pakkasessa ja puuroa, tonnikalaa, makaronia jne kaapissa. Eiköhän me yks viikko pärjätä. Tarvittaessa pystyn pyytämään palkkaennakkoa työnantajalta. Mut tuskin siihen nyt tarvii vajota.

Kyllä aikuisten mukaan järkevä jako tapahtuu. Mutta auton osalta olen sitä mieltä että jos oli heidän auto niin ihan oikein että puolet maksat, koska on siinä autossa muitakin kuluja kuin pelkkä bensa. Ruoka sitten aikuisten mukaan ja jos toisella puolella on kovasti lapsia sun yhtä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

En ymmärrä et miten se on helpompi jakaa kulut puoliksi? Ei siinä mene kuin minuutti kun laskee yhteissumman, jakaa sen viidellä ja kertoo kahdella ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä aikuisten mukaan järkevä jako tapahtuu. Mutta auton osalta olen sitä mieltä että jos oli heidän auto niin ihan oikein että puolet maksat, koska on siinä autossa muitakin kuluja kuin pelkkä bensa. Ruoka sitten aikuisten mukaan ja jos toisella puolella on kovasti lapsia sun yhtä vastaan.

Heidän autolla ajettiin, meidän mökillä oltiin. Eiks siinä mee jo tasan? Kun ehdotin, että maksaisin 2/5 osaa bensoista niin kaveri sanoi "mutta mun mies joutuu ajamaan koko matkat, kyllä hänkin varmaan mieluummin vaan istuis kyydissä". Sanoin että kyllä mäkin voin ihan mielellänikin ajaa kun jopa nautin ajamisesta. Enpä saanu (ei pyydetty) ajamaan heidän uudella autolla :/

Olis ollut kyllä reilumpaa jakaa aikuisten mukaan. Ja kyllä meilläkin joskus menee tiukille rahat, nytkin kun mies oli kaksi viikkoa lomautettuna niin oli ihan kiva että säästötilillä oli hiukan rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tajuan:
Kyllä mä ymmärrän että jos sinä + sun lapsi maksatte puolet menoista ja "toisella puolella" on kaksi aikuista ja yksi lapsi, niin vähän kyrsii...
Ei se nyt ihan puolet ja puolet mene oikeesti se kustannus siinä tapauksessa, kun ruuat ja kaikki on siinä mukana. Kaksi aikuista kuitenkin syö jo tuplasti enemmän kuin yksi.

Näinpä. Ei mennyt kulujen jako oikeudenmukaisesti.

No ap saa yksinhuoltajakorotuksen. Olen aina ihmetellyt mitä varten sitä maksetaan, mutta nyt selvisi. Se on ilmeisesti tarkoitettu sitten kattamaan tällaiset epäreiluudet.

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ei menny tasan ei. seuraavan kerran omat ruuat ja oma kyyti. :attn:

Näin on! Ja saa vielä oman rauhankin ;) On vaan kiva pyytää muutkin nauttimaan mökillä olosta, mutta jos siittä tulee vaan tällasta turhanpäivästä mietintää jälkikäteen niin parempi nautiskella yksin mökkeilyn antimista :)

Yhteistyössä