Valkoiset pienet täplät ihossa jotka ei rusketu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outo

Vieras
on selässä, alamahassa, käsivarsissa. Onkohan vitilogoa? haaleita vielä mutta erottuu ja näyttää että olisi levitellyt itseruskettavaa rasvaa huonosti ihoon. On myös maksaläiskiä. En syö mitään lääkkeitä ja elän terveellisesti.

mun kaveril on sama,,öö mä en ny muista mikä sen nimi oli..siis se miksikä tuota kutsutaan. Mutta kyse on siis siitä jotta se vaaleat kohat ei rusketu. Niistä puuttuu se ainesosa? joka ruskettaa ihon. kosmetologi sanoi silloin vaan jotta varovainen pitää olla auringossa jotta ne kohdat ei pala, kun niin voi helposti käydä. Mutta on siis ihan vaaraton juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
Minulla noita vaaleita läiskiä aiheuttaa psoriasis, mutta koska et mainitse että sinulla olisi ihottumaa niin tuskin sitten on sitä.

oli atooppinen iho lapsena nyt aikuisena hyvä tumma iho. Syön kyllä allergiatabletteja. Ja nuorena oli rasitusastma johon käytin vuosia niitä inhalaattoreita (kortisoniako niissä oli?) Voisiko olla yhteyttä?

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsukka:
Pese Nizoral shampoolla... Mä en nyt muista sitä nimee mitä se on mut toi auttaa :wave:

Se on joku sieni-infektio, joka paranee tosiaankin Nizoral-shampoolla. Itselläni sama vaiva ja toistuu säännöllisesti. Ärsyttävää, mutta vaaratonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsukka:
Pese Nizoral shampoolla... Mä en nyt muista sitä nimee mitä se on mut toi auttaa :wave:

Peesi, mulla kanssa lähti läntit tällä aineella, lääkäri kyllä sanoi niiden nimenkin, mutta en enää muista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
Minulla noita vaaleita läiskiä aiheuttaa psoriasis, mutta koska et mainitse että sinulla olisi ihottumaa niin tuskin sitten on sitä.

oli atooppinen iho lapsena nyt aikuisena hyvä tumma iho. Syön kyllä allergiatabletteja. Ja nuorena oli rasitusastma johon käytin vuosia niitä inhalaattoreita (kortisoniako niissä oli?) Voisiko olla yhteyttä?

En usko että ainakaan kortisonihoito voisi psoriasista aiheuttaa, koska nimenomaan kortisonilla psoriasista hoidetaan.

Psoriasiksessa ihoon ilmestyy yhtäkkiä punaisia, pyöreitä ja kutiavia läiskiä, parannuttuaan iho jää siitä kohtaa vaaleammaksi kuin muu iho.
Joillakin psoriasis saattaa vallata koko kehon, ja läiskät ovat isoja, minulla niitä onneksi tulee vain käsiin ja melko vähän.

eli sen "shampoon" nimi on Nizoral? Voikohan sitä vielä käyttää kun oon jo ruskettunut vai pitääkö keväällä hoitaa?
http://www.tohtori.fi/?page=4702652&id=0629001

Yhteistyössä